Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Det e ju du som brukar stå för underhållningen och tjötet här. 😛

Jag tog en välbehövlig dusch, fast så e man visst solbränd upptäckte jag, fan va det svider. xD

Jaha, var det DÄRFÖR du var borta i flera dagar xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul fakta jag lärt mig idag:

-Honung är det enda födoämne som aldrig blir för gammal/dåligt med tiden. Det har jag iofs märkt.

-Anledningen till att man "gråter" när man skär lök är pga att det bildas svavelhaltiga gaser från löken, och när det blandas med vätskan i ögonen så bildas det små mängder svavelsyra, som därav irriterar ögat, som börjar producera tårar för att späda ut syran.

-En gång var Elvis Presley för skojs skull med i en Look-alike-Elvis tävling på en krog. Folk visste inte att det verkligen var honom. Han kom på tredje plats. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul fakta jag lärt mig idag:

-Honung är det enda födoämne som aldrig blir för gammal/dåligt med tiden. Det har jag iofs märkt.

Whiskey?

-En gång var Elvis Presley för skojs skull med i en Look-alike-Elvis tävling på en krog. Folk visste inte att det verkligen var honom. Han kom på tredje plats. 😄

Var inte det Chaplin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul fakta jag lärt mig idag:

-Honung är det enda födoämne som aldrig blir för gammal/dåligt med tiden. Det har jag iofs märkt.

Vikken tur. Jag fick en burk lokalproducerad honung efter en spelning för ett par år sedan... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

-En gång var Elvis Presley för skojs skull med i en Look-alike-Elvis tävling på en krog. Folk visste inte att det verkligen var honom. Han kom på tredje plats. 😄

Hmm, källa? Den hör man oftast om Charlie Chaplin. Det stämmer tydligen enligt Snopes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikken tur. Jag fick en burk lokalproducerad honung efter en spelning för ett par år sedan... 😑

Det var väl efter samma spelning du även fick ett spann nyproducerad mjölk direkt från tjuren också 😕

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill mamma att jag ska tvätta biljäveln också.

Hon krystade i 72 timmar för att få ut dig så nu går du ut och tvättar biljäveln! 😠

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Honung blir visst gammalt när det stått. Smakar sämre iallafall.

/Biodlarfamilj.

Min morfar är biodlare så vi brukar ha några burkar honung stående. Dom som stått ett tag blir lite vitare än dom som man använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min morfar är biodlare så vi brukar ha några burkar honung stående. Dom som stått ett tag blir lite vitare än dom som man använder.

Kristallisering, som bara förändrar konsistensen. Men alltså burkar som stått några år tycker jag blir lite mer dammiga eller nåt i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Honung blir visst gammalt när det stått. Smakar sämre iallafall.

/Biodlarfamilj.

Min morfar är biodlare så vi brukar ha några burkar honung stående. Dom som stått ett tag blir lite vitare än dom som man använder.

Jo, det kan jag iofs tänka mig, men jag tror väl att det syftar mer på att det aldrig börja mögla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bisyssla? 😕

😆

Min brors, frus, pappa. (🤪) är också biodlare och jag fick några burkar förra sommarn, jäklarns va gott! De var även den del smaksatta me Eukalyptus, citron och nått mer. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Min brors, frus, pappa. (🤪) är också biodlare och jag fick några burkar förra sommarn, jäklarns va gott! De var även den del smaksatta me Eukalyptus, citron och nått mer. ☺️

Ûberläkaren på medicin brukar kränga honung till oss då och då. Jefligt gott.

Smaksatt honung lät intressant iofs

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Min brors, frus, pappa. (🤪) är också biodlare och jag fick några burkar förra sommarn, jäklarns va gott! De var även den del smaksatta me Eukalyptus, citron och nått mer. ☺️

Va GOTT! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...