CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 jailbait och jailbait. Jag räknas ju faktiskt som laglig 😛 Sure you are 😏😛
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 vad i helvete... nu blinkar 3g-dongeln som om jag inte är uppkopplad. likväl postar jag detta! 😮
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Hur har du det med din egen sexuella identitet? Den kan framstå som lite svajig, typ ett par ggr per dag. 😆
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 jag hittade bara inte insinuationen... Många hävdar ju även motsatsen där; att om man är trygg i sin sexuella identitet så kan man driva med sig själv och/eller stereotyperna utan att uppröras av att de finns in the first place. Dvs. att om man är säker på sin identitet så kan man inte uppröras över att det finns könsstereotyper.
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Alltså, dessa upplopp. vad handlar de om? onödigt.
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 vad i helvete... nu blinkar 3g-dongeln som om jag inte är uppkopplad. likväl postar jag detta! 😮 Spännande! Vad ska hända härnäst? Let's watch 😮
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Dvs. att om man är säker på sin identitet så kan man inte uppröras över att det finns könsstereotyper. det står väl inte att man inte kan något? det står ju bara att man kan något.
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Alltså, dessa upplopp. vad handlar de om? onödigt. Snuten knallar ner "familjefar"! Släktingar: han var inte farlig"
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Snuten knallar ner "familjefar"! Släktingar: han var inte farlig" "Då tog Duggan fram ett vapen och sköt mot bröstet på en av polismännen. Skottet träffade lyckligtvis i en polisradio som polismannen hade i sin ficka. Polisen fördes skadad till sjukhus, men har nu kunnat åka hem." Släktingarna har nog rätt. han verkade ju helt harmlös.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 det står väl inte att man inte kan något? det står ju bara att man kan något. Därav ordet "insinuerar". Själv kan jag inte inte störa mig på könsstereotyper. Jag kan leva med att de finns, och le ett ansträngt leende åt såna skämt när situationen kräver det, men det stör mig att de har sånt inflytande på folks liv. Chae menar då att en sån som jag skulle vara osäker på sin sexuella identitet.
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 eller menar man att det är en lögn från polisen kanske?
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 "Då tog Duggan fram ett vapen och sköt mot bröstet på en av polismännen. Skottet träffade lyckligtvis i en polisradio som polismannen hade i sin ficka. Polisen fördes skadad till sjukhus, men har nu kunnat åka hem." Släktingarna har nog rätt. han verkade ju helt harmlös. mm lite så. Var ju inte för inte som jag skrev länken som jag gjorde ☺️
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Därav ordet "insinuerar". Själv kan jag inte inte störa mig på könsstereotyper. Jag kan leva med att de finns, och le ett ansträngt leende åt såna skämt när situationen kräver det, men det stör mig att de har sånt inflytande på folks liv. Chae menar då att en sån som jag skulle vara osäker på sin sexuella identitet. jag stör mig också på könsstereotyper, men det händer att jag gömmer mig bakom dem för att slippa laga mat/städa i olika sociala sammanhang. Sedan när någon förväntar sig att jag ska hålla dörren öppen eller fixa nån bil eller så, så drar jag fram jämlikhetskortet. haha. jag är en hemsk människa xD
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 mm lite så. Var ju inte för inte som jag skrev länken som jag gjorde ☺️ Finurligt ☺️
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Därav ordet "insinuerar". Själv kan jag inte inte störa mig på könsstereotyper. Jag kan leva med att de finns, och le ett ansträngt leende åt såna skämt när situationen kräver det, men det stör mig att de har sånt inflytande på folks liv. Chae menar då att en sån som jag skulle vara osäker på sin sexuella identitet. Vad du är eller inte är spelar då ingen roll för mig. Vad jag sa var att många menade motsatsen. Vad jag själv hade för åsikt sa jag aldrig.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Vad du är eller inte är spelar då ingen roll för mig. Vad jag sa var att många menade motsatsen. Vad jag själv hade för åsikt sa jag aldrig. Man skriver ju knappast "många menar det här och det här som motsäger dig" om man själv håller med någon.
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Man skriver ju knappast "många menar det här och det här som motsäger dig" om man själv håller med någon. Det är väl tvärt om ganska vanligt i diplomatikens sverige?
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Man skriver ju knappast "många menar det här och det här som motsäger dig" om man själv håller med någon. Jag pekade på en annan åsikt och det var det enda jag gjorde. Vad sedan du läser in i det kan inte jag ta ansvar för. Själv tycker jag att stereotyper kan vara ganska så lattjo 🙂
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Det är väl tvärt om ganska vanligt i diplomatikens sverige? Ja, men inte i odiplomatikens längsta.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Dvs. att om man är säker på sin identitet så kan man inte uppröras över att det finns könsstereotyper. 😳
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 funderar på att gipsa andra armen också, blir helt kaiko när ena armen väger ett halvkilo mer. behöver typ ryggmassage nu.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag vet, visst är det dumt? Alla feminister som är så arga över könsstereotyper, är dom alltså bara osäkra på sina identiteter?
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Alla feminister som är så arga över könsstereotyper, är dom alltså bara osäkra på sina identiteter? Precis, det är det dessa "många" vill mena.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Precis, det är det dessa "många" vill mena. Eh, okej. Vilka är dessa "många"? Jag håller inte särskilt ofta med feminister och genusvetare, men att det finns könsstereotyper och att dessa i vissa fall har negativ inverkan kan man ju knappast vifta bort. Att då säga att kritiker av könsstereotyper bara är osäkra i sina egna identiteter tycker jag är patroniserande och dumt.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Eh, okej. Vilka är dessa "många"? Jag håller inte särskilt ofta med feminister och genusvetare, men att det finns könsstereotyper och att dessa i vissa fall har negativ inverkan kan man ju knappast vifta bort. Att då säga att kritiker av könsstereotyper bara är osäkra i sina egna identiteter tycker jag är patroniserande och dumt. Ja, exakt. Jag vet inte vilka dessa "många" är, men Chae kanske har koll på det. Det var han som drog fram dem.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag blir mer och mer veganflata för varje dag som går.
Recommended Posts