Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Min bloggstatistik är ojämn men går stadigt uppåt. Om något halvår-år är jag nog så poppis i bloggvärlden att jag får börja tacka nej till ligg.

Jag tycker du ska se fram emot då du får börja tacka JA till ligg istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja. Men så säger många inte.

Säger du "göra av" och "göra isär" osv också?

Du säger inte "Har du gjort sönder min portastudio?" till din syrra?

"Göra av"?

"Göra isär"?

"Jag gör denna lasagne av pastaplattor, köttfärssås, aubergine, tomater, riven ost, bechamelsås och muskotnöt."

"Jag gör av med en del pengar nästa vecka."

"Gör inte så garderna går isär."

"Gör inte isär pappersdockan där!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska se fram emot då du får börja tacka JA till ligg istället.

Hehe, ja. JA.

Hoppas det kommer fram när jag börjar på universitetet nu hur cool jag faktiskt är, så alla blir impade över att jag är så jävla ball. Trist om det ska hamna i skymundan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger inte "Har du gjort sönder min portastudio?" till din syrra?

Nej, jag säger "Har du haft sönder min portastudio?".

"Göra av"?

"Göra isär"?

Jag gjorde av pennan på mitten. Jag gjorde isär datorn så jag kunde se var felet låg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni hört Rabieshund nya låt??

Den är... 10 sekunder?

Antar att du menar den me visslandet? Inte hans senaste brutala dubstep snutt på typ 10 sek antar jag. 😛 Jäääkligt fet.

https://www.studio.se/index.php/topic/87664-moerdardubb/page__p__1264825#entry1264825

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, ja. JA.

Hoppas det kommer fram när jag börjar på universitetet nu hur cool jag faktiskt är, så alla blir impade över att jag är så jävla ball. Trist om det ska hamna i skymundan.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då helvete i satan va ni skrivit! Har ni inget bättre för er än att ta upp min dyrbara tid?

Jag får nog fan dra iväg till tjejen och sova där ikväll. Hon är paniskt rädd för åskan. No bull, hon får nästintill panikångest av det där.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då helvete i satan va ni skrivit! Har ni inget bättre för er än att ta upp min dyrbara tid?

🥰

😄

Lite 🥰 är det nog men det fuckade upp min morgon duktigt. Så här i efterhand gör det visserligen ingenting: dagen blev bra ändå, trots uteblivet morgonkaffe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde av pennan på mitten. Jag gjorde isär datorn så jag kunde se var felet låg.

Så säger inte jag.

När jag hör "haft sönder" så låter det mer som om man lejt bort det arbetet till någon annan.

Att man har låtit ha sönder. Eller att man lånat ut den utan tillstånd och inte räknat med att den skulle gå sönder.

När man säger "gjort sönder" känns det mer som om personen är ansvarig för det personligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så säger inte jag.

När jag hör "haft sönder" så låter det mer som om man lejt bort det arbetet till någon annan.

Att man har låtit ha sönder. Eller att man lånat ut den utan tillstånd och inte räknat med att den skulle gå sönder.

När man säger "gjort sönder" känns det mer som om personen är ansvarig för det personligen.

Det är då jag skulle säga "ta sönder".

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du menar den me visslandet? Inte hans senaste brutala dubstep snutt på typ 10 sek antar jag. 😛 Jäääkligt fet.

https://www.studio.se/index.php/topic/87664-moerdardubb/page__p__1264825#entry1264825

Den är 25 sekunder och låter som en gammal samplad knastrig film i början som övergår till en Kalle Anka-synth.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ni också cp nu att bilder försvann och grejer? Och man ser ingenting när man skriver ett inlägg.

Nopp 😐

Hur våååågar du säga cp? 😠

Mongolid ska man säga.

Fel tråd, Fidden! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...