Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag har aldrig umgåtts med äldre alls. Eller lite att man hängt i skolan med äldre har det väl varit nu det senaste året, men det är inte att umgås privat direkt. Ända fram tills typ studenten kändes alla som var ens ett år äldre än mig som stora och farliga och jättevuxna och annorlunda. Sen blev jag själv ännu äldre än dem och är fan inte alls så jävla mogen.

thats how it iss

Jag umgås mest med 86-88:or (och så har vi jonas som är 82:a hehe) men kommer det typ två 14-åringar som jag möter slår jag ändå ner blicken och går för mig själv. Iofs går jag alltid med blicken neråt men ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man är fjorton och sexton är det allt annat än bara siffror. Då motsvarar åldern ganska bra en skillnad i mognad. Men genom att i den åldern konsekvent umgås med människor som är två år yngre så mognade jag långsammare. Sen när alla inblandade har gått ut gymnasiet och så så spelar det ju mindre roll, men då var skadan redan skedd.

I högstadiet, gymnasiet och på min eftergymnasiala utbildning umgicks jag inte med en jävel. Det var bara på fritiden på den eftergymnasiala tiden jag började få nånting man kan kalla ett "socialt liv".

You're a delicate flower. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

I högstadiet, gymnasiet och på min eftergymnasiala utbildning umgicks jag inte med en jävel. Det var bara på fritiden på den eftergymnasiala tiden jag började få nånting man kan kalla ett "socialt liv".

You're a delicate flower. 🥰

Det där låter som hela längstas lifestory. Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag umgås mest med 86-88:or (och så har vi jonas som är 82:a hehe) men kommer det typ två 14-åringar som jag möter slår jag ändå ner blicken och går för mig själv. Iofs går jag alltid med blicken neråt men ja.

Jag vet, det är sjukt hur man kan känna sig underlägsen folk som är så mycket yngre. Det kan ju omöjligen vara så att en fjortonåring är mer mogen än en själv, typ ens på någon enda liten punkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte du som hade teorin att alla i Längsta var "social outcasts" i någon grad?

Nja det minns jag inte men det är väl därför man har hamnat här. Min interneterfarenhet säger mig dock att INTJ-personlighetstypen är mycket mycket överlägsen på längstaliknande ställen (inte forum i stort utan mer den här "dedikerade" internetvanan, dvs inte heller facebook), trots att i hela samhället är det typ 2-3% INTJ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig umgåtts med äldre alls. Eller lite att man hängt i skolan med äldre har det väl varit nu det senaste året, men det är inte att umgås privat direkt. Ända fram tills typ studenten kändes alla som var ens ett år äldre än mig som stora och farliga och jättevuxna och annorlunda. Sen blev jag själv ännu äldre än dem och är fan inte alls så jävla mogen.

thats how it iss

En av polarna vi hänger ofta med nuförtiden är 82a. Har annars Faktiskt en del kompisar som är ganska mkt äldre. Dock inte så många

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis! How's it hanging?

Tack som frågar Micke. Det är göttigt är det. Har suttit och pillat me en låt nu under kvällen. Bara att jag suger på att mixa. 😛

Lite åt höger, tror jag.

Nej, är oftast lite snett åt vänster. Cirka 5-10°.

memphis.jpg

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

I högstadiet, gymnasiet och på min eftergymnasiala utbildning umgicks jag inte med en jävel. Det var bara på fritiden på den eftergymnasiala tiden jag började få nånting man kan kalla ett "socialt liv".

You're a delicate flower. 🥰

Då har väl du blivit en sån där stark och självständig typ på kuppen säkert.

I högstadiet umgicks jag med ett killgäng på en sju åtta pers, det var typ halva klassens killar som var i vårat gäng (musikerna och så) och den andra halvan i det andra gänget ("tuffa" gänget). Då hade jag rätt mycket socialt liv, fast det var ändå rätt cp, för om jag stötte på någon av dem på gatan (utom typ två av dem) så blev det ändå pinsamt och konstigt.

I ettan på gymnasiet umgicks jag inte med en jävel. I tvåan och trean umgicks jag med min syrra och hennes pojkvän, enbart. De är två år yngre. Året efter det samma sak, fast lite mindre. Umgicks ABSOLUT inte med NÅGON på tekniska basåret.

Sen de gjorde slut förra hösten har jag inte umgåtts med någon alls utanför skolan. Utom iBella då, men det är nästan uteslutande icke-fysisk kontakt med ett viktigt undantag. Och så lite andra brevkontakter har det blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det minns jag inte men det är väl därför man har hamnat här. Min interneterfarenhet säger mig dock att INTJ-personlighetstypen är mycket mycket överlägsen på längstaliknande ställen (inte forum i stort utan mer den här "dedikerade" internetvanan, dvs inte heller facebook), trots att i hela samhället är det typ 2-3% INTJ.

Fast jag tror de där enkla onlinetesten kan vara lite skeva också, och spruta ut fler INTJ/P-resultat än de borde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har väl du blivit en sån där stark och självständig typ på kuppen säkert.

I högstadiet umgicks jag med ett killgäng på en sju åtta pers, det var typ halva klassens killar som var i vårat gäng (musikerna och så) och den andra halvan i det andra gänget ("tuffa" gänget). Då hade jag rätt mycket socialt liv, fast det var ändå rätt cp, för om jag stötte på någon av dem på gatan (utom typ två av dem) så blev det ändå pinsamt och konstigt.

I ettan på gymnasiet umgicks jag inte med en jävel. I tvåan och trean umgicks jag med min syrra och hennes pojkvän, enbart. De är två år yngre. Året efter det samma sak, fast lite mindre. Umgicks ABSOLUT inte med NÅGON på tekniska basåret.

Sen de gjorde slut förra hösten har jag inte umgåtts med någon alls utanför skolan. Utom iBella då, men det är nästan uteslutande icke-fysisk kontakt med ett viktigt undantag. Och så lite andra brevkontakter har det blivit.

Kanske därför du blivit så förhållandedesperat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag tror de där enkla onlinetesten kan vara lite skeva också, och spruta ut fler INTJ/P-resultat än de borde.

Ja, det är ju också möjligt. Men saklogiskt känns det ju motiverat att INTJ-personligheter skulle vara mer benägna att söka sig till sådana här miljöer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har väl du blivit en sån där stark och självständig typ på kuppen säkert.

I högstadiet umgicks jag med ett killgäng på en sju åtta pers, det var typ halva klassens killar som var i vårat gäng (musikerna och så) och den andra halvan i det andra gänget ("tuffa" gänget). Då hade jag rätt mycket socialt liv, fast det var ändå rätt cp, för om jag stötte på någon av dem på gatan (utom typ två av dem) så blev det ändå pinsamt och konstigt.

I ettan på gymnasiet umgicks jag inte med en jävel. I tvåan och trean umgicks jag med min syrra och hennes pojkvän, enbart. De är två år yngre. Året efter det samma sak, fast lite mindre. Umgicks ABSOLUT inte med NÅGON på tekniska basåret.

Sen de gjorde slut förra hösten har jag inte umgåtts med någon alls utanför skolan. Utom iBella då, men det är nästan uteslutande icke-fysisk kontakt med ett viktigt undantag. Och så lite andra brevkontakter har det blivit.

Stark och självständig... :rolleyes: Möjligen i viss mån, men jag tror att den utvecklingen bidrog till att jag idag istället är ständigt splittrad - ibland vill jag bara vara ensam långa perioder, ibland kräver jag fysisk närhet annars mår jag skitdåligt.

Har nog tappat bort poängen, men jag tror den var något i stil med att bara för att man inte skaffar sig ett socialt liv under skoltiden så betyder inte det att man "missar" något. Om du vill ha det så kommer det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju också möjligt. Men saklogiskt känns det ju motiverat att INTJ-personligheter skulle vara mer benägna att söka sig till sådana här miljöer.

Ja, absolut.

Jag tror för övrigt att jag håller på att bli mer och mer F och mindre T. Eller i alla fall att jag lär mig när det passar att vara F och när det passar att vara T. Tror det är en ganska typisk grej som kommer när man blir vuxnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här från bloggaren Ordningsfrun, som hittade detta på en annan blogg - vet ej vilken:

"Jag kanske skulle presentera mig lite tydligare. Jag är tillhörande personligheten INTJ. Vi är ett säreget och ovanligt släkte (2% av befolkningen) ännu färre bland kvinnor som vare sig är speciellt supersociala eller ödmjuka som vårt tydligaste kännetecken. Vi är typerna som gärna undviker konflikt, men som mer än gärna hämnas i efterhand. Tell me about it. Vi är typerna som gärna går på en liten fest bland vänner, men tycker att krogen är lite jobbig. Vi är personerna som gärna uttrycker oss i skrift, men som avskyr telefoner (JA!) eller att behöva tala inför andra (NEJ, inte alls). Vi är personerna som försöker förutse allt, dvs inför något komplicerat så ältar vi alla variabler vi kan komma på.

Vårt kontrollbehov i kombination med den analytiska förmågan gör att vi har magsår nej, migrän men koll på allt. INTJs räddar inte världsfreden direkt, men vi startar aldrig krigen å andra sidan. INTJ's är självgoda, vi vet att vi kan mycket och vi är ofta nöjda med det. Ja, varför inte? INTJ's är usla på att skaka på axlarna åt ett svårlöst bekymmer jämfört med andra, men desto bättre på att hitta en lösning än andra – på bekostnad av magsår.

INTJ's är inte den lycklige kon på ängen direkt. Vi är den magsårsdrabbade lönnmördaren under kalla kriget. Tur att jag inte var i farten då. Vi ogillar rampljuset, står hellre bakom en karismatisk teaterapa och hjälper denne med besluten. Vi är nördarna som sällan är hippast, men som heller inte bryr oss om det så värst mycket. Vi är rätt bra på detaljer i analyser, men helt oöverträffade på helhetsbilden i den samma. Vi går från A till C när andra inte kommer längre än B. A till C? Hela alfabetet, skulle jag säga. Och mer därtill.

En karaktärssvaghet vi lider av är att vi är lite överrepresenterade bland folk som tar droger - det är jobbigt att förstå och vara medveten om allt, så vi går ju såklart på knä ibland. Nähä?

Hade världen bestått av fler INTJ's hade vi haft färre sjukhus, fler ättestupor, färre krig, fler konflikter som löses med en dolk i ryggen, fler månbaser, ökad försäljning av schackspel, minskad försäljning av senaste Dolce Gabana-väskan, fler svartvita polska filmer och färre schlagerfestivaler. Amen."

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte har någon "fysisk" social kontakt med någon

Ja, det tror jag också. Därför jag längtar till plugget börjar nu också mycket. Jävla typiskt att man inte bara kan hångla upp folk på uppropet bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tror jag också. Därför jag längtar till plugget börjar nu också mycket. Jävla typiskt att man inte bara kan hångla upp folk på uppropet bara.

Det intressantaste med mitt upprop till gymnasiet var att dom inte kunde uttala mitt efternamn. Lite hångel istället hade vart nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...