Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

jag hittade bara inte insinuationen...

Många hävdar ju även motsatsen där; att om man är trygg i sin sexuella identitet så kan man driva med sig själv och/eller stereotyperna utan att uppröras av att de finns in the first place.

Dvs. att om man är säker på sin identitet så kan man inte uppröras över att det finns könsstereotyper.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad i helvete... nu blinkar 3g-dongeln som om jag inte är uppkopplad. likväl postar jag detta! 😮

Spännande!

Vad ska hända härnäst?

Let's watch 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

"Då tog Duggan fram ett vapen och sköt mot bröstet på en av polismännen. Skottet träffade lyckligtvis i en polisradio som polismannen hade i sin ficka. Polisen fördes skadad till sjukhus, men har nu kunnat åka hem."

Släktingarna har nog rätt. han verkade ju helt harmlös.

Link to comment
Dela på andra sajter

det står väl inte att man inte kan något? det står ju bara att man kan något.

Därav ordet "insinuerar".

Själv kan jag inte inte störa mig på könsstereotyper. Jag kan leva med att de finns, och le ett ansträngt leende åt såna skämt när situationen kräver det, men det stör mig att de har sånt inflytande på folks liv. Chae menar då att en sån som jag skulle vara osäker på sin sexuella identitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Då tog Duggan fram ett vapen och sköt mot bröstet på en av polismännen. Skottet träffade lyckligtvis i en polisradio som polismannen hade i sin ficka. Polisen fördes skadad till sjukhus, men har nu kunnat åka hem."

Släktingarna har nog rätt. han verkade ju helt harmlös.

mm lite så. Var ju inte för inte som jag skrev länken som jag gjorde ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Därav ordet "insinuerar".

Själv kan jag inte inte störa mig på könsstereotyper. Jag kan leva med att de finns, och le ett ansträngt leende åt såna skämt när situationen kräver det, men det stör mig att de har sånt inflytande på folks liv. Chae menar då att en sån som jag skulle vara osäker på sin sexuella identitet.

jag stör mig också på könsstereotyper, men det händer att jag gömmer mig bakom dem för att slippa laga mat/städa i olika sociala sammanhang. Sedan när någon förväntar sig att jag ska hålla dörren öppen eller fixa nån bil eller så, så drar jag fram jämlikhetskortet. haha. jag är en hemsk människa xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Därav ordet "insinuerar".

Själv kan jag inte inte störa mig på könsstereotyper. Jag kan leva med att de finns, och le ett ansträngt leende åt såna skämt när situationen kräver det, men det stör mig att de har sånt inflytande på folks liv. Chae menar då att en sån som jag skulle vara osäker på sin sexuella identitet.

Vad du är eller inte är spelar då ingen roll för mig. Vad jag sa var att många menade motsatsen. Vad jag själv hade för åsikt sa jag aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du är eller inte är spelar då ingen roll för mig. Vad jag sa var att många menade motsatsen. Vad jag själv hade för åsikt sa jag aldrig.

Man skriver ju knappast "många menar det här och det här som motsäger dig" om man själv håller med någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skriver ju knappast "många menar det här och det här som motsäger dig" om man själv håller med någon.

Jag pekade på en annan åsikt och det var det enda jag gjorde. Vad sedan du läser in i det kan inte jag ta ansvar för.

Själv tycker jag att stereotyper kan vara ganska så lattjo 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det är det dessa "många" vill mena.

Eh, okej. Vilka är dessa "många"? Jag håller inte särskilt ofta med feminister och genusvetare, men att det finns könsstereotyper och att dessa i vissa fall har negativ inverkan kan man ju knappast vifta bort. Att då säga att kritiker av könsstereotyper bara är osäkra i sina egna identiteter tycker jag är patroniserande och dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, okej. Vilka är dessa "många"? Jag håller inte särskilt ofta med feminister och genusvetare, men att det finns könsstereotyper och att dessa i vissa fall har negativ inverkan kan man ju knappast vifta bort. Att då säga att kritiker av könsstereotyper bara är osäkra i sina egna identiteter tycker jag är patroniserande och dumt.

Ja, exakt. Jag vet inte vilka dessa "många" är, men Chae kanske har koll på det. Det var han som drog fram dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...