Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag gillar den nuvarande blandningen av seriös relationsdiskussion samtidigt som oerhört flams om dildos och glidmedel. 😆

Det är inget flams... 😠 Det är Längsta 😛😑

Link to comment
Dela på andra sajter

+ att jag under hela den här tiden, ja under hela hennes förhållande, inte kan lägga korten på bordet och säga som det är med mina känslor och allting, för jag vet inte vilka känslor som är på riktigt och vilka som bara är förhoppningar och drömmar som hittat någon människa att projicera sig på.

Allt är på riktigt, dingbats! Även det som är förhoppningar, fantasier och drömmar. Även om de ibland är motsägelsefulla, konfliktfyllda och förändras!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör det som känns bäst 😑 Hade jag varit du så hade jag nog kört på och berättat. Jag slår vad om att du kommer att känna dig bättre efteråt. Att få någonting ur systemet är en jävligt bra känsla. Hur det går sedan kan bara framtiden utvisa. Eftersom att hon är brud så har hon säkert redan hajat det där för länge sedan.

Eftersom hon är människa så har hon säkert inte hajat ett jävla dugg.

Ok, säg att jag bestämmer mig för att berätta. Vad ska jag berätta?

"Jo du, det är en grej jag bara måste få ur mig. Jag har en massa känslor för dig, de viner runt som pilar i syrénsnåret eller något sånt där. Ibland känner jag att du är en fin kompis att ha och är så glad att jag är som alla andra människor som har fina kompisar att ha. Ibland skickar du ett sms om någonting helt vardagligt och jag blir så glad att du behandlar mig som jag antar att du behandlar dina andra vänner, om än mer sällan, eftersom jag bor så långt bort. Andra stunder känner jag att du är en så fin kompis att ha att det bästa vore om vi blev tillsammans och levde lyckliga tills vi tröttnade på varann. Att jag vill pussa och krama på dig och att ingen annan kille ska få pussa och krama på dig (okej, krama, men inte lika länge och lika hårt). Kontentan är hursomhelst att jag inte klarar av att hantera de här känslorna, det blir för mycket för mig. Kan inte du hantera dem åt mig?"

"Jovisst sörru, inga problem: Dra åt helvete."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingis, jag håller verkligen tummarna för dig vad gäller att finna en tjej, inte för att det hjälper men för att det kan vara skönt att höra, att någon mer hoppas.

Att träffa min tjej har gjort mig oerhört lycklig. Vi har förvisso kommit över det glödande-förälskelse-stadiet lite nu men har det sjukt bra och mysigt tillsammans. Önskar dig uppleva detsamma inom en snar framtid. 😑

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den nuvarande blandningen av seriös relationsdiskussion samtidigt som oerhört flams om dildos och glidmedel. 😆

Det hade varit en dramaturgisk höjdpunkt om han den där som behövde mattehjälp kom och började posta grafer igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom hon är människa så har hon säkert inte hajat ett jävla dugg.

Ok, säg att jag bestämmer mig för att berätta. Vad ska jag berätta?

"Jo du, det är en grej jag bara måste få ur mig. Jag har en massa känslor för dig, de viner runt som pilar i syrénsnåret eller något sånt där. Ibland känner jag att du är en fin kompis att ha och är så glad att jag är som alla andra människor som har fina kompisar att ha. Ibland skickar du ett sms om någonting helt vardagligt och jag blir så glad att du behandlar mig som jag antar att du behandlar dina andra vänner, om än mer sällan, eftersom jag bor så långt bort. Andra stunder känner jag att du är en så fin kompis att ha att det bästa vore om vi blev tillsammans och levde lyckliga tills vi tröttnade på varann. Att jag vill pussa och krama på dig och att ingen annan kille ska få pussa och krama på dig (okej, krama, men inte lika länge och lika hårt). Kontentan är hursomhelst att jag inte klarar av att hantera de här känslorna, det blir för mycket för mig. Kan inte du hantera dem åt mig?"

"Jovisst sörru, inga problem: Dra åt helvete."

Jamen varför inte. Säg att du råkat bli förtjust i henne och blev ledsen över att hon skaffat pojkvän och att du hoppades på nåt annat. Sen kommer det säkert göra ont om det inte är ömsesidigt, sättet du tycker om henne på, men om du inte kan ha en obalanserad relation där du vill ha mer än hon så shoot.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha. du får två tummar av mig med! Om du delar min bön att lollevi's kille ska krossas av ett fallande piano.

Jag visste inte att du hade en så mörk sida! Vad glad jag blir. Självklart önskar jag hillepillans kille allt ont i världen.

Allt är på riktigt, dingbats! Även det som är förhoppningar, fantasier och drömmar. Även om de ibland är motsägelsefulla, konfliktfyllda och förändras!

Men håll med om att det skulle kännas aningen patetiskt och själviskt, ofint, om en tjej som du så länge du har känt henne - och inte känt så väldigt väl heller ska tilläggas! - har sett som en helt vanlig kompis utan några som helst tankar på något djupare, konfronterar dig strax efter du äntligen hittat en flickvän som du älskar, och kastar upp en massa självemotsägelser och osammanhängande rappakalja om hur hon hoppats bli din flickvän, eller kanske inte, eller kanske ändå, eller hon vet inte. Det skulle kännas som att hon lämpar över det på dig, och framför allt skulle er relation, som inte heller dessförinnan varit så väldigt nära, försämras och kanske rentav rinna ut i sanden eftersom hela situationen har blivit så jobbig. Då är det lättare för dig att bara skjuta henne ifrån dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom hon är människa så har hon säkert inte hajat ett jävla dugg.

Ok, säg att jag bestämmer mig för att berätta. Vad ska jag berätta?

"Jo du, det är en grej jag bara måste få ur mig. Jag har en massa känslor för dig..."

...räcker. Sedan tar ni det därifrån 😑

Det hade varit en dramaturgisk höjdpunkt om han den där som behövde mattehjälp kom och började posta grafer igen.

😆 :lol: (Jag satte kaffet i halsen IRL)

Så jävla random! 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

...räcker. Sedan tar ni det därifrån 😑

Nej, det gör vi inte. Eftersom all vår kommunikation är textbaserad blir jag tvungen att skriva det till henne. Det blir väldigt svårt att få till en dialog. Okej, teoretiskt via chatt, men så snabbt klarar jag inte av att formulera mig så att jag inte dribblar bort mig totalt. Och telefon är bara att glömma för då skulle jag dö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det gör vi inte. Eftersom all vår kommunikation är textbaserad blir jag tvungen att skriva det till henne. Det blir väldigt svårt att få till en dialog. Okej, teoretiskt via chatt, men så snabbt klarar jag inte av att formulera mig så att jag inte dribblar bort mig totalt. Och telefon är bara att glömma för då skulle jag dö.

Jag tycker att du är särdeles rapp i käften Längsta-wise iaf 😑 Kunde du bara uppbringa hälften av den svadan i någon form av kommunikation så är det ju a done deal.

Telefon är iofs det bästa sättet (med tanke på avståndet) även om det kan bli krystat så tror jag att det släpper efter en liten stund.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste inte att du hade en så mörk sida! Vad glad jag blir. Självklart önskar jag hillepillans kille allt ont i världen.

Haha det är inte 100% på riktigt. Vid första tanken vill jag att henne kille krossas av ett fallande piano men vid eftertanke önskar jag henne allt gott såklart. Eller lite av båda delarna, kanske.

Men håll med om att det skulle kännas aningen patetiskt och själviskt, ofint, om en tjej som du så länge du har känt henne - och inte känt så väldigt väl heller ska tilläggas! - har sett som en helt vanlig kompis utan några som helst tankar på något djupare, konfronterar dig strax efter du äntligen hittat en flickvän som du älskar, och kastar upp en massa självemotsägelser och osammanhängande rappakalja om hur hon hoppats bli din flickvän, eller kanske inte, eller kanske ändå, eller hon vet inte. Det skulle kännas som att hon lämpar över det på dig, och framför allt skulle er relation, som inte heller dessförinnan varit så väldigt nära, försämras och kanske rentav rinna ut i sanden eftersom hela situationen har blivit så jobbig. Då är det lättare för dig att bara skjuta henne ifrån dig.

Nä så hade jag inte reagerat alls. Jag hade förstått känslorna och antingen beklagat mig över att det tyvärr inte är ömsesidigt eller blivit lycklig över erkännandet, vilket nu min egen inställning är. Partnern jag precis hittade kanske inte var ett dunderkap, jag kanske har haft likadana fantasier om kompisen.. ingen aning.

Menar inte att något av alternativen är mer troligt än det andra eller att du ska anpassa dina reaktioner utifrån hur hennes känslor för dig är! För jag antar att du tänker på vad hon tycker om dig, och att det är viktigt för hur du ska agera. Men det kan man ju inte veta så utgå ifrån vad du själv pallar med - att träffas och vara kompisar fastän du vill mer och känna dig obekväm i att hon inte vet det, eller osäkerheten att veta hur hon ska reagera osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, såg du det? 😮 Tyckte att jag var snabb där 😄

Det finns hastigheter och hastigheter..

Mellan ett hjärtslag och nästa ----> tiden mellan två sextondelar i ett blastbeat på 300 bpm ---> tiden det tar för ljuset att passera båda sidorna på en fönsterruta ---> klockfrekvensen på den brownska rörelsen hos en litiumatom ---> tiden det tar för Memphis att editera ett inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

får inte...får inte... köpa keps får... får inte...

En sådan här har jag iaf 😑

4552-thumb.jpg

edit: laxens bild vart mkt roligare 😑

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...