Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Goodmorgon Längsta! Klockan är nu 10.10 och solen skiner inte. Här är hon 10:11 och solen skiner.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Kan man inte skilja på de/dem ens när man vill så är man ju verkligen handikappad när man kommer upp på universitetsnivå (om man inte pluggar typ fysik kanske).
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 de är de värsta? hmm "de" i början är ju rätt enligt "vi"-regeln, men "vi är vi värsta" funkar lika illa som "vi är oss värsta". de är det värsta blir det kanske. eller va? Räknas biologi som fysik? xD
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 nu har jag förresten gått ifrån ursprungsinnebörden från tidigare inlägg, men ändå.
Micke H Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Goodmorgon Längsta! Klockan är nu 10.10 och solen skiner inte. 🙁
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 de är de värsta? hmm "de" i början är ju rätt enligt "vi"-regeln, men "vi är vi värsta" funkar lika illa som "vi är oss värsta". de är det värsta blir det kanske. Det bästa är ju att bara lära sig det utan minnesregler. Men i det där fallet är "de" en artikel. Om det inte funkar med vare sig "vi" eller "oss" ska det vara "de". Och så éremeré.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 de är de värsta? hmm "de" i början är ju rätt enligt "vi"-regeln, men "vi är vi värsta" funkar lika illa som "vi är oss värsta". de är det värsta blir det kanske. eller va? Räknas biologi som fysik? xD Jag har för mig båda funkar där faktiskt. Vi är de värsta och vi är dem värsta.
Overkill Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 (redigerat) Kolla fråga 3, 5 och 8 i det här quizet: http://quiz.svd.se/default.aspx?sTid=871 Rätt svar på dom är "Båda är rätt". edit: Nu minns jag inte vad frågorna var men tyckte dom var snarlika den här situationen. Redigerat 9 augusti 2011 av Overkill
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 bläääääää jag vill inte må dåligggg Dra en Samarin alt. vatten. Ligg stilla på sängen. Behövsa det kör på en filt eller så.
SadamJR Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Dra en Samarin alt. vatten. Ligg stilla på sängen. Behövsa det kör på en filt eller så. Och sluta att skriva om gramatik.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag har för mig båda funkar där faktiskt. Vi är de värsta och vi är dem värsta. Nej, bara "de värsta" funkar.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Dra en Samarin alt. vatten. Ligg stilla på sängen. Behövsa det kör på en filt eller så. Samarin! Har ingen... funkar det med vagifem?
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 dem värsta låter skitfult, men om det är rätt så är det väl rätt.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 dem värsta låter skitfult, men om det är rätt så är det väl rätt. Det är inte rätt.
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Jag tror jag ska börja blanda ihop "medelålders" och "medeltida". Det kan bli kul.
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 det är en medelålders boplats. det är en medeltida kvinna. skittråkigt. fan vad tråkig du är. Skärp dig 😠
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 det är en medelålders boplats. det är en medeltida kvinna. skittråkigt. fan vad tråkig du är. Skärp dig 😠 Kom igeeeeen, jag mår ju dåligt då är det klart att humorn halkar lite på sniskan
Dingbats Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 nu börjar jag komma upp i medeltiden så nu är det ingen som vill ligga med mig annat var det väl på medelåldern, då låg alla med vem som helst
Fidden Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Kom igeeeeen, jag mår ju dåligt då är det klart att humorn halkar lite på sniskan Kom inte med ursäkter nu, i de djupaste depressionerna finns den bästa humorn, som churchill sa 😑
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Och sluta att skriva om gramatik. Varför? Samarin! Har ingen... funkar det med vagifem? 😆
SadamJR Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Varför? Jag skriver alltid att dom ska sluta när dom skriver om gramatik eller nationalekonomi. Har glömt varför.
Recommended Posts