Micke H Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Nu ska ja fika heda! Skulle du inte vänta på CHAE först? 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Du beställde till vänersborgsadressen alltså? Nej jag kan den inte så jag körde uppsala så får det gå via eftersändning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Skulle du inte vänta på CHAE först? 😑 Nej han har redan kommit ut... 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Fast det är ju samma sak. Det är svårt att bli pappa första gången utan att det också är det första barnet. Alltså, nu fattar jag inte vad du snackar om. Jag svarade på ett inlägg där CHAE sa "Förresten, jag blir farsa i januari.". For all care kunde han ju utifrån den korta infon ha blivit farsa för nittiofjärde gången, men eftersom jag inte visste så frågade jag vilken i ordningen det var. Jag måste erkänna att jag är förvirrad. Jag får ta en JD... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 ÄR DU FÖDD I CHILE???? 😮 :o 😮 xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Nej jag kan den inte så jag körde uppsala så får det gå via eftersändning. Nej det är ju svårt att ta reda på adresser. Men om du har tur kanske det kommer direkt till Uppsala då, om det skickas efter att eftersändningen slutar vara aktiv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Det finns inga tracking nr på ett "vanliga" brev va? Vad fick du ge för dem? (hur många var det förresten?) Var väl 2 eller 3 kr/st. Bara baskort så inget speciellt. Och nej det finns det inte. Tror jag väntar på 10-15 stycken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 10 augusti 2011 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2011 Hur många namn har ni tänkt er CHAE?? 5? 7? 9? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Man blir lätt förvirrad här inne... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Hela Längsta är som ett gäng hysteriska kvinnor sen CHAE berättat sina stora nyheter. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Alltså, nu fattar jag inte vad du snackar om. Jag svarade på ett inlägg där CHAE sa "Förresten, jag blir farsa i januari.". For all care kunde han ju utifrån den korta infon ha blivit farsa för nittiofjärde gången, men eftersom jag inte visste så frågade jag vilken i ordningen det var. Jag måste erkänna att jag är förvirrad. Jag får ta en JD... Alltså, jag pratade rent allmänt, spånade på temat. Jag tycker det är ett underligt uttryckssätt att säga att man "blir pappa för andra/tredje/osv gången", för det känns ju som att om man väl har blivit pappa (vilket man blir när ens första barn föds), så fortsätter man vara lika mycket pappa resten av livet, oavsett om det kommer till fler barn senare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Nej det är ju svårt att ta reda på adresser. Men om du har tur kanske det kommer direkt till Uppsala då, om det skickas efter att eftersändningen slutar vara aktiv. Läste lite och sista dagen hålls brevet inne så att det inte ska lämnas ut till en adress som inte gäller. Så givet att min eftersändning tar slut på måndag (minns ej och går ju inte kolla upp argh) så skulle ett brev skickat på fredag hållas inne så att det inte delas ut på måndag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Nej han har redan kommit ut... 😑 😄😆 Hur många namn har ni tänkt er CHAE?? 5? 7? 9? Jag vet inte... 😳 Jag har ju tre. Tjejen har två. Ett namn till barnet kanske räcker. Man blir lätt förvirrad här inne... 😱 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Läste lite och sista dagen hålls brevet inne så att det inte ska lämnas ut till en adress som inte gäller. Så givet att min eftersändning tar slut på måndag (minns ej och går ju inte kolla upp argh) så skulle ett brev skickat på fredag hållas inne så att det inte delas ut på måndag. Då får vi hoppas de är snabba eller lata då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 CHAE! Är din syskon också adopterade? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Jag vet inte... 😳 Jag har ju tre. Tjejen har två. Ett namn till barnet kanske räcker. Men om man extrapolerar blir ju dina barnbarn isåfall namnlösa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Men om man extrapolerar blir ju dina barnbarn isåfall namnlösa. Eller får fler namn. Beror lite på hur du extrapolerar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Eller får fler namn. Beror lite på hur du extrapolerar Ja, om man gör rätt eller fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Hela Längsta är som ett gäng hysteriska kvinnor sen CHAE berättat sina stora nyheter. 😄 😄 F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka. Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 😄 F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka. Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt." Börja inte för den skull snusa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 10 augusti 2011 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2011 Alltså, jag pratade rent allmänt, spånade på temat. Jag tycker det är ett underligt uttryckssätt att säga att man "blir pappa för andra/tredje/osv gången", för det känns ju som att om man väl har blivit pappa (vilket man blir när ens första barn föds), så fortsätter man vara lika mycket pappa resten av livet, oavsett om det kommer till fler barn senare. Ja, just det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 CHAE! Är din syskon också adopterade? Jepp, brorsan är också adopterad. Från Nordkorea 🙂 Men om man extrapolerar blir ju dina barnbarn isåfall namnlösa. 😮😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 😄 F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka. Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt." Fan vad bra! My old man rökte så mycket att lukten satte sig i mina kläder, min säng och till och med mitt hår och jag hatade honom för det. Props till dig för att du inte utsätter din unge för det! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 10 augusti 2011 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2011 😄 F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka. Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt." GRATTIS! då det var planerat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Börja inte för den skull snusa. Nää'rå ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 😄 F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka. Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt." Bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 (redigerat) Alltså, jag pratade rent allmänt, spånade på temat. Jag tycker det är ett underligt uttryckssätt att säga att man "blir pappa för andra/tredje/osv gången", för det känns ju som att om man väl har blivit pappa (vilket man blir när ens första barn föds), så fortsätter man vara lika mycket pappa resten av livet, oavsett om det kommer till fler barn senare. Ah, OK... Nu fattar jag. 😄 Hmmm... Vad ska man säga då? Tja fan, blivit farsa åt nummer tre! Redigerat 10 augusti 2011 av Valle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Ah, OK... Nu fattar jag. Hmmm... Vad ska man säga då? Tja fan, blivit farsa åt nummer tre! Nej, man får väl säga "jag har blivit pappa för tredje gången" i brist på annat, logikern i mig hajar bara till på det. Eller "jag har fått mitt tredje barn" eller så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Men man blir ju pappa åt någon. Det är väl som i så många andra fall som det helt enkelt bara har fallit bort och förkortats till att man blir pappa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts