Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Har ni pratat på msn om att förlora oskulden? Och pazo inte vågat fråga Memphan?

hehe ni är ju för söta.

Alltså Lax, inte till varandra då'rå... utan mer...eller...äsch 😛

Men sött håller jag med om att det är

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast det är ju ofta inte utseende och intelligens som är de mest avgörande faktorerna. Snarare social kompetens och utstrålning och sånt där som jag försummat till förmån för att bli bra på Oxie.

Jag tror man kan lära sig det mesta om man vill. Hallands floder likväl som det där som kallas social kompetens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gah, vad allting krånglar idag. VPN fungerar bara på en dator på hela kontoret, och just den datorn har såklart nätverksproblem. Sen när jag väl får igång det så lyckas jag inte ansluta mot värddatorn. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte berätta någon mysig anekdot från när någon tjej tyckt att ni var charmig eller söt eller attraktiv på något sätt och visat sig intresserad.

Den senaste var väl den där lappen jag berättade om i våras när jag satt och jobbade och två bruds kom och sa att deras kompis tyckte jag var söt. Sen har jag råkat ut för då och då att nån brud blinkat jätteobvious-blinket med ena ögat på krog eller party. Men det tycker jag är lite tacky, själv är jag inte så sexuellt frustrerad utan är snarare ute efter att bygga relation. Och ögonblinkningen känns som nån som bara vill sexa då.

Och ja, för några veckor sedan skulle jag möta upp en kvinna på stationen som skulle komma och föreläsa på kollot. Kom lite sent så jag gick och letade efter henne. Det satt två tjejjer på en bänk så jag frågade, "Ursäkta, heter någon av er Eva?" men de sa "Nej." och jag sa "Tack ändå. " men hörde att den ene viskade till den andre precis när jag rundade hörnet "synd att man inte heter det.. " i nåt beklagande tonläge. Det var lite gött.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Känner ingen av dom. Pratade första gången med sagda tjej IGÅR.

2. Min engelska (min talande engelska) är pinsamt dålig.

3. Min stamning blir extra dålig när jag pratar engelska av någon anledning.

Kör för fan! Pride är säkert skitkul. Bara att kolla på allt roligt folk som klätt ut sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, insåg just att jag inte pratat med Pernilla på nästan en vecka nu...

Du minns inte vad jag sa om det där va?

(Hade en rant om att du kommer att inse att du tänker mindre och mindre på henne)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du minns inte vad jag sa om det där va?

(Hade en rant om att du kommer att inse att du tänker mindre och mindre på henne)

Jo, jag minns och du var knappast den enda som sa det. :rolleyes:

Hade dock väldigt svårt att lyssna på människor överhuvudtaget vid den tidpunkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ganska intresserad av en tjej på basåret. Hon hängde mest med sitt ex och hade dessutom en pojkvän på annan ort, och jag kände mig lite som ett plåster när jag satte mig vid henne varje dag i skolan. Sen en dag sa hon typ "Ska vi... se på en film eller så?" vilket gjorde det mycket enklare.

Sen var det skitmeckigt ett tag när det vart filmkvällar med henne, hennes pojkvän, hennes ex och jag. Någon gång då och då var det ett extra ex med dessutom. Det kändes om jag var den enda i hela världen som inte fått ligga med henne. 😆

Sen en dag när vi låg och myste (utan några ex eller pojkvänner ska tilläggas), stormade hon ut och ringde upp sin pojkvän och gjorde slut. Sen kom hon tillbaks och sa att det minsann inte var på grund av mig, eftersom vi "inte har känslor för varandra". Jag nickade och höll med, men dog lite inombords.

Det var väl ungefär då jag tänkte att jag inte har nåt att förlora, och började ta en massa initiativ och så. Sen vips hade jag förlorat oskulden. Sen skrattade vi lite åt det där som sagts tidigare.

Nu är jag ett såntdär ex som åker och ser på film tillsammans med henne och hennes pojkvän någon gång då och då xD

fotnot: Omdömet på mig som älskare efter första gången var följande: "Det kändes som jag våldtog dig". Efter det har jag sällan eller aldrig använt mig av tekniken "den döda fisken".

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag vill inte infantilisera er men micke o dingo - det blir lättare o bättre när man blir äldre. Lovar. Jag var i precis samma tankegångar när jag var i er ålder, iallafall.

Mina två största problem - min stamning och mina finnar. Dessa två saker drabbar det allra största som hindrar mig från att träffa nya människor - mitt självförtroende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina två största problem - min stamning och mina finnar. Dessa två saker drabbar det allra största som hindrar mig från att träffa nya människor - mitt självförtroende.

Fast vem säger att man måste ha dåligt självförtroende bara för att man har finnar och stammar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag vill inte infantilisera er men micke o dingo - det blir lättare o bättre när man blir äldre. Lovar. Jag var i precis samma tankegångar när jag var i er ålder, iallafall.

En stor plusetta på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast vem säger att man måste ha dåligt självförtroende bara för att man har finnar och stammar?

Finnarna syns kanske inte längre, men vad gäller stamningen - skulle du seriöst finna en kvinna attraktiv som har svårt att prata normalt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnarna syns kanske inte längre, men vad gäller stamningen - skulle du seriöst finna en kvinna attraktiv som har svårt att prata normalt?

Hmm, det där fick mig att försöka komma på en enda kvinna som stammar... kommer inte på nån 😮

Manliga stammare är ju ganska vanligt, typ orup, janne boklöv etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så kom jag på att en gammal klasskompis stammar. Hon är attraktiv.

Du blir inte avtänd då så fort hon öppnar käften?

EDIT: lät kanske elakt mot din klasskompis...

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Du blir inte avtänd då så fort hon öppnar käften?

EDIT: lät kanske elakt mot din klasskompis...

absolut inte. jag tycker mest det är sött.

edit: lät ungefär som jag klappade henne på huvudet och gav henne en kaka. inte riktigt så jag menade.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis vad en polares flickvän sa till mig en gång...men jag vet inte, känns som om mina chanser skulle öka dramatiskt om jag INTE hade det.

Det finns alltid en massa "om". Det enda de gör är att göra en osäker, och det hjälper nog inte iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnarna syns kanske inte längre, men vad gäller stamningen - skulle du seriöst finna en kvinna attraktiv som har svårt att prata normalt?

Men herregud, självklart.

EDIT: Nu la du in en massa värderingar där som jag inte håller med om, som det lät som jag accepterade. T.ex "prata normalt". Alla pratar på sitt sätt och är en del av den personen, tycker jag.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltid en massa "om". Det enda de gör är att göra en osäker, och det hjälper nog inte iallafall.

Ja, jag stammar ändå minst när jag bryr mig minst om det. ^^

Lax: du säger självklart, men jag har sett hur vissa människor reagerar när jag börjar stamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...