Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

När man ser tillbaks på det i efterhand så ser man kanske ingen korrelation mellan positiva upplevelser och positiv påverkan på en som person. Men om man får välja vilka upplevelser man vill ha i sin nära framtid, positiva eller negativa, vad väljer man? Positiva såklart. Det är väl klart man inte väljer en massa innehållslös tid som kanske om man har tur får lika positiva konsekvenser som om man hade gjort någonting roligt. Det är bara en enkel sannolikhetskalkyl.

Okej, vad sägs om klyschan att du inte uppskattar det positiva utan det negativa...? :rolleyes:

Klart alla vill bada i brudar och pengar men jag uppskattar det mer om jag innan bara fick bada i kukar och räkningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst är det skönt att få känna sig mognare än någon annan helt plötsligt?

Och att gå vidare i livet är bland det mest inspirerande man kan göra.

Nja, jag skulle inte uttrycka det så.

Men den andra meningen håller jag fullständigt med om. Att växa som person är oerhört inspirerande och får dig att...växa som person... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gåre med bruden förresten? 🥰

Micke. 😊

Det går jäkligt fint faktiskt! Vi trivs ju sjukt bra med varandra, ses ungefär varje helg, är svårt att skiljas åt och så. ☺️

Det som är göttigt är att vi är så väldigt lika varandra på många plan, varit med om snarlika saker under uppväxten, samma humor, intressen, musiksmak osv. Det kommer nog hålla en lång tid framöver.

En rolig detalj är att vi ibland råkar säga samma uttryck precis samtidigt, tex "Nice", "Let´s do it", "gött kött". Lite creapy. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, vad sägs om klyschan att du inte uppskattar det positiva utan det negativa...? :rolleyes:

Klart alla vill bada i brudar och pengar men jag uppskattar det mer om jag innan bara fick bada i kukar och räkningar.

Ja, det är klart. Men det är mitt tetrissyndom, och det går inte att komma ifrån. All tid ska utnyttjas så effektivt som möjligt. Och ska man tänka som du säger här så hade det ju hur som helst räckt med ETT innehållslöst år, inte hela gymnasietiden och mer därtill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är klart. Men det är mitt tetrissyndom, och det går inte att komma ifrån. All tid ska utnyttjas så effektivt som möjligt. Och ska man tänka som du säger här så hade det ju hur som helst räckt med ETT innehållslöst år, inte hela gymnasietiden och mer därtill.

Fair enough. Just sayin', man mår bättre om man inte ständigt oroar sig över att man spenderar tiden "bäst".

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke. 😊

Det går jäkligt fint faktiskt! Vi trivs ju sjukt bra med varandra, ses ungefär varje helg, är svårt att skiljas åt och så. ☺️

Det som är göttigt är att vi är så väldigt lika varandra på många plan, varit med om snarlika saker under uppväxten, samma humor, intressen, musiksmak osv. Det kommer nog hålla en lång tid framöver.

En rolig detalj är att vi ibland råkar säga samma uttryck precis samtidigt, tex "Nice", "Let´s do it", "gött kött". Lite creapy. 😛

🥰

Kul. Hoppas på att det är min tur snart. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Fair enough. Just sayin', man mår bättre om man inte ständigt oroar sig över att man spenderar tiden "bäst".

Nja. Jag mår bäst av att faktiskt spendera tiden bäst. Oroa sig är onödigt, det håller jag med om, då är det bättre att bara göra något åt saken direkt istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

🥰

Håller tummarna för dig Micke! ☺️

🙂

I've got a good feeling about this. Men det är sjukt nervigt för även om jag försökt hålla nere förväntningarna så har jag likt förbannat byggt upp dom ändå. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bor ju i Skogås eller nåt sånt väl? Alla utanför tunnelbanesystemet är lantisar.

Tjugo minuter till Centralen och så är man ändå lantis? xD

Var det Gubbängen du bodde i? Jag åker förbi dig på vägen till repet tre dagar i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjugo minuter till Centralen och så är man ändå lantis?

Var det Gubbängen du bodde i? Jag åker förbi dig på vägen till repet tre dagar i veckan.

Spelar ingen roll hur många minuter det tar till centralen så länge det är med pendel. Med pendel hamnar man antingen vid södra station, centralen eller Karlberg i innerstan, det är allt. Bor man på tex gröna linjen kan man kliva av vid Slussen om man vill, istället för att åka till centralen och byta och krångla. Sen måste man gå en massa och strula för att ansluta till den RIKTIGA kollektivtrafiken, tunnelbanan. Plus att tågen går mycket mer sällan. Jag har aldrig mer än tio minuter till ett tåg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll hur många minuter det tar till centralen så länge det är med pendel. Med pendel hamnar man antingen vid södra station, centralen eller Karlberg i innerstan, det är allt. Bor man på tex gröna linjen kan man kliva av vid Slussen om man vill, istället för att åka till centralen och byta och krångla. Sen måste man gå en massa och strula för att ansluta till den RIKTIGA kollektivtrafiken, tunnelbanan. Plus att tågen går mycket mer sällan. Jag har aldrig mer än tio minuter till ett tåg.

Fair enough, jag bor också hellre på T-banelinjen. Men "lantis" är kanske att ta i lite... xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...