Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Dessa bönder... ☺️

JA, alla utanför Stockholm är bönder, så det så! 😠

Du kan va. 😛

hahahah

Gick in till min syrras rum och fes! haha, ho bah! MAMMA HAN FES I MITT RUM!! Mamma skrattar bara och säger, "Va ska jag göra åt det då? Gå in du i hans rum och fis där å stäng dörren då!"

😄

hahaha, fan va skön du är Pazo. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

True that. Har ett ganska bra exempel - Chris som skrev i den här tråden förut om du minns honom? Metalkillen utan särskilt mycket IQ? Har börjat snacka med honom igen (på ett annat community) och nu kommer vi rätt bra överens.

Där har du en snubbe jag betett mig svinigt mot.

Är det inte lite svinigt säga att han inte har så mycket IQ?

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Perspektiv is a bitch. Om jag bara visste när jag var 14 att jag 10 år senare skulle bli dumpad och må piss över det så skulle jag kanske inte oroat mig över att få godkänt på matteprovet...

Mina största problem när jag var...

7: att våga gå förbi fyrorna på väg till mitt klassrum

8: att behöva få en spruta hos skolsyster

9: att min kompis påstod att han hade åkt stridsvagn fast han inte hade det

10: att våga hålla i fredagsmyset inför klassen

11: att min kompis var bortrest på sommaren en vecka längre än mig

12: att mina föräldrar var arga på mig för att jag var lite stökig på SO:n

13: att tjejen jag verkligen lyckats inbilla mig att jag var kär i men egentligen inte kände hade en pojkvän

14: samma sak igen fast med en annan tjej som jag kände ännu sämre och inte ens hälsade på när jag mötte henne på gatan

15: att min bästa kompis började glida ifrån mig lite och fick för sig att vara politisk så fort han lärde sig namnet på en ny ism

16: att jag inte hade en enda jävla kompis

17: att jag bara hade en enda jävla kompis

18: att alla mina jämnåriga var hundra gånger mognare och socialare än mig

19: att jag var helt socialt körd och inte hade någon framtid

20: att jag sög på att prata med folk, särskilt tjejer

21: att jag inte känner nog med folk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vodka är fan inte najs. Men blandar man det så går det.

Då ska man spä ut av bara fan isåfall. Nej, bästa sättet att bli full är starköl tycker jag nog. Eventuellt grunda med en eller ett par starköl, och sen köra rödvin på det för att bygga på fyllan effektivare. Vin är inte så jättegott, men när man har fått i sig lite innan så går det lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

det trodee jag inte!

Nä, oväntat va! Det var ett tag där i sexan, de hotade till och med (fast jag tror i efterhand inte att de menade det) med att sätta mig på en annan skola. Men sen i sjuan gick det över när man började få betyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska man spä ut av bara fan isåfall. Nej, bästa sättet att bli full är starköl tycker jag nog. Eventuellt grunda med en eller ett par starköl, och sen köra rödvin på det för att bygga på fyllan effektivare. Vin är inte så jättegott, men när man har fått i sig lite innan så går det lättare.

Drack nån när vi var i halmstad som nog var den bästa med vodka jag druckit. Vodka (duh), fruktsoda, ramlösa jorgubb och lime. Tror det var så iaf.

När vi var på båtsemester (fast motorn funkade inte så vi låg i hamnen i tre nätter istället) för två år sen drack vi massa vodka (jag köpte en halvliter för typ 40 spänn när jag var i tyskland och den var fan vidrig) och schweppes russchian så det har jag lite svårt för nu men dom säger det är gott. Annars schweppes tropical eller nått sånt funkar rätt bra. Apelsinjuice brukar två kompisar dricka det med så det dricker jag ibland men det är ingen favorit men funkar om man är sugen.

Sprit är godast (blandat då) men det är dyrt och opraktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, oväntat va! Det var ett tag där i sexan, de hotade till och med (fast jag tror i efterhand inte att de menade det) med att sätta mig på en annan skola. Men sen i sjuan gick det över när man började få betyg.

Hade en liknande period, tror också det var i sexan. Förstörde rutor, sket i läxor, slängde böcker, you name it. Varade inte så länge.

Pico: vete fan vad MSN gör just nu, sorry. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Drack nån när vi var i halmstad som nog var den bästa med vodka jag druckit. Vodka (duh), fruktsoda, ramlösa jorgubb och lime. Tror det var så iaf.

När vi var på båtsemester (fast motorn funkade inte så vi låg i hamnen i tre nätter istället) för två år sen drack vi massa vodka (jag köpte en halvliter för typ 40 spänn när jag var i tyskland och den var fan vidrig) och schweppes russchian så det har jag lite svårt för nu men dom säger det är gott. Annars schweppes tropical eller nått sånt funkar rätt bra. Apelsinjuice brukar två kompisar dricka det med så det dricker jag ibland men det är ingen favorit men funkar om man är sugen.

Sprit är godast (blandat då) men det är dyrt och opraktiskt.

Det finns ju god sprit, gin tex. Men vodka är ju i princip vatten och alkohol, det blir äckligt. Alkoholsmaken är inge god. Hellre typ brännvin isåfall, akvavit och sånt, om det nu måste vara så starkt.

Jag har aldrig druckit Explorer, det borde man ju göra egentligen för att allmänbilda sig. Jag fattar inte riktigt hur vodkor kan smaka olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, oväntat va! Det var ett tag där i sexan, de hotade till och med (fast jag tror i efterhand inte att de menade det) med att sätta mig på en annan skola. Men sen i sjuan gick det över när man började få betyg.

Oj, vad gjorde du då egentligen? Jag har alltid varit så konflikträdd och rädd att göra folk besvikna att jag aldrig gjort nått sånt. En gång i åttan hade vi lång håltimma och sen dubbellektion men så var första lektionen där inställd och så var det fint väder så vi spelade fotboll på konstgräset alla killar i klassen och sen så orkade ingen gå på andra lektionen så då skolkade alla (även jag då) och då fick jag jättedåligt samvete. Enda gången jag skolkat. Sen har man väl kanske överdrivit nån huvudvärk ibland men aldrig verkligen skolkat sådär annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vad gjorde du då egentligen? Jag har alltid varit så konflikträdd och rädd att göra folk besvikna att jag aldrig gjort nått sånt. En gång i åttan hade vi lång håltimma och sen dubbellektion men så var första lektionen där inställd och så var det fint väder så vi spelade fotboll på konstgräset alla killar i klassen och sen så orkade ingen gå på andra lektionen så då skolkade alla (även jag då) och då fick jag jättedåligt samvete. Enda gången jag skolkat. Sen har man väl kanske överdrivit nån huvudvärk ibland men aldrig verkligen skolkat sådär annars.

Hehe. Det var väl att jag inte gjorde alla uppgifter, tror det var något temaarbete som min grupp aldrig ens lämnade in. Och att jag mest bara blajade på lektionerna. Men det gick över rätt fort.

Sen har jag alltid varit en sån ögontjänare, kanske ännu mer nu än då, men även på den tiden (eller kanske senare i högstadiet mest) kunde jag nog lätt skolka om jag kunde komma undan med det. Fast det var ju väldigt sällan. Och oftast gjorde jag det inte fast jag hade kunnat för att jag faktiskt ville lära mig saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en liknande period, tror också det var i sexan. Förstörde rutor, sket i läxor, slängde böcker, you name it. Varade inte så länge.

Pico: vete fan vad MSN gör just nu, sorry. 🙁

screw it, jag skall snart ge upp ändå. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju god sprit, gin tex. Men vodka är ju i princip vatten och alkohol, det blir äckligt. Alkoholsmaken är inge god. Hellre typ brännvin isåfall, akvavit och sånt, om det nu måste vara så starkt.

Jag har aldrig druckit Explorer, det borde man ju göra egentligen för att allmänbilda sig. Jag fattar inte riktigt hur vodkor kan smaka olika.

När jag var i Eskilstuna för mitt gamla band hade spelning där så efter stängning var det bara vi och ljudteknikern kvar. DÅ gick han in i baren och började ge oss grejer och sen fick vi köpa en vodka för 500 (egentligen om man köper en flaska kostar det ju typ 1000). Sen bröt vi av nyckeln i hissen och en av dom två tjejerna (Som kom från gävle? sjukt) däckade och spydde på toan och sen sov vi i en studio.

Men iaf det var enda gången jag druckit explorer tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit i timtal med det här stycket i tjej #2-mejlet. Vet inte om det är att ta i för mycket att säga att "jag är glad att du..." och så saker som är roligt för henne personligen. Eftersom jag faktiskt inte är intresserad av henne som flickvänsmaterial, trots allt. Eller om jag istället ska skriva "det är kul för dig att du..." eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit i timtal med det här stycket i tjej #2-mejlet. Vet inte om det är att ta i för mycket att säga att "jag är glad att du..." och så saker som är roligt för henne personligen. Eftersom jag faktiskt inte är intresserad av henne som flickvänsmaterial, trots allt. Eller om jag istället ska skriva "det är kul för dig att du..." eller så.

Jo, men flörta nu som vi pratade om. Det betyder inte att ni blir tillsammans. Det skadar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Eskilstuna för mitt gamla band hade spelning där så efter stängning var det bara vi och ljudteknikern kvar. DÅ gick han in i baren och började ge oss grejer och sen fick vi köpa en vodka för 500 (egentligen om man köper en flaska kostar det ju typ 1000). Sen bröt vi av nyckeln i hissen och en av dom två tjejerna (Som kom från gävle? sjukt) däckade och spydde på toan och sen sov vi i en studio.

Men iaf det var enda gången jag druckit explorer tror jag.

Ovärt. En explorer på systemet kostar ju bra mycket mindre ändå. Inte för att det var öppet just då, men ändå. Varför var det sjukt att hon kom från Gävle?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men flörta nu som vi pratade om. Det betyder inte att ni blir tillsammans. Det skadar inte.

Tack. Det är skönt med stöd, även om jag vet att den som ger stödet inte skulle kunna stå för sina råd i praktiken. Jag ska ta och vara lite flörtig, det skadar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovärt. En explorer på systemet kostar ju bra mycket mindre ändå. Inte för att det var öppet just då, men ändå. Varför var det sjukt att hon kom från Gävle?

Ovärt åka från gävle till eskilstuna liksom.

75 cl, 60-70 kr per 4 cl = drygt 1000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...