Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 du har iallafall ett helt skelett som jag är avundsjuk på. Vad är en gobits hobby? Hobbits.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 glömma av eller glömma bort? jag glömmer oftast bort. Undrar om det är dialektalt eller bara slumpvis på något sätt vilket folk föredrar. Vi har redan haft den diskussionen. Jag brukar säga båda men skriver oftast av tror jag.
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 jag trodde det var ha sönder/ta sönder/ha isär/ta isönder diskussionen vi haft... fast vi kanske har haft den också.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 jag trodde det var ha sönder/ta sönder/ha isär/ta isönder diskussionen vi haft... fast vi kanske har haft den också. Ta isönder xD
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 glömma av eller glömma bort? jag glömmer oftast bort. Undrar om det är dialektalt eller bara slumpvis på något sätt vilket folk föredrar. Jag föredrar att minnas, men av de som glömmer av/bort så tror jag det förra är vanligare söderut och det senare vanligare norrut.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 (redigerat) Jag säger ha sönder. ev. ta sönder ibland. Svårt säga så här på rak underarm. Redigerat 9 augusti 2011 av Overkill
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag säger ha sönder om det är oavsiktligt och ta sönder om det är avsiktligt, med säkert en hel del beblandning. Göra sönder säger jag inte alls, det låter som barnspråk i mina öron men så säger di ju där neråt lanne.
debatt Postat 9 augusti 2011 Trådstartare Postat 9 augusti 2011 Hej Fredrik!! Har du sålt några datorer?
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag säger ha sönder om det är oavsiktligt och ta sönder om det är avsiktligt, med säkert en hel del beblandning. Göra sönder säger jag inte alls, det låter som barnspråk i mina öron men så säger di ju där neråt lanne. Ja, sant där! Ha vs. ta. Tror nog jag kan tänkas säga göra sönder. Kanske t.o.m oftast? Ärligt talat ingen aning men det känns bekant.
debatt Postat 9 augusti 2011 Trådstartare Postat 9 augusti 2011 Ja, sant där! Ha vs. ta. Tror nog jag kan tänkas säga göra sönder. Kanske t.o.m oftast? Ärligt talat ingen aning men det känns bekant. Sebastian. Civiliserade människor som du och jag säger göra sönder och glömma av.
debatt Postat 9 augusti 2011 Trådstartare Postat 9 augusti 2011 😳 Fredrik försvann när jag skrev det, eller blev anonym.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Sebastian. Civiliserade människor som du och jag säger göra sönder och glömma av. Vill du gifta dig med mig?
Memphis Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 (redigerat) Jag menade ju då hur han bröt armen. Men tack! Hehe. Det antar att det var Valle som bröt armen på honom 😛 (Valle, jag skojade bara. 😄) Fidden, fan va klantig du e! xD Pazo, snygg grafittigrej! han backar och jag frågar (och jag lovar, det bara flög ur mig) VEM VARE SOM CYKLA 😠 😆 haha, kvällens garv här. Så jälla skön e du. 😛 Redigerat 9 augusti 2011 av Memphis
debatt Postat 9 augusti 2011 Trådstartare Postat 9 augusti 2011 (redigerat) Göra sönder kommer sig av att man har något som är helt och funktionsdugligt och så gör man så att detta något blir söndrigt. Då har man gjort sönder saken. Redigerat 9 augusti 2011 av debatt
SadamJR Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Tror en ganska bred målgrupp dras till 21 åringar 😛 Jäpp.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Göra sönder kommer sig av att man har något som är helt och funktionsdugligt och så gör man aå att detta något blir söndrigt. Då har man gjort sönder saken. Ja. Men så säger många inte. Säger du "göra av" och "göra isär" osv också?
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 "Söndrig" säger jag aldrig heller. "Sönder" eller "trasig".
debatt Postat 9 augusti 2011 Trådstartare Postat 9 augusti 2011 Vill du gifta dig med mig? Då får du nog gå upp i vikt så du får stora tuttar.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Min bloggstatistik är ojämn men går stadigt uppåt. Om något halvår-år är jag nog så poppis i bloggvärlden att jag får börja tacka nej till ligg.
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag säger ha sönder om det är oavsiktligt och ta sönder om det är avsiktligt, med säkert en hel del beblandning. Göra sönder säger jag inte alls, det låter som barnspråk i mina öron men så säger di ju där neråt lanne. Då kanske man kan säga att lillebrorsan oftast tar sönder saker, medan man själv oftast har sönder saker. men storebrorsan fattar inte det och säger att man tar sönder saker.
SadamJR Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 🙂 Talar av erfarenhet - mitt ex jobbade HELA jävla tiden. Plus att hon var hästtjej, och det innebär upptagen flera timmar om dagen. Ändå fick vi det att fungera i två år. ☺️ More or less.
Recommended Posts