Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Vad är det största du har gjort bort dig?

Herregud... Det är... Det går helt enkelt inte att välja 😄 Jag tar den första i högen (vete fan om det är det värsta men ändå):

Scenario:

sensommar, grillkväll i M-ås hos en utav mina bästa vänners "familj" (som då bestod av en morsa som var nygift med en byggare som precis blivit av sitt företag p g a riktigt smutsiga mygelaffärer. Han har gjort personlig konkurs och fått näringsförbud och kan m a o inte ens dra ihop lite cash till en brödlimpa till sin familj. Morsan jobbar som "terapeut" och är allmänt flummig och tjänar knappast några pengar att tala om).

Med denna gubbe har det tillkommit tre "bonusbarn" i äktenskapet (två tonåringar som bara går runt och, enligt mig, "dräller" på gården. De hjälper aldrig till och är ute och super med det lokala WT-klientelet pretty much varje kväll samt en 8-åring som gnäller något så in i helvete om att han "vill flytta hem till mamma igen". Lägg till mammans egna barn (min vän Sara, hennes brorsa som fortfarande bor hemma av rena bekvämlighetsskäl och att han får lagad mat samt en lillebror som inte för sitt liv kan acceptera sin nya "pappa". Är du med? Det här är alltså vad vi har att jobba med.

Nåväl, Sara har bara några månader innan haft missfall, blivit dumpad (p g a denna mycket tragiska ändelse) av sitt as till kille (som dessutom pucklade på henne rejält har jag fått veta i efterhand), är allmänt rådepp och jävligt opepp på att skaffa barn öht. Hon har för stunden flyttat hem igen för att få lite perspektiv på saker och ting. Högst eventuellt lite kärlek från sin superduperstressade morsa.

Hela sommaren (det här var i augusti) har hennes morsa kommit med små passningar om att "det vore kul att bli mormor snart" och "ska du inte ta och träffa någon riktigt man nu och kanske tänka på att skaffa barn. Din biologiska klocka tickar, förstår du". Inte helt kosher att säga så någonsin men absolut inte i det läget med tanke på allt som hänt vännen 😏 Hela sommaren har vännen hört det här.

Tillbaka till grillkvällen med familjen Annorlunda:

Vi dricker vin, har relativt trevligt, käkar och pratar. Vi kommer in på ämnet barn och familj. Jag duckar (sedvanligt) och drar min "det är väl bra om man träffar någon man trivs ihop med först. Sedan trivs man ett tag och lär känna varandra. Sedan så kanske man kanske högst eventuellt kan börja fundera på tanken att skaffa kids." Jag tänker "måtte hon inte dra in Sara i det här nu för då jävlar smäller jag av"

Morsan vänder sig (givetvis) till Sara och säger, ganska syrligt:

"Ja jo, när jag var i din ålder (20) så hade jag fått mitt första barn och väntade mitt andra!"

Jag ser hur Sara liksom sjunker ihop och bara skakar på huvudet. Jag håller mig i ungefär två sekunder, sedan slipper ett kokett:

"Ja, och se hur det gick!" ur mig.

Behöver jag säga att jag inte vart bjuden på fler grillkvällar...

Som sagt: det här var nog inte den värsta men det är den jag kommer på först 🙂 Å ena sidan taktlöst sagt av mig (jag kommer ditbjuden, får vin, käk och sällskap och tackar genom att häva ur mig inte helt PK grejer) men å andra sidan kunde jag inte hålla käften. Jag och Sara har hängt ihop i många, många år och jag kunde helt enkelt inte vara tyst.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och tjejen har pratat så smått om att flytta ihop igen. Varför inte, liksom?

🥰

testar om videos går att ladda upp via dropbox, håll till godo. slej in action! 😮

http://dl.dropbox.com/u/9809462/JaMa-%20Beth.wmv

Nice Slejj! 😄

En gång diskuterade vi absolut gehör på en pianolektion och någon (kan varit min ex-fru, inte helt otippat 😛 )lade fram teorin att ingen kan ha det. Lennart bränner sönder eleven med sina sköna (och vida beryktade) crazy eyes, stegar fram till en stol som han lyfter lite från golvet och skrapar mot golvet varvid en ton uppkommer. Därefter traskar han fram till Bösendorfen och spelar the very exakt ton på klaviaturen (ess2). Eleven får något "I rest my case" i ögonen och vi fortsätter lektionen som ingenting har hänt. Personligen var jag tyst i ungefär 17 minuter efter detta (och tro mig ,det är inte ofta jag blir sådär spontantyst).Helt otroligt av honom att bara göra det där to prove a point.

Fan ballt det är me absolut gehör. Jag gjorde så med micron en gång fast det var bara ren tur. xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud... Det är... Det går helt enkelt inte att välja 😄 Jag tar den första i högen (vete fan om det är det värsta men ändå):

Scenario:

sensommar, grillkväll i M-ås hos en utav mina bästa vänners "familj" (som då bestod av en morsa som var nygift med en byggare som precis blivit av sitt företag p g a riktigt smutsiga mygelaffärer. Han har gjort personlig konkurs och fått näringsförbud och kan m a o inte ens dra ihop lite cash till en brödlimpa till sin familj. Morsan jobbar som "terapeut" och är allmänt flummig och tjänar knappast några pengar att tala om).

Med denna gubbe har det tillkommit tre "bonusbarn" i äktenskapet (två tonåringar som bara går runt och, enligt mig, "dräller" på gården. De hjälper aldrig till och är ute och super med det lokala WT-klientelet pretty much varje kväll samt en 8-åring som gnäller något så in i helvete om att han "vill flytta hem till mamma igen". Lägg till mammans egna barn (min vän Sara, hennes brorsa som fortfarande bor hemma av rena bekvämlighetsskäl och att han får lagad mat samt en lillebror som inte för sitt liv kan acceptera sin nya "pappa". Är du med? Det här är alltså vad vi har att jobba med.

Nåväl, Sara har bara några månader innan haft missfall, blivit dumpad (p g a denna mycket tragiska ändelse) av sitt as till kille (som dessutom pucklade på henne rejält har jag fått veta i efterhand), är allmänt rådepp och jävligt opepp på att skaffa barn öht. Hon har för stunden flyttat hem igen för att få lite perspektiv på saker och ting. Högst eventuellt lite kärlek från sin superduperstressade morsa.

Hela sommaren (det här var i augusti) har hennes morsa kommit med små passningar om att "det vore kul att bli mormor snart" och "ska du inte ta och träffa någon riktigt man nu och kanske tänka på att skaffa barn. Din biologiska klocka tickar, förstår du". Inte helt kosher att säga så någonsin men absolut inte i det läget med tanke på allt som hänt vännen 😏 Hela sommaren har vännen hört det här.

Tillbaka till grillkvällen med familjen Annorlunda:

Vi dricker vin, har relativt trevligt, käkar och pratar. Vi kommer in på ämnet barn och familj. Jag duckar (sedvanligt) och drar min "det är väl bra om man träffar någon man trivs ihop med först. Sedan trivs man ett tag och lär känna varandra. Sedan så kanske man kanske högst eventuellt kan börja fundera på tanken att skaffa kids." Jag tänker "måtte hon inte dra in Sara i det här nu för då jävlar smäller jag av"

Morsan vänder sig (givetvis) till Sara och säger, ganska syrligt:

"Ja jo, när jag var i din ålder (20) så hade jag fått mitt första barn och väntade mitt andra!"

Jag ser hur Sara liksom sjunker ihop och bara skakar på huvudet. Jag håller mig i ungefär två sekunder, sedan slipper ett kokett:

"Ja, och se hur det gick!" ur mig.

Behöver jag säga att jag inte vart bjuden på fler grillkvällar...

Som sagt: det här var nog inte den värsta men det är den jag kommer på först 🙂 Å ena sidan taktlöst sagt av mig (jag kommer ditbjuden, får vin, käk och sällskap och tackar genom att häva ur mig inte helt PK grejer) men å andra sidan kunde jag inte hålla käften. Jag och Sara har hängt ihop i många, många år och jag kunde helt enkelt inte vara tyst.

ok

EDIT: Skoja bara! Nämen rätt gjort! Vad är det för jävla morsa? Börja tjata på sin 20(!!!!)-åriga dotter att hon måste skaffa barn! Hon kan ju fan vänta tio år till utan att behöva tolerera minsta insinuation. Hur gammal var du då?

Enda grejen är väl att du också indirekt förolämpade Sara antar jag.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill göra ett blandband med bara massa asgulliga låtar till en tjej!!!!!! 🥰 :wub:

Jag förutsätter två saker:

1) du har gjort det förut. Att göra blandband är en konst!

2) tjejen du tänker göra det till har ett kassettdäck. Min bästa polare gjorde en blandskiva (inte lika hardcore men gulligt though) till sin fru när de precis träffats. Hela prylen föll när hon inte ens hade en CD-spelare 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förutsätter två saker:

1) du har gjort det förut. Att göra blandband är en konst!

2) tjejen du tänker göra det till har ett kassettdäck. Min bästa polare gjorde en blandskiva (inte lika hardcore men gulligt though) till sin fru när de precis träffats. Hela prylen föll när hon inte ens hade en CD-spelare 😆

1) Såklart!

2) Alltså "blandband" på en cd. Jag försökte göra på kassett en gång, men det är bökigt som fan och låter skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl lika bra det. Det mesta jag gjort bort mej nykter var nog den där gången jag fastnade i ett vändkors.

😆 Fast jag kräktes i vändkorset på Grönan när jag var liten 🤪 Har aldrig favoriserat vare sig karuseller och sådant där sedan dess 😄

Fan ballt det är me absolut gehör. Jag gjorde så med micron en gång fast det var bara ren tur. xD

Naaaajs!

EDIT: Skoja bara! Nämen rätt gjort! Vad är det för jävla morsa? Börja tjata på sin 20(!!!!)-åriga dotter att hon måste skaffa barn! Hon kan ju fan vänta tio år till utan att behöva tolerera minsta insinuation. Hur gammal var du då?

Enda grejen är väl att du också indirekt förolämpade Sara antar jag.

Mjo, det var väl så 😊 Puckad morsa i vilket fall 😏 (Vi var båda 20 vid tillfället).

Bra gjort CHAE! 🥰

Tääääck!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

1) Såklart!

2) Alltså "blandband" på en cd. Jag försökte göra på kassett en gång, men det är bökigt som fan och låter skit.

1) bra

2) Nej! 😠😛 Var det inte sign. KaH som slog fast att allting låter myyyyycket bättre på band. Kompressionen du vet såattteeeeh 😑😛

Det är "bökigheten" som är urgullig ju! Tänk dig att någon har suttit och valt ut låtarna, joxat med kassettband, trasslat med eventuell "djupare innebörd" i låtvalet etc etc

mvh

Mr Blandbandsdryg (nu var det iofs några år sedan jag gjorde ett. Men jag gjorde ett till min tjej precis när vi träffats. Hon hade kassettdäck btw 😉 )

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

1) bra

2) Nej! 😠😛 Var det inte sign. KaH som slog fast att allting låter myyyyycket bättre på band. Kompressionen du vet såattteeeeh 😑😛

Vem är KaH, är det en förkortning? När man spelar in kan det var snyggt med band, men att lyssna på musik så låter bara dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är "bökigheten" som är urgullig ju! Tänk dig att någon har suttit och valt ut låtarna, joxat med kassettband, trasslat med eventuell "djupare innebörd" i låtvalet etc etc

Men låtväljandet är ju lika stort bekymmer oavsett medium. Och låtordning och sånt. Jag är sträng på att man ska eftersträva en låt per artist så långt det bara går, och under inga omständigheter ha med flera låtar från samma skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Fast jag kräktes i vändkorset på Grönan när jag var liten 🤪 Har aldrig favoriserat vare sig karuseller och sådant där sedan dess 😄

Gillar inte heller karuseller, men fastnade inte i vändkorset pga yrsel. Hade varit på hockey i linköping och var tvungen att gå lite tidigt för att hinna med en buss. Inget kul att stå där och veta att snart är matchen slut och då kommer x antal tusen stormande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är KaH, är det en förkortning? När man spelar in kan det var snyggt med band, men att lyssna på musik så låter bara dåligt.

Det var någon tjommme här på forumet som drog igång en tråd om att analoga bandare var da shit och att allting annat sög hästpung. Typ. Såg att han reviderat hela sitt första inlägg iofs 🙁 Det vart en ganska skön Russian Roulete/pajkastar-tråd av alltihopa 😆

Det beror ju ifos vad du har för kassettdäck. Jag har en stenålders-Nokiastereo (med dubbla kassettdäck 😮😎 ) och i den låter allting sweeeet! Speciellt kassettband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det verkar nu som hon verkligen har dåligt med pengar. Men kanske kan få tills dess.

MEN, lite akut nu (Killis?):

Hur mycket gör jag bort mig om jag säger nåt i stil med "om du vill kan jag lägga ut i värsta fall"?

Ja, jag vet inte, jag hade inte gjort det. Känns lite som om du kanske är för angelägen då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju ifos vad du har för kassettdäck. Jag har en stenålders-Nokiastereo (med dubbla kassettdäck 😮😎 ) och i den låter allting sweeeet! Speciellt kassettband.

Jag använder min porta, Tascam 246. På dubbla hastigheten låter det väl acceptabelt, men knappast på normal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer hon krånglar desto mindre sugen blir man ju på att ens träffa henne. Men i vår, då jävlar har hon inga ursäkter hehehe. Men då har jag väl säkert (förhoppningsvis) andra tjejer att tänka på också.

Habo är ju en bit från Lund. Ska hennes pojkvän börja plugga då också kanske? Kommer hon ens börja plugga då? Eller börjar hon nu till hösen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet inte, jag hade inte gjort det. Känns lite som om du kanske är för angelägen då.

Japp. Då är det bekräftat. Skiter i det, hoppas på hennes vilja helt enkelt.

Bra att inte laxen är här och säger emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Habo är ju en bit från Lund. Ska hennes pojkvän börja plugga då också kanske? Kommer hon ens börja plugga då? Eller börjar hon nu till hösen?

Vet inte faktiskt. Hon ska börja nu i höst, det vet jag. Han vet jag ingenting om, men det känns ju ändå som att om man bestämmer sig för att faktiskt bli tillsammans typ en och en halv månad innan man flyttar långt bort så har man löst det på något vis. Annars lär det ju spricka rätt fort. Eller typ en termin eller så högst.

Kan se om jag kan stalka fram några indicier på hans facebookvägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men låtväljandet är ju lika stort bekymmer oavsett medium. Och låtordning och sånt. Jag är sträng på att man ska eftersträva en låt per artist så långt det bara går, och under inga omständigheter ha med flera låtar från samma skiva.

Mjo iofs men det är den extra milen man går (= joxa runt med allt det där och pausa på rätt ställen och att inte få några döda sekunder på slutet) som är grejen. Det är gullighetsfaktor på sådant. Min ex-fru gjorde ett blandband till mig en gång. Det sög men jag vart superullad av att hon faktiskt gjorde det 🙂

annars håller jag med dig ang. att man inte få ha två låtar av samma artist. Om en artist har gått solo så får man dock ha med en låt (tänk Nirvana + Dave Grohl = okej. Queens of the Stone Age + Dave Grohl = också okej men inte Dave Grohl + Foo Fighters).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad sur jag blir när man inte får omedelbar feedback på en "hjälp mig"-tråd 😏 Alltså om det jag sa hjälpte till öht. Seriöst, hur upptagen kan man vara? 😠 (jupp, jag vill bara bli bekräftad som människa 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...