Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Det var tjejens syrra som sa det där. Jag hörde det mest i förbifarten och fattade, som vanligt, ingenting.

Nej inte jag heller för det är väl du som farsa tillsammans med tjejen som bestämmer det eller???

Kommer att tänka på din berättelse nu om Sara och hennes madre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vad är oddsen!

~ 1/365

Det där är ingen oddskvot. Sannolikheten är i alla fall (1/365)(1/365).

Gunde Svan och Per Gessle fyller då också. Så nu kan ni ju gissa vem av dom som är min pappa och vem som är min låtsaspappa.

edit: Sannolikheten för att dom är födda just 12 januari alltså.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ingen oddskvot. Sannolikheten är i alla fall (1/365)(1/365).

Jag vet inte hur man anger odds, men menade sannolikhet. Ja, sannolikheten att båda fyller år just den dan är som du säger, men jag menade samma dag vilken som, och så är det ju 1/365.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ingen oddskvot. Sannolikheten är i alla fall (1/365)(1/365).

Gunde Svan och Per Gessle fyller då också. Så nu kan ni ju gissa vem av dom som är min pappa och vem som är min låtsaspappa.

Gunde är din pappa och Gessle bara låtsas vara din pappa, för att han i hemlighet är mer impad av din musik än sin egen...

Rätt?

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte jag heller för det är väl du som farsa tillsammans med tjejen som bestämmer det eller???

Kommer att tänka på din berättelse nu om Sara och hennes madre.

Mhm. Det jag inte fattade var iofs innebörden av det. Ungen måste ju såklart heta någonting men måste man då göra någon kyrk-pryl för att det ska hända? Jag tänkte mest att man kunde ha en enkel grej (som typ en borglig vigsel).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej, nej. inget sådant!

Dop blir det nog f ö inget är jag rädd. Någon har sagt "namngivningsfest" men jag fattar ingenting. Är det som ett borgligt dop? 😳

Dessutom blir det nog bara familjerna. Vi gillar inget fuzz 😑 (det där hade nog Nilsson missuppfattat)

Nähä. År det ok at samla ihop till lite barnkläder då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mhm. Det jag inte fattade var iofs innebörden av det. Ungen måste ju såklart heta någonting men måste man då göra någon kyrk-pryl för att det ska hända? Jag tänkte mest att man kunde ha en enkel grej (som typ en borglig vigsel).

Klart man inte behöver in i kyrkan och joxa. Du kan gå in på kommunhuset så kommer det någon och kastar vatten på ungen så är det klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mhm. Det jag inte fattade var iofs innebörden av det. Ungen måste ju såklart heta någonting men måste man då göra någon kyrk-pryl för att det ska hända? Jag tänkte mest att man kunde ha en enkel grej (som typ en borglig vigsel).

Ok.

Heter det förresten borgerlig eller borglig vigsel?

Och vad händer om man röstar åt vänster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till dina vackra döttrar valle

Tackar! (Även till er andra som nämnt det fina 🙂)

vet inte varför du fick för dej att jag är nån slags nordjugge?

Well, nu var väl det något vi snackade via PM, men OK 😉 Du sa att tyrolermusik förekom i ditt hem när du växte upp... Tyrolermusik är, om man ska generalisera, kräkmedel söder om Kroatien. Därför antog jag att du antingen påbrås kroat eller sloven. Ergo: Nordjugge!

Till någon som undrade ovan: Min pappa (RIP) var från Slovenien, min mamma kommer från Makedonien. Men de träffades först i Sverige, i Småland av alla ställen, de hade lite trevligt och en kall novembereftermiddag 1968 på Kalmar BB såg jag dagens ljus. Resten är historia... När folk fråga "var kommer du ifrån" brukar jag per automatik svara Sverige! Men om vi ska snacka "blod" så är jag, förmodligen till min mammas ringa förtret, sloven.

Sådärja!

EDIT: inte novembermorgon, snarare novembereftermiddag grinbig.gif

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man inte behöver in i kyrkan och joxa. Du kan gå in på kommunhuset så kommer det någon och kastar vatten på ungen så är det klart.

Sweet! Kanska borde kolal upp allt sådant där när det börjar bli dags.

Heter det förresten borgerlig eller borglig vigsel?

Och vad händer om man röstar åt vänster?

Vet inte.. det blir avstavningsfel om man skriver "borglig"

@SadamJR: fan jag blir tårögd på riktigt! Insamlingar och whatnot 🥰 Vi tar det sedan när vi vet att allt har gått bra, okej. Som jag sa: jag är superorolig för att det kan gå åt helvete (nej, man ska inte tänka så men tanken finns där ändå)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! (Även till er andra som nämnt det fina 🙂)

Well, nu var väl det något vi snackade via PM, men OK 😉 Du sa att tyrolermusik förekom i ditt hem när du växte upp... Tyrolermusik är, om man ska generalisera, kräkmedel söder om Kroatien. Därför antog jag att du antingen påbrås kroat eller sloven. Ergo: Nordjugge!

Till någon som undrade ovan: Min pappa (RIP) var från Slovenien, min mamma kommer från Makedonien. Men de träffades först i Sverige, i Småland av alla ställen, de hade lite trevligt och en kall novembereftermiddag 1968 på Kalmar BB såg jag dagens ljus. Resten är historia... När folk fråga "var kommer du ifrån" brukar jag per automatik svara Sverige! Men om vi ska snacka "blod" så är jag, förmodligen till min mammas ringa förtret, sloven.

Sådärja!

EDIT: inte novembermorgon, snarare novembereftermiddag grinbig.gif

Det var jag som undrade. Kalmar BB alltså? Coolt! 🙂

Brukar säga sådär jag också. Ibland glömmer jag rent av att jag inte är född i Sverige. Jag chockade delar av längsta häromkvällen när jag berättade (för andra gången 😛 ) att jag är född i Chile.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var jag som undrade. Kalmar BB alltså? Coolt! 🙂

Brukar säga sådär jag också. Ibland glömmer jag rent av att jag inte är född i Sverige. Jag chockade delar av längsta häromkvällen när jag berättade (för andra gången 😛 ) att jag är född i Chile.

ÄR DU FÖDD I CHILE???? 😮 :o 😮

xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick för övrigt inga kort på posten idag heller. Hoppas dom kommer imorgon så jag får dom innan jag åker tillbaka till uppsala.

Det finns inga tracking nr på ett "vanliga" brev va?

Vad fick du ge för dem? (hur många var det förresten?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltså ingen aning egentligen om hur namngivning går till och så. Men det är ju skitmånga som aldrig blivit döpta kyrkligt.

Ok. I kyrkan träffas alla och barnet bärs fram och tas över av prästen som döper barnet så alla hör det tydligt och barnet fått lite vatten på huvudet, oftast en kaskad per namn.

Vid borgerligt dop sker det mer i kontorsmiljö och formellt med ett papper. Ramlösa på bordet som ingen vill ha, inte ens vittnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...