Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Alzheimers.

Exempelvis Parkinsons räknas inte? 😛

F ö kan det "gå åt helvete" tidigare än så. Jag tänker bl a stroke och reumatiska sjukdomar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här. ^^ Å andra sidan utesluter jag inte 18-19-åringar därför att en del människor kan vara väldigt mogna tidigt. Som mitt ex exempelvis, som var 19 när vi träffades.

Men då var ju du också yngre.

20 är väl en bra gräns egentligen. iBella blir 19 i dagarna och känns ärligt talat lite för omogen på vissa sätt. Eller om några år kanske jag tycker 22 är en bättre gräns.

Link to comment
Dela på andra sajter

well, en 16 åring skulle väl inte tacka nej till en 21 åring, tror inte en i 30 års åldern skulle göra det heller.

beror ju på vilka personer det handlar om också.

Det finns nog få 16-åringar som skulle klara av ett längre förhållande med en 21-åring, och ännu mer så omvänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 år (om det inte är en kortare förskrivning på det vill säga).

Det gäller ett spray som jag inte använt efter februari.

Tänkte begära ett nytt, bara för att det är utgånget.

Sånt kan man inte ringa in om va?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempelvis Parkinsons räknas inte? 😛

F ö kan det "gå åt helvete" tidigare än så. Jag tänker bl a stroke och reumatiska sjukdomar.

Reumatism sätter sig inte på intellektet. Och visst, man kan bli psykiskt sjuk vid 25, men jag pratar generellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tycka en 18-åring var "jobbig" mest av praktiska orsaker.

Vad för praktiska orsaker?

Mitt obevekliga krav är att hon har gått ut gymnasiet, sen kan mognad variera från person till person. Bara vi är på samma nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då var ju du också yngre.

20 är väl en bra gräns egentligen. iBella blir 19 i dagarna och känns ärligt talat lite för omogen på vissa sätt. Eller om några år kanske jag tycker 22 är en bättre gräns.

Jag var yngre men jag var inte mer eller mindre mogen. Det är inte som i plugget där du växer upp och förändras - nu som då har jag samma jobb, samma bostad och samma värderingar och synsätt på det mesta. Hade mitt ex varit 19 idag och jag träffat henne första gången nu hade jag varit lika intresserad av att starta ett förhållande som då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för praktiska orsaker?

Mitt obevekliga krav är att hon har gått ut gymnasiet, sen kan mognad variera från person till person. Bara vi är på samma nivå.

Känns som det är lite för olika världar bara. Om hon går i gymnasiet och jag på universitetet. Man är i lite olika stadier och på olika nivåer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller ett spray som jag inte använt efter februari.

Tänkte begära ett nytt, bara för att det är utgånget.

Sånt kan man inte ringa in om va?!

Inte till apoteket, nej.

Du kan ju iofs ringa/besöka den aktuella mottagningen och begära ett nytt (blir övertydlig nu men ändå. Det är en doktor som måste skriva ut det).

Tänk då på att det kan ta ett slag för doktorn att skriva ut det. Det kanske inte ens blir "din" doktor utan någon som täcker upp för honom/henne. Är det akut? Vi brukar säga att man ska begära helst 2 veckor innan medicinen i fråga går ut. Då är man safe.

Men när väl doktorn har skrivit ut det kan du ju i vanliga fall kunna hämta ut det en timme senare på ett apotek nära dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som det är lite för olika världar bara. Om hon går i gymnasiet och jag på universitetet. Man är i lite olika stadier och på olika nivåer.

Ja precis. Fast om du tänker 18-åring som i 92:a? Hon kanske börjar universitetet nu i höst, kanske är en av reccarna eller vad ni kallar dem (eller är det bara festen? novisch heter det väl bara i Lund).

Fast typ ett år efter studenten börjar väl gymnasiementaliteten lägga sig, så kanske en som gick ut för ett år sen är mitt helst-minimum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...