Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Fast det är ju samma sak. Det är svårt att bli pappa första gången utan att det också är det första barnet.

Alltså, nu fattar jag inte vad du snackar om. Jag svarade på ett inlägg där CHAE sa "Förresten, jag blir farsa i januari.".

For all care kunde han ju utifrån den korta infon ha blivit farsa för nittiofjärde gången, men eftersom jag inte visste så frågade jag vilken i ordningen det var.

Jag måste erkänna att jag är förvirrad. Jag får ta en JD...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag kan den inte så jag körde uppsala så får det gå via eftersändning.

Nej det är ju svårt att ta reda på adresser.

Men om du har tur kanske det kommer direkt till Uppsala då, om det skickas efter att eftersändningen slutar vara aktiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, nu fattar jag inte vad du snackar om. Jag svarade på ett inlägg där CHAE sa "Förresten, jag blir farsa i januari.".

For all care kunde han ju utifrån den korta infon ha blivit farsa för nittiofjärde gången, men eftersom jag inte visste så frågade jag vilken i ordningen det var.

Jag måste erkänna att jag är förvirrad. Jag får ta en JD...

Alltså, jag pratade rent allmänt, spånade på temat. Jag tycker det är ett underligt uttryckssätt att säga att man "blir pappa för andra/tredje/osv gången", för det känns ju som att om man väl har blivit pappa (vilket man blir när ens första barn föds), så fortsätter man vara lika mycket pappa resten av livet, oavsett om det kommer till fler barn senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är ju svårt att ta reda på adresser.

Men om du har tur kanske det kommer direkt till Uppsala då, om det skickas efter att eftersändningen slutar vara aktiv.

Läste lite och sista dagen hålls brevet inne så att det inte ska lämnas ut till en adress som inte gäller. Så givet att min eftersändning tar slut på måndag (minns ej och går ju inte kolla upp argh) så skulle ett brev skickat på fredag hållas inne så att det inte delas ut på måndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej han har redan kommit ut... 😑

😄😆

Hur många namn har ni tänkt er CHAE??

5? 7? 9?

Jag vet inte... 😳 Jag har ju tre. Tjejen har två.

Ett namn till barnet kanske räcker.

Man blir lätt förvirrad här inne... 😱

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste lite och sista dagen hålls brevet inne så att det inte ska lämnas ut till en adress som inte gäller. Så givet att min eftersändning tar slut på måndag (minns ej och går ju inte kolla upp argh) så skulle ett brev skickat på fredag hållas inne så att det inte delas ut på måndag.

Då får vi hoppas de är snabba eller lata då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela Längsta är som ett gäng hysteriska kvinnor sen CHAE berättat sina stora nyheter. 😄

😄

F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka.

Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt."

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka.

Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt."

Börja inte för den skull snusa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag pratade rent allmänt, spånade på temat. Jag tycker det är ett underligt uttryckssätt att säga att man "blir pappa för andra/tredje/osv gången", för det känns ju som att om man väl har blivit pappa (vilket man blir när ens första barn föds), så fortsätter man vara lika mycket pappa resten av livet, oavsett om det kommer till fler barn senare.

Ja, just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

CHAE!

Är din syskon också adopterade?

Jepp, brorsan är också adopterad. Från Nordkorea 🙂

Men om man extrapolerar blir ju dina barnbarn isåfall namnlösa.

😮😛

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka.

Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt."

Fan vad bra! My old man rökte så mycket att lukten satte sig i mina kläder, min säng och till och med mitt hår och jag hatade honom för det. Props till dig för att du inte utsätter din unge för det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka.

Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt."

GRATTIS!

då det var planerat

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

F ö kan jag meddela en annan bra grej som är en direkt konsekvens av det här: jag ska sluta röka.

Det är någonting jag lovat mig själv sedan jag var 17 att "när den dagen kommer då jag sak bli farsa så slutar jag röka. Punkt."

Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag pratade rent allmänt, spånade på temat. Jag tycker det är ett underligt uttryckssätt att säga att man "blir pappa för andra/tredje/osv gången", för det känns ju som att om man väl har blivit pappa (vilket man blir när ens första barn föds), så fortsätter man vara lika mycket pappa resten av livet, oavsett om det kommer till fler barn senare.

Ah, OK... Nu fattar jag. 😄

Hmmm... Vad ska man säga då? Tja fan, blivit farsa åt nummer tre!

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, OK... Nu fattar jag.

Hmmm... Vad ska man säga då? Tja fan, blivit farsa åt nummer tre!

Nej, man får väl säga "jag har blivit pappa för tredje gången" i brist på annat, logikern i mig hajar bara till på det. Eller "jag har fått mitt tredje barn" eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...