Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Apropå att inte säga ngt: jag var jävligt nära att säga det när Sadam påpekade att vi skulle fixa en stor lägenhet så jag fick plats med hemstudion. Vi tänkte mer "barnkammare" (säger öht någon så nuförtiden? 😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet! Ett vinterbarn, precis som jag (12:e januari här!)😆

När jag föddes (i Chile iofs) drabbades Smålands av snökaos.

Smålands nation? Det var lokalt.

Jobbigt om ni får födelsedagar precis intill varann! Tillräckligt olägligt att det är så nära inpå jul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smålands nation? Det var lokalt.

Jobbigt om ni får födelsedagar precis intill varann! Tillräckligt olägligt att det är så nära inpå jul.

Nej alltså, Småland som landskap. Eller iofs; det var mest på kusten (bl a i byn där jag växte upp).

Mhm, jag vet 😏 Fast när jag var liten så fick jag välja; mkt julklappar och få födelsedagspresenter eller tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, jag blir farsa i januari.

Grattis! Första?

Fan, man känner sig lite gammal... Jag har en dotter som är ett år äldre, och en som är tre år yngre, än Dungbat.

(OK, min tröst är att jag förmodligen blev pappa tidigare än någon av er [20 resp 24]).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattuman

Nej, Stenbock.

Oj fan! Grattis! 😄

Bjud n på fika sen när n kom ut. 😆😄

😄 dig att säga det. Tack förresten! 🥰

allfish.jpg

WTF?! 😳😆 Cool bild ju

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Första?

Apropå det tycker jag det låter underligt när någon säger att den "blir pappa för andra gången" och så. Har man blivit det en gång så är man det sen...

Fan, man känner sig lite gammal... Jag har en dotter som är ett år äldre, och en som är tre år yngre, än Dungbat.

Gillar hur du lägger till det sista som en parentes, som att jag är måttstocken du alltid går efter.

EDIT: Är hon snygg?

EDIT igen: syftar på den äldsta

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försvarar dej för helvete. Dingbats skrev en massa inlägg om sedxuell läggning och då hamnade du naturligt nog mitt i smeten. När jag avkrävde dingbats besked om hans egen läggning vägrade han att svara. Overkill var den enda som märkte nåt.

Aha, okej. ☺️ Sorry, fattade inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Första?

Fan, man känner sig lite gammal... Jag har en dotter som är ett år äldre, och en som är tre år yngre, än Dungbat.

(OK, min tröst är att jag förmodligen blev pappa tidigare än någon av er [20 resp 24]).

Tackar som fanValle! 🥰

Jepp, vårt första. Helt otroligt. Vet inte om du såg att jag skrev det men jag kommer nog inte att haja det fullt ut förrän det är klart 🤪 Som det känns nu så pedlar jag mellan "morsig" oro (för tjejen och barnet), "farsigt" ta hand om-"läge och total förvirring 😄

Ha haa, jaaa du vinner där I can give you that! Meeeen... "I was born ready!" 😉

Om inte jag räknat helt fel kan det väl bli februari också?

Jepp, DÅ blir det en vattuman. Brorsan är vattuman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå det tycker jag det låter underligt när någon säger att den "blir pappa för andra gången" och så. Har man blivit det en gång så är man det sen...

[...]

EDIT: Är hon snygg?

EDIT igen: syftar på den äldsta

Eller hur! Brorsan (3-barnspappa) "råkade" ut för det där:

Första: WOW Grattis! 😆

Andra: åh..grattis ☺️

Tredje: good for you! 😑

Han vart aslack 😆

😆 @Dingbats edit! 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Jepp, det var asplanerat. Det här är helt åt helvete egentligen. Alltså på ett bra sätt 😆 Smått otroligt! Jag ska bli pappa!? 😮😄 Jag kommer antagligen inte att fattas det helt och hållet förrän ungen kommer ut.

Nej, vi vill inte veta om det blir en pojke eller flicka. Däremot tänker vi på namn 😳

GRATTIS FÖR FAN! 😄 Glöm vad jag sa om ungar tidigare. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar sådana där insnärjande debatter. Adrenalinhöjande.

Så jag måste säga, med tanke på den nördtrådsstartare du är, SadamJR, så fick du verkligen in en 10:a den här gången. Hundra sådana här trådar till och jag är redo att reducera dig till halv-nörd.

Detbär bara för att du har fått för dej att jag oxå är halvjugge din pajas.

Link to comment
Dela på andra sajter

🤪

Jag trodde iofs att Valle är HELjugge... 🤪 Eller så var det kroat..eller tjeck... Fan nu failar jag stenhårt här Valle! 😮 Vad ÄR du? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis chae 😄

Och vadå att det var ironiskt angående vad jag skrev om barn tidigare? Jag skrev ju för tusan att jag gillar barn xD

Tack!

Jättekul detta. Stort grattis.

Tackar Sadam!

Haha, ja, min grej var nog värre i så fall. xD

OK fidden och Micke; ni får båda brinna lika länge för det, okej? Rättvist?!

(Schysst att börja öva redan nu 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde iofs att Valle är HELjugge... 🤪 Eller så var det kroat..eller tjeck... Fan nu failar jag stenhårt här Valle! 😮 Vad ÄR du? 😳

Påbrå från Slovenien. Hur mycket minns jag inte och det är ointressant.

Talar man med en serb eller kroat så vill de inte höra ordet Jugoslvien nämnas ens.

Vet inte hur det är med de andra f.d. landdelarna.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...