Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Fan vad du är tyst Memphy 😕 Men nu ser jag att du skriver. Jag förväntar mig ngt kul 😠

edit: kul blev det 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad du är tyst Memphy 😕 Men nu ser jag att du skriver. Jag förväntar mig ngt kul 😠

edit: kul blev det 😄

😄

Nämen, har surfat runt på andra nördiga forum, om Cad och sånt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo iofs men det är den extra milen man går (= joxa runt med allt det där och pausa på rätt ställen och att inte få några döda sekunder på slutet) som är grejen. Det är gullighetsfaktor på sådant. Min ex-fru gjorde ett blandband till mig en gång. Det sög men jag vart superullad av att hon faktiskt gjorde det 🙂

Det är klart att det är gulligt, men inget krav. Jag är glad bara det finns någon form av tanke bakom, alla blandband jag har fått har typ varit random låtar utan tanke på ordning. Och så ska det inte vara så jävla långt (över en timme). Mina brukar landa på 12-15 låtar, typ 45 minuter kanske.

annars håller jag med dig ang. att man inte få ha två låtar av samma artist. Om en artist har gått solo så får man dock ha med en låt (tänk Nirvana + Dave Grohl = okej. Queens of the Stone Age + Dave Grohl = också okej men inte Dave Grohl + Foo Fighters).

Nja, jag tycker det kan vara okej med Dave Grohl + Foo Fighters också. Så länge det är släppt under olika namn. Fast typ Caesars Palace + Caesars är lite fubb, när det bara är samma band med nytt namn. Och typ Trouble Books + Trouble Books & Mark McGuire.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan se om jag kan stalka fram några indicier på hans facebookvägg.

Enligt ett inlägg från april, så det kan ju ha hänt saker, ska han plugga i Uppsala, alternativt Sollentuna. Förutsatt att han inte tänkte om i sista sekund så känns deras förhållande ganska rökt på sikt.

Vilket inte egentligen innebär något positivt för mig i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud... Det är... Det går helt enkelt inte att välja 😄 Jag tar den första i högen (vete fan om det är det värsta men ändå):

Scenario:

sensommar, grillkväll i M-ås hos en utav mina bästa vänners "familj" (som då bestod av en morsa som var nygift med en byggare som precis blivit av sitt företag p g a riktigt smutsiga mygelaffärer. Han har gjort personlig konkurs och fått näringsförbud och kan m a o inte ens dra ihop lite cash till en brödlimpa till sin familj. Morsan jobbar som "terapeut" och är allmänt flummig och tjänar knappast några pengar att tala om).

Med denna gubbe har det tillkommit tre "bonusbarn" i äktenskapet (två tonåringar som bara går runt och, enligt mig, "dräller" på gården. De hjälper aldrig till och är ute och super med det lokala WT-klientelet pretty much varje kväll samt en 8-åring som gnäller något så in i helvete om att han "vill flytta hem till mamma igen". Lägg till mammans egna barn (min vän Sara, hennes brorsa som fortfarande bor hemma av rena bekvämlighetsskäl och att han får lagad mat samt en lillebror som inte för sitt liv kan acceptera sin nya "pappa". Är du med? Det här är alltså vad vi har att jobba med.

Nåväl, Sara har bara några månader innan haft missfall, blivit dumpad (p g a denna mycket tragiska ändelse) av sitt as till kille (som dessutom pucklade på henne rejält har jag fått veta i efterhand), är allmänt rådepp och jävligt opepp på att skaffa barn öht. Hon har för stunden flyttat hem igen för att få lite perspektiv på saker och ting. Högst eventuellt lite kärlek från sin superduperstressade morsa.

Hela sommaren (det här var i augusti) har hennes morsa kommit med små passningar om att "det vore kul att bli mormor snart" och "ska du inte ta och träffa någon riktigt man nu och kanske tänka på att skaffa barn. Din biologiska klocka tickar, förstår du". Inte helt kosher att säga så någonsin men absolut inte i det läget med tanke på allt som hänt vännen 😏 Hela sommaren har vännen hört det här.

Tillbaka till grillkvällen med familjen Annorlunda:

Vi dricker vin, har relativt trevligt, käkar och pratar. Vi kommer in på ämnet barn och familj. Jag duckar (sedvanligt) och drar min "det är väl bra om man träffar någon man trivs ihop med först. Sedan trivs man ett tag och lär känna varandra. Sedan så kanske man kanske högst eventuellt kan börja fundera på tanken att skaffa kids." Jag tänker "måtte hon inte dra in Sara i det här nu för då jävlar smäller jag av"

Morsan vänder sig (givetvis) till Sara och säger, ganska syrligt:

"Ja jo, när jag var i din ålder (20) så hade jag fått mitt första barn och väntade mitt andra!"

Jag ser hur Sara liksom sjunker ihop och bara skakar på huvudet. Jag håller mig i ungefär två sekunder, sedan slipper ett kokett:

"Ja, och se hur det gick!" ur mig.

Behöver jag säga att jag inte vart bjuden på fler grillkvällar...

Som sagt: det här var nog inte den värsta men det är den jag kommer på först 🙂 Å ena sidan taktlöst sagt av mig (jag kommer ditbjuden, får vin, käk och sällskap och tackar genom att häva ur mig inte helt PK grejer) men å andra sidan kunde jag inte hålla käften. Jag och Sara har hängt ihop i många, många år och jag kunde helt enkelt inte vara tyst.

Det var lite plumpt, men absolut inget som platsar på en göra bort sig-lista på riktigt... eller?

Den där Saras morsa, visste hon om missfallet? I så fall kanske det var läge med psykiatrisk tvångsvård på henne?

Om det var anti-socialt accepterat att uttrycka sig så, så skulle du vara med vid någon av våra släktträffar... 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite plumpt, men absolut inget som platsar på en göra bort sig-lista på riktigt... eller?

Den där Saras morsa, visste hon om missfallet? I så fall kanske det var läge med psykiatrisk tvångsvård på henne?

Om det var anti-socialt accepterat att uttrycka sig så, så skulle du vara med vid någon av våra släktträffar... 😆😄

Jepp, hon visste om hela grejen 😏 Det är också en utav anledningarna till att jag vart så förbannad.

😆 Skulle kunna ge min ena arm för att få hänga med nu när du sagt sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad bra tråd!!! 😆https://www.flashback.org/t1621355

hähää jo jag såg den. Hela gääälet kul 😄

Men en utav mina favorit-trådar är fortfarande "statusuppdateringar på Facebook som gör en på dåligt humör" (typ). Har postat den förut iofs..

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

hähää jo jag såg den. Hela gääälet kul 😄

Men en utav mina favorit-trådar är fortfarande "statusuppdateringar på Facebook som gör en på dåligt humör" (typ).

Hänger du på Flashback alltså?

Ja, sånt är kul, men det här var så genomtänkt och snyggt troll! Jag fattade det inte förns kommentarerna efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänger du på Flashback alltså?

Ja, sånt är kul, men det här var så genomtänkt och snyggt troll! Jag fattade det inte förns kommentarerna efteråt.

Det händer :rolleyes:

He hee, fast de ndär var för lång och för bra för att vara sann.

Link to comment
Dela på andra sajter

He hee, fast de ndär var för lång och för bra för att vara sann.

Jag föredrar att ta folk på allvar, sen om det faktiskt är sant eller inte spelar ju ingen större roll så länge jag tror att det är sant.

Nej, den var snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Memphy... 😑

🥰

Nu berättar du omedelbart vad du gör annars så tar jag och raidar ditt Saffire-kort 😠😛

Själv gör jag absolut så lite som möjligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mkt! chillar sönder har tråkigt å fixat mors grafikkortsdrovturiner

Okej, soft, schysst att hjälpa henne. Också uttråkad. Åt kebabtallrik förut me kompisen med alla kuklappar i lägenheten. Han hade bara hittat en och hade inte fattat att det fanns fler. xD Men fattade ju sen. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, soft, schysst att hjälpa henne. Också uttråkad. Åt kebabtallrik förut me kompisen med alla kuklappar i lägenheten. Han hade bara hittat en och hade inte fattat att det fanns fler. xD

😆

Det här kan ju bli en saftig följetong känner jag. "Hitta kuklapparna - bättre och roligare än Mastermind".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Memphy... 😑

🥰

Nu berättar du omedelbart vad du gör annars så tar jag och raidar ditt Saffire-kort 😠😛

Själv gör jag absolut så lite som möjligt 🙂

Hej Chae. E trött som fan så gör inte så mycket, Hade svårt att sova igår så somnade typ 4 och skulle upp kl 7, försov mig till åtta så sov iaf 4h. xD

Måste dock göra några uppgifter i boken innan jag går o lägger mig. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...