Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Nä så hade jag inte reagerat alls. Jag hade förstått känslorna och antingen beklagat mig över att det tyvärr inte är ömsesidigt eller blivit lycklig över erkännandet, vilket nu min egen inställning är. Partnern jag precis hittade kanske inte var ett dunderkap, jag kanske har haft likadana fantasier om kompisen.. ingen aning.

Det var storsint av dig, men jag befarar att hon inte skulle reagera likadant. Hon skulle säkert i ord reagera med något liknande, men i handling tycka att det plötsligt blev betydligt svårare att hantera relationen till mig. Och eftersom hon är en person som har väldigt många vänner, där de allra flesta är henne närmare både fysiskt och känslomässigt, vore det ingen större förlust för henne att göra sig av med problemet genom att sakta men säkert dra ner på kontakten med mig. Vad trist, skulle hon tänka, att han skulle röra till det så, men jag klarar inte av att försöka lappa den lilla vänskap vi hade bara för att han senare ändå kanske bekänner färg igen på samma sätt.

Eller kanske ännu mer omedvetet än så. Men om jag till äventyrs ska försöka mig på konststycket att sätta mig in i en annan människas situation här är det den slutsatsen jag måste dra: jag är för henne bara en flyktig kontakt som man kan sms:a ibland när man känner för det, men som inte når upp till hälarna på hennes riktiga vänner. Det har jag varit på det torra med hela tiden, även om jag dagdrömt bort den vetskapen ibland. Därför skulle hon utan större känslomässiga åthävor bara kunna låta mig flyta iväg på en flotte allt längre bort tills jag inte syns. Det blir enklast så.

Menar inte att något av alternativen är mer troligt än det andra eller att du ska anpassa dina reaktioner utifrån hur hennes känslor för dig är! För jag antar att du tänker på vad hon tycker om dig, och att det är viktigt för hur du ska agera. Men det kan man ju inte veta så utgå ifrån vad du själv pallar med - att träffas och vara kompisar fastän du vill mer och känna dig obekväm i att hon inte vet det, eller osäkerheten att veta hur hon ska reagera osv.

Jag ska nog inte ta något beslut just nu. Men träffa henne på konserten vill jag absolut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

277132011711171541922205_L.jpg

450kr... 🙁

hillbilly-jim-interview-20070122041104368-000.jpg

Gratis hatt men kräver själslig och fysisk styrka (samt skägg) att bära 😑 Ungefär som killen på bilden.

(Levereras komplett med de Luxe-kit innehållande snusnäsduk, trasiga tänder, lösskägg samt vigselbevis som bekräftar att du gift dig med din syrra)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jesus pazo! 450 bagis för en kepa! Du förlorar bannemig din rättighet att kalla dig smålänning om du köper den!

😆

Nä tänker inte köpa den. Alla sånna kepsar ligger ändå typ på 399. så köper jag inte den så kostar mig nån annan keps 399... vilket jag antagligen kommer betala för en keps.. MEN INTE NU!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: Se det från den ljusa sidan. Du slipper BO tillsammans med en misslyckad förhoppad flört. Och höra ljudet från hon och hennes pojkvän när de ligger och fnissar och gosar. *cry cry*

Dude... Bummer 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: Se det från den ljusa sidan. Du slipper BO tillsammans med en misslyckad förhoppad flört. Och höra ljudet från hon och hennes pojkvän när de ligger och fnissar och gosar. *cry cry*

Skoja inte. Kan inte förstå hur du stod ut så pass länge. Nej, usch jag får ångest när jag tänker på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt otippat garvar jag fortfarande åt laxens...

Det hade varit en dramaturgisk höjdpunkt om han den där som behövde mattehjälp kom och började posta grafer igen.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoja inte. Kan inte förstå hur du stod ut så pass länge. Nej, usch jag får ångest när jag tänker på det.

Du säger imperfekt när det är presens! De står och lagar mat tillsammans i denna stund, i kökat intill mitt rum. Nyss sa han "har du sköjt bönorna?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten Laxen: den där dejten som du var på (kl. 14 på torget, vid statyn osv, hon som förmodligen inte var ngt för dig) gav du upp allt där eller har ni kontakt fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger imperfekt när det är presens! De står och lagar mat tillsammans i denna stund, i kökat intill mitt rum. Nyss sa han "har du sköjt bönorna?"

Äh, han kan ju dra åt helvete och aldrig mer hitta tillbaka 😠

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om det är någon slags kosmisk lag att det alltid ska hopa upp sig tjej efter tjej som det känns hoppfullt att slå sig samman med, bara för att samtliga chanser metodiskt ska grusas på de mest obarmhärtiga sätt. Tjej nummer två, som dök upp så lägligt för snart två månader sen, jobbar åtta till åtta på en otillgänglig ö ända till september, när hon åker utomlands och stannar borta så länge så jag hinner glömma allt hopp jag någonsin hade om att ens få krama någon hon kramat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger imperfekt när det är presens! De står och lagar mat tillsammans i denna stund, i kökat intill mitt rum. Nyss sa han "har du sköjt bönorna?"

Det ville jag helst förtränga. Fy helvete. Men jag menar att du har sagt ifrån nu i alla fall, så det är bara en tidsfråga.

För övrigt har du all rätt i världen att vara elakare än du borde mot de bägge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om det är någon slags kosmisk lag att det alltid ska hopa upp sig tjej efter tjej som det känns hoppfullt att slå sig samman med, bara för att samtliga chanser metodiskt ska grusas på de mest obarmhärtiga sätt. Tjej nummer två, som dök upp så lägligt för snart två månader sen, jobbar åtta till åtta på en otillgänglig ö ända till september, när hon åker utomlands och stannar borta så länge så jag hinner glömma allt hopp jag någonsin hade om att ens få krama någon hon kramat.

Känner igen det där fail railet! Man är på jävligt grön kvist och man SMS:ar med typ asmånga. SEdan pajar allt..typ samtidigt. Och så är man tillbaka på ruta 1 igen. Det är onekligen jävligt segt. Man bara: WTF?! Vad hände? Jag hade ju värsta flytet nyss och nu det här!!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, han kan ju dra åt helvete och aldrig mer hitta tillbaka 😠

En gång när jag och en polare var hjärtekrossade samtidigt började vi brygga öl som hobby. Vi döpte ölet till bryggare bob och kom på fyndiga o cyniska slogans för flaskorna. Typ:

"Om din flickvän ber dig att dra dit pepparn är sådd, drick då på vägen en bryggare Bob. "

"När din hund börjat brinna och botten är nådd, drick då som plåster en bryggare Bob."

osv osv.

EDIT: Bryggare bob är ju en ordvits för det finns ett barnprogram som heter byggare bob, för er som inte hängde med där. (hej chae!)

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

En gång när jag och en polare var hjärtekrossade samtidigt började vi brygga öl som hobby. Vi döpte ölet till bryggare bob och kom på fyndiga o cyniska slogans för flaskorna. Typ:

"Om din flickvän ber dig att dra dit pepparn är sådd, drick då på vägen en bryggare Bob. "

"När din hund börjat brinna och botten är nådd, drick då som plåster en bryggare Bob."

osv osv.

😆

En tag line om att bilen pajat och ni har en hel country-låt! 😮

edit: va GOTT! 😮

edit #2: jo jag fattade också...miffo 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det där fail railet! Man är på jävligt grön kvist och man SMS:ar med typ asmånga. SEdan pajar allt..typ samtidigt. Och så är man tillbaka på ruta 1 igen. Det är onekligen jävligt segt. Man bara: WTF?! Vad hände? Jag hade ju värsta flytet nyss och nu det här!!"

Menar det! Man vänder på bricka efter bricka i memoryt och minns allihop, paraply, solstol, två papegojor, röd bil. Paraply, solstol, två papegojor, röd bil, polisstation. Paraply, solstol, två papegojor, röd bil, polisstation, pensel. Fan, vilket jävla flyt! Sen när det blir ens tur missar man direkt och får upp någon jäkla ankdamm, och spelaren efter norpar åt sig både paraplyt och solstolen.

Men någon jävla dag ska jag fan i mig vända upp två brickor jag inte ens tittat på innan och se att de passar så bra ihop att hjärtat hoppar ur kroppen av känslosvall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar det! Man vänder på bricka efter bricka i memoryt och minns allihop, paraply, solstol, två papegojor, röd bil. Paraply, solstol, två papegojor, röd bil, polisstation. Paraply, solstol, två papegojor, röd bil, polisstation, pensel. Fan, vilket jävla flyt! Sen när det blir ens tur missar man direkt och får upp någon jäkla ankdamm, och spelaren efter norpar åt sig både paraplyt och solstolen.

Men någon jävla dag ska jag fan i mig vända upp två brickor jag inte ens tittat på innan och se att de passar så bra ihop att hjärtat hoppar ur kroppen av känslosvall.

Jag borde fan inte garva åt den där analogin (eftersom att händelsen är seg att råka ut för) men alltså... 😆

edit: och det sista du skrev var vackert skrivet. Det är just den här sortens grejer som borde fälla iBella till asfalten omedelbart!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla skitdag i övrigt.

Händer någonting bra så händer någonting dåligt. Allt tar ut varandra. Detä r så det är att vara människa.

Vad hände?

Link to comment
Dela på andra sajter

Händer någonting bra så händer någonting dåligt. Allt tar ut varandra. Detä r så det är att vara människa.

Vad hände?

Händer någonting dåligt så händer någonting dåligt, är min erfarenhet. Lovar att den där konserten inte blir av heller, och att det inte ens kommer krävas att jag spyr ut mina ogenomtänkta känslor för henne som något riksmiffo utan konsekvenstänkande, att vår relation dör helt av egen kraft i vilket fall.

Vet inte vad som är värst faktiskt, att ha någonting väldigt konkret att förfasa sig över och känna sig helt jävla hopplös därför, eller att allmänt känna att allt är piss och skittråkigt. Vad tycker ni? Jag tror nog ändå att jag föredrar det förstnämnda om jag tvingas välja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...