Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kan man inte skilja på de/dem ens när man vill så är man ju verkligen handikappad när man kommer upp på universitetsnivå (om man inte pluggar typ fysik kanske).

Postat

de är de värsta?

hmm

"de" i början är ju rätt enligt "vi"-regeln, men "vi är vi värsta" funkar lika illa som "vi är oss värsta".

de är det värsta blir det kanske.

eller va?

Räknas biologi som fysik? xD

Postat

de är de värsta?

hmm

"de" i början är ju rätt enligt "vi"-regeln, men "vi är vi värsta" funkar lika illa som "vi är oss värsta".

Det bästa är ju att bara lära sig det utan minnesregler. Men i det där fallet är "de" en artikel. Om det inte funkar med vare sig "vi" eller "oss" ska det vara "de". Och så éremeré.

Postat

de är de värsta?

hmm

eller va?

Räknas biologi som fysik? xD

Jag har för mig båda funkar där faktiskt. Vi är de värsta och vi är dem värsta.

Postat

bläääääää

jag vill inte må dåligggg

Dra en Samarin alt. vatten. Ligg stilla på sängen. Behövsa det kör på en filt eller så.

Postat

Dra en Samarin alt. vatten. Ligg stilla på sängen. Behövsa det kör på en filt eller så.

Samarin! Har ingen... funkar det med vagifem?

Postat

det är en medelålders boplats.

det är en medeltida kvinna.

skittråkigt. fan vad tråkig du är. Skärp dig 😠

Postat

det är en medelålders boplats.

det är en medeltida kvinna.

skittråkigt. fan vad tråkig du är. Skärp dig 😠

Kom igeeeeen, jag mår ju dåligt då är det klart att humorn halkar lite på sniskan

Postat

nu börjar jag komma upp i medeltiden så nu är det ingen som vill ligga med mig

annat var det väl på medelåldern, då låg alla med vem som helst

Postat

Kom igeeeeen, jag mår ju dåligt då är det klart att humorn halkar lite på sniskan

Kom inte med ursäkter nu, i de djupaste depressionerna finns den bästa humorn, som churchill sa 😑

Postat

Och sluta att skriva om gramatik.

Varför?

Samarin! Har ingen... funkar det med vagifem?

😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.