Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Påbrå från Slovenien.

Talar man med en serb eller kroat så vill de inte höra ordet Jugoslvien nämnas ens.

Vet inte hur det är med de andra f.d. landdelarna.

Är det inte bosnier och kroater snarare än serber som har problem med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Påbrå från Slovenien.

Talar man med en serb eller kroat så vill de inte höra ordet Jugoslvien nämnas ens.

Vet inte hur det är med de andra f.d. landdelarna.

JAA sååå var det ju! Minns nu att han skrev det i en tråd (som gick ut på att man skulle skriva sitt riktiga namn istället för att ha en pseudonym).

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bosnier och kroater snarare än serber som har problem med det?

Beror på var de bor nu kanske?

Serber och kroater vet jag med säkerhet iaf.

Bosnier också kan tänkas, vet ej...

Däremot har jag aldrig fått en vettig förklaring till varför.

Tänk om Sverige uppdelades så, att vissa landsdelar tyckte att

de fick fördelar av staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tog CHAE all uppmärksamhet jue! Jag som skulle komma hit och säga att vi bokat in en spelning för första gången på flera månader, men det känns ju ganska fjuttigt mot vad som pågår här. 😛

Lägg av! Det är ju asbra! Grattis! 🙂

Ska du giga med PRS:en/Natalie?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på var de bor nu kanske?

Serber och kroater vet jag med säkerhet iaf.

Bosnier också kan tänkas, vet ej...

Däremot har jag aldrig fått en vettig förklaring till varför.

Tänk om Sverige uppdelades så, att vissa landsdelar tyckte att

de fick fördelar av staten.

Tänkte att det var ju serberna som hade störst makt i Jugoslavien, så om det är några som inte har problem med benämningen så är det väl de... men om ingen vill kännas vid det är det väl också logiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå det tycker jag det låter underligt när någon säger att den "blir pappa för andra gången" och så. Har man blivit det en gång så är man det sen...

Jag syftade i och för sig på "första barnet", inte "första gången".

EDIT: Är hon snygg?

EDIT igen: syftar på den äldsta

Varför skulle det fråga det!? Nu blir jag ju pressad till att briljera.. Båda är guda-vackra... (vad annars, liksom). Bara för det postar jag en bild, och jag vet att tjejerna skulle döda mig för att jag gör det.

Yngsta till vänster, äldsta till höger (bild från i julas):

vickynathalie.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte att det var ju serberna som hade störst makt i Jugoslavien, så om det är några som inte har problem med benämningen så är det väl de... men om ingen vill kännas vid det är det väl också logiskt.

Jag är ense i detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat, Valle!...och din fru också såklart 😑 Erhmmm... : ☺️

EDIT: schysst att du påpekade att det är från i julas också 😛 Tomteluva brukar jag bära året om 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade i och för sig på "första barnet", inte "första gången".

Fast det är ju samma sak. Det är svårt att bli pappa första gången utan att det också är det första barnet.

Yngsta till vänster, äldsta till höger (bild från i julas):

Började jämföra dem, men insåg att det ska jag nog hålla för mig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade i och för sig på "första barnet", inte "första gången".

Varför skulle det fråga det!? Nu blir jag ju pressad till att briljera.. Båda är guda-vackra... (vad annars, liksom). Bara för det postar jag en bild, och jag vet att tjejerna skulle döda mig för att jag gör det.

Yngsta till vänster, äldsta till höger (bild från i julas):

vickynathalie.jpg

Grattis till dina vackra döttrar valle, vet inte varför du fick för dej att jag är nån slags nordjugge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, till barnet. Kan tänka mej att representera längsta vid dopet, det vore rentav en ära.

Nej, nej, nej, nej. inget sådant!

Dop blir det nog f ö inget är jag rädd. Någon har sagt "namngivningsfest" men jag fattar ingenting. Är det som ett borgligt dop? 😳

Dessutom blir det nog bara familjerna. Vi gillar inget fuzz 😑 (det där hade nog Nilsson missuppfattat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet! Ett vinterbarn, precis som jag (12:e januari här!)😆

När jag föddes (i Chile iofs) drabbades Smålands av snökaos. "En olycka kommer sällan ensam" säger alltid min bror ☺️

Hoppas att det inte blir det här när det är dags bara 😮 Palla orka föda barn i en bandvagn 😄 Iofs lite ball: "Ja joo, jag föddes i bandvagn, det var -25 grader ute och det första jag såg var den 22-årige PB:n med moppemusche som förlöste mig, såatteeehhh" Hands down på det liksom

Min pappa och min låtsaspappa fyller år den 12:e januari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började jämföra dem, men insåg att det ska jag nog hålla för mig själv.

Schh..säg inget dumt nu Dingis! 😱😆

Japp, första giget med henne. 😄 Ska bli asnice, var så jävla länge sedan vi lirade nu.

Fan vad fett! Ni komemr att rocka röven av allihopa (och inte bara er själva).

Min pappa och min låtsaspappa fyller år den 12:e januari.

😮 FTW! 🙂

EDIT (fast inte): måste bara..."vaddå 'låtsaspappa?' Finns han inte på riktigt menar du?" Sorry 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...