Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Ja precis. Man säger ju att det går "av sig själv" också, så du var helt rätt ute! Men växelkurser kan vara så bestämda som du tänker också, om man har fast växelkurs (som Sverige hade fram tills 90-talskrisen). Men då kan det bli "tryck" på valutan; säg att du får 10 kronor för 1 dollar och den kursen är fast. Om man då som amerikan känner på sig att valutan kommer revalveras (dvs svenska kronan blir mer värd) så kanske man köper 1000 svenska kronor för 100 dollar. Då revalveras valutan och förhållandet blir 5 kronor för 1 dollar. Säljer du då tillbaka dina 1000 svenska kronor har du ju helt plötsligt 200 dollar. Med rörlig växelkurs undgår man sån valutaspekulation eftersom kursen förändras kontinuerligt.

Nu börjar vi glida in i dimman... Jag förstår i grova drag. Att du ger dig in i det där frivilligt är beundransvärt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar vi glida in i dimman... Jag förstår i grova drag. Att du ger dig in i det där frivilligt är beundransvärt!

Hoppas ändå undermedvetet tror jag (första gången jag ens tänker tanken mer seriöst) att statistik B ska vara kul och gå bra så att jag inser att statistik är vägen att gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

aj 🙁

För i helvete karl! Sa du inte god natt för typ två timmar sedan 😠😛

Tjej#2 online på facebook. Men inte fan kommer hon börja skriva till mig.

Börja skriv till henne då

YESS!!

Kommer typ bara vara på Geocentrum och Ångström nu första perioden!

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas ändå undermedvetet tror jag (första gången jag ens tänker tanken mer seriöst) att statistik B ska vara kul och gå bra så att jag inser att statistik är vägen att gå.

Mm! Bra när man börjar ringa in sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde dom gipsa direkt eller fick dom dra armen rätt först?

gips direkt, väldigt okomplicerad fraktur. på distala änden av radius. hade förmodligen läkt fint utan gips också, men vem är jag att föreslå det till en läkare som pluggat och skaffat en massa erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

gips direkt, väldigt okomplicerad fraktur. på distala änden av radius. hade förmodligen läkt fint utan gips också, men vem är jag att föreslå det till en läkare som pluggat och skaffat en massa erfarenhet.

De stod nog med älgstudsaren redo bakom ryggen och ett "he's a goner"-uttryck men så drog du ett Fidde-leende och de kom på andra tankar. Good for you!

Link to comment
Dela på andra sajter

gips direkt, väldigt okomplicerad fraktur. på distala änden av radius. hade förmodligen läkt fint utan gips också, men vem är jag att föreslå det till en läkare som pluggat och skaffat en massa erfarenhet.

Bra så. Då ska du väl inte behöva ha ont så länge heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men så kan man ju inte tänka, då finns det ju typ tre fyra utbildningar kvar man kan gå.

Nä jag vet. Säger man nationalekonomi så frågar alla vad man blir då. Och det vet jag inte. Haha.

Eller, nationalekonom då men vad fan man ska jobba med sådär känns mer avlägset och konstigt för varje dag det kommer närmare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nog fan dra iväg till tjejen och sova där ikväll. Hon är paniskt rädd för åskan. No bull, hon får nästintill panikångest av det där.

G'natt LÄngsta 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

gips direkt, väldigt okomplicerad fraktur. på distala änden av radius. hade förmodligen läkt fint utan gips också, men vem är jag att föreslå det till en läkare som pluggat och skaffat en massa erfarenhet.

i många fall har google gett mig mer än ett besök hos doktorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...