Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Kollade på film förut där hon var med. Hon är snygg. Är man ben gibbard så får man både vara gift med henne och vara med i världens bästa band. Det är ett rätt najs liv.

Hon kanske är världens svin privat. Eller bara ganska ointressant och lite irriterande.

Du kan väl annars börja med att skaffa lika coola glajor som benke gibbard, det har ju jag gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

nice! 😄 känn ingen press för det lär ta ett tag innan jag hinner färdiggöra ändå såatteh ☺️

gött.. blir ett längsta projekt detta oxå. 😆 Nåja. Jag kanske har en till låt på G oxå.

..eller jag inte på G men alltså Drop D.. 😱 Jag skickar sedan så får du göra vad du vill. 😄

Jag och en annan kompis har hållt på och göra en skiva. Hittills har det tagit ca 2 år. 🤪

Men gonatt nu! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, om ni hade en basist i erat band, och den basisten rånade ett apotek med en lapp där det stod att han hade en bomb, skulle ni ge den basisten sparken då...? 😕

Nej, men om det var en trummis, då jävlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

gött.. blir ett längsta projekt detta oxå. 😆 Nåja. Jag kanske har en till låt på G oxå.

..eller jag inte på G men alltså Drop D.. 😱 Jag skickar sedan så får du göra vad du vill. 😄

Jag och en annan kompis har hållt på och göra en skiva. Hittills har det tagit ca 2 år. 🤪

Men gonatt nu! 😑

HAHA 😄 låter som mina projekt. har ett antal halvfärdiga låtar i byrålådan. känn ingen panik men skicka asap!😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kanske är världens svin privat. Eller bara ganska ointressant och lite irriterande.

Du kan väl annars börja med att skaffa lika coola glajor som benke gibbard, det har ju jag gjort.

Han har slutat använda glasögon. Han blir mer lik Ernst nu:

33zg2l5.png

Och jag har coola glajor. Minns inte hur dina ser ut exakt.

Menar du som dom här:

7074_image_1.jpg

eller:

ben-gibbard.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har slutat använda glasögon. Han blir mer lik Ernst nu:

33zg2l5.png

Nä fy. Säg åt mänskan.

Och jag har coola glajor. Minns inte hur dina ser ut exakt.

Nu skäms jag. Fick hjärnsläpp. Mina ser typ ut som de du har på din fejanbild. Puss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ben Gibbard är exakt femton år äldre än iBella. Nu tror jag jag har "kommit över henne" helt förresten. Nästan 100%, att få reda på vem han var hjälpte.

För övrigt vill jag absolut inte vara någon annan än den jag är. Det är kul som tankeexperiment ibland, men vissa verkar ta det på allvar. Nej tack säger jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fy. Säg åt mänskan.

Nu skäms jag. Fick hjärnsläpp. Mina ser typ ut som de du har på din fejanbild. Puss.

Fast den är bättre än äckellooken han körde på ett tag (tror han har övergett den men vet inte riktigt):

ben_zooey.jpg

Usch.

Och ja, jag menar det! haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast den är bättre än äckellooken han körde på ett tag (tror han har övergett den men vet inte riktigt):

ben_zooey.jpg

Usch.

Sliskigt värre. Ser lite ut som Jeff Mangum sadlar om till Wall Street-glajdare.

Och ja, jag menar det! haha.

Vad menar du? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade spela in lite såatte. Indiepop typ.

http://dl.dropbox.com/u/5736107/Ny%20mapp/summerMemphan.mp3

Lite otajt här o där, jag vet. 😛

EZDrummer? Annars jävligt bra! Gillar särskilt introt, innan det drar igång. Och outrot nästan ännu mer! Det låter lite som Bibio, eller iaf som skivan Ambivalence Avenue. Den kanske du skulle gilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

EZDrummer? Annars jävligt bra! Gillar särskilt introt, innan det drar igång. Och outrot nästan ännu mer! Det låter lite som Bibio, eller iaf som skivan Ambivalence Avenue. Den kanske du skulle gilla.

Tack som fan Dingis! Ska lyssna på den skivan, letar faktiskt efter fler band som påminner om det här. Har tänkt köra på sånt nu.

Nä, är inte EZ, utan Superior2, men helt omixad och så, bara standard kit. E därför det låter lite tråkigt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, är inte EZ, utan Superior2, men helt omixad och så, bara standard kit.

Okej! Det är pilligt att få till trummor som låter realistiskt. Därför har jag oftast inte ens försökt, utan gjort någonting som inte låter som riktiga trummor, men som ändå fungerar likadant i låten. Men bra att du har en bättre trumplugg än EZDrummer, för den är omöjlig att få att låta bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Det är pilligt att få till trummor som låter realistiskt. Därför har jag oftast inte ens försökt, utan gjort någonting som inte låter som riktiga trummor, men som ändå fungerar likadant i låten. Men bra att du har en bättre trumplugg än EZDrummer, för den är omöjlig att få att låta bra.

Alright. Funtade på om man ska köra på mer elektroniska trumljud istället, för då slipper man som du säger allt det där med realism. 😄

Fast min grundtanke är att mitt projekt ev. ska utvecklas till ett band om en framtid á 1-2 år (när jag pluggat klart och får tid), som man kan köra live med och då passar nog riktiga trummor bättre ändå.

Är ändå bara skisser jag gör hemma såatte.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Alright. Funtade på om man ska köra på mer elektroniska trumljud istället, för då slipper man som du säger allt det där med realism. 😄

Fast min grundtanke är att mitt projekt ev. ska utvecklas till ett band om en framtid á 1-2 år, som man kan köra live med och då passar nog riktiga trummor bättre ändå.

Är ändå bara skisser jag gör hemma såatte.

Det bästa är förstås om du kan få inspelat ett riktigt trumset! Hur kasst det än låter så blir det alltid roligare att lyssna på än låtsastrummor.

Men är det bara skisser så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är förstås om du kan få inspelat ett riktigt trumset! Hur kasst det än låter så blir det alltid roligare att lyssna på än låtsastrummor.

Men är det bara skisser så.

Jo, klart riktiga är bäst! Tänkte att man gör det när man har fått ihop bandet. Då följer fler kontakter, lokaler, studios med på köpet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke, kul att det ev. e nått på gång! 😄

Japp! 😄 Har hennes telefonnummer och allt, funderar här i min fylla på om jag imorgon ska skicka något? Alltså, det enda vi bestämt är att träffas och promenera på söndag.

Se, det är det jag gillar med henne! Dom flest aföreslår en drink, en middag, whatever. Hon ville promenera och prata istället. 😄

Dom som påstår att man inte kan bli kär över nätet är morons. Detta är andra gången för mig.

Såatte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...