Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Lax: du säger självklart, men jag har sett hur vissa människor reagerar när jag börjar stamma.

Ja du frågade vad jag tycker, inte vad alla generellt tycker. Om jag skulle kunna tycka nån är attraktiv.

Alltså sen skulle jag också reagera om nån börja stamma. Det är ju inte nåt man hör varje dag, liksom. Men inte värdera personen utifrån det. Men jag kan tänka mig att om man är den som stammar, att man söker efter sådana signaler eftersom det är så man tror att folk reagerar.

Men alltså vi har ju alla våra små grejjer och är det inte något man kan göra nånting åt får man väl bara acceptera det. Så brukar jag tänka ibland när jag snöat in på nåt fysiskt eller utseendemässigt.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag får väl försöka tänka på att Pernilla aldrig brydde sig. ^^

...och världen är full av personer som inte bryr sig ett skit om stammning 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen var det skitmeckigt ett tag när det vart filmkvällar med henne, hennes pojkvän, hennes ex och jag. Någon gång då och då var det ett extra ex med dessutom. Det kändes om jag var den enda i hela världen som inte fått ligga med henne. 😆

Låter som bra upplägg för en romcom hela situationen!

fotnot: Omdömet på mig som älskare efter första gången var följande: "Det kändes som jag våldtog dig". Efter det har jag sällan eller aldrig använt mig av tekniken "den döda fisken".

Haha. Nu fick du mig att bäva inför det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag vill inte infantilisera er men micke o dingo - det blir lättare o bättre när man blir äldre. Lovar. Jag var i precis samma tankegångar när jag var i er ålder, iallafall.

Micke ligger ganska precis mitt emellan oss i ålder. Men ja, jag hoppas också på det. Litar på det, snarare. Det enda som är negativt med att bli äldre är att man har mindre tid kvar att leva, annars är fan precis allting bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående stamningen så la jag aldrig märke till att Micke skulle stamma när vi träffades för snart två år sen.

Inte? Sa väl iofs inte så mycket då. Shit, är det två år sedan nu? Jo just det, hade jag inte just träffat Pernilla då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte? Sa väl iofs inte så mycket då. Shit, är det två år sedan nu? Jo just det, hade jag inte just träffat Pernilla då?

Minns inte, men det är möjligt. Ni hade träffats medan jag var bortrest, så det kanske var på sommarlovet då? Kan förstås ha varit någon vanlig helg också.

Vänta, ska kolla upp.

27 september 2009:

https://www.studio.se/index.php/topic/68793-den-allmaenna-snacktraaden-2009-del-3/page__view__findpost__p__937592

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns inte, men det är möjligt. Ni hade träffats medan jag var bortrest, så det kanske var på sommarlovet då? Kan förstås ha varit någon vanlig helg också.

Vänta, ska kolla upp.

27 september 2009:

https://www.studio.se/index.php/topic/68793-den-allmaenna-snacktraaden-2009-del-3/page__view__findpost__p__937592

Shit, vad naiv man var...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten laxen! Eftersom du har sju års mer livserfarenhet än mig: kände du även i min ålder att alla andra i samma ålder, och till och med yngre, verkade vara mognare än dig? Och ha "hittat sig själva" tidigare osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag märkte inte heller att micke stammade! Sen bryr man sig ju inte om stammning ändå! Har en kille i min klass som stammar och då å då fastnar han verkligen stenhårt. Ärligt talat kan jag säga att jag typ inte tänker på det alls, förutom när han då fastnar sådär hårt. Men då är det bara att man lägger märke till det, typ "juste han stamma lite" och sen bryr man sig inte mer. Han är fan cool kille!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag märkte inte heller att micke stammade! Sen bryr man sig ju inte om stammning ändå! Har en kille i min klass som stammar och då å då fastnar han verkligen stenhårt. Ärligt talat kan jag säga att jag typ inte tänker på det alls, förutom när han då fastnar sådär hårt. Men då är det bara att man lägger märke till det, typ "juste han stamma lite" och sen bryr man sig inte mer. Han är fan cool kille!

Jag hade en senaste året som inte stammade, utan bara

pratade

väldigt

...

sakta.

När han fick ordet var det verkligen så man tänkte "nnneejjjj....".

Stamning är inte lika farligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten laxen! Eftersom du har sju års mer livserfarenhet än mig: kände du även i min ålder att alla andra i samma ålder, och till och med yngre, verkade vara mognare än dig? Och ha "hittat sig själva" tidigare osv.

Haha ja, som fan. Som att jag var den enda som inte kunde vara rolig och glad bland folk eller inte kunde stå för mina känslor eller inte visste nåt om det, blev ledsen när si och så hände eller skämdes över annat.

Sen upptäckte jag att typ alla har såna grejjer. Ibland samma, ibland olika. Och vissa saker som är självklart för den ena är outforskad mark för den andre. Har fått höra från vänner att saker de beundrat hos mig har varit sånt som jag bara "va?! Men det är väl självklart. Det är väl inget värt. Men du, däremot, som är så.. blabla"

Och tro mig, så är det för alla. Det är en fas nånstans där runt 20-25 års-åldern för de flesta. Adolescens, säger utvecklingspsykologerna som tror på sånt. I tonåren utvecklar man vissa sidor och sedan när man ska bli ung vuxen andra. Och så vidare.

Have a nice ride. haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...