Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Svar ja. 😛

Ok, du menar rörigt antar jag.

Ok. Jag tycker den har väldigt vanlig längd som reff. Den ska ju komma igen sen efter andra versen också.

Gött att höra. Bytet av crachcymbalen gjorde mycket. Sedan rattade jag lite på mickinställningar och sånt som gjorde att det blev lite annat ljud.

Ren tur. 😛

"Outrot" är andra versen och den tänkte jag dessvärre behålla.

Jag tackar så mycket för lyssning och kommentarer!

Det är alltid lika rörande att få ta del av en så fin människas alster.

Med outrot menar jag partiet där du spelar falskt och i otakt på slutet, där det brusar alltså. Är det verkligen vers två? Det är ju liksom nåt man bara klipper bort.

Men jag vill ha karatesparkarna tillbaka!!!!!!!!!!!!!! Överallt. 😠

Och med "larmigt" så menar jag just larmigt och inte rörigt, dvs gitarrljud som distar på ett utdraget utsmetat vis utan tyngd i ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knulla tycker jag låter bäst... för när man kommer upp i åldern så brukar hångel hänga ihop med knull och kanske därför "strul" blir obsolete 😛

Meh. Isåfall borde ju "hångla" bli lika oanvändbart, det betyder ju samma sak. Menar man hångla kan man ju inte säga knulla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Meh. Isåfall borde ju "hångla" bli lika oanvändbart, det betyder ju samma sak. Menar man hångla kan man ju inte säga knulla.

Skall säga också att strula var inte bara "hångla" på min tid. Det innehöll ju även en komponent av strul. Två fulla människor på en fest som hånglar och ångrar sig dagen efter, ungefär. Den ena kanske till och med hade flick-/pojkvän.

Ett par "strulade" ju aldrig med varandra till exempel, däremot kanske de hånglade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall säga också att strula var inte bara "hångla" på min tid. Det innehöll ju även en komponent av strul. Två fulla människor på en fest som hånglar och ångrar sig dagen efter, ungefär. Den ena kanske till och med hade flick-/pojkvän.

Ett par "strulade" ju aldrig med varandra till exempel, däremot kanske de hånglade.

Det bekräftar min hypotes att ordet kommit att betyda "hångla" via "vara otrogen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...