Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Bläddrade i mammas bokhylla och stod och valde mellan Mörkrets hjärta, Dagarnas skum och Personliga pronomen (Daniel Sjölin, programledaren för Babel). Valde ingen av dem, tänker läsa Lakoff istället. Ska förbi ett antikvariat ifall de har öppet, senast var det stängt pga värmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var ju billigt. Ska tänka på't!

Är inte så marknadskänslig - sätter alltid pris beroende på hur jobbigt det är att måla o vilket material som går åt. Om det är polare då och inte nån höginkomsttagare. Hade en stamkund som var psykolog när jag gick på målarskola. Han kom alltid på vernissager och ville köpa grejjer. Målade rätt mycket ångestmotiv då. Här är en av dom ( kasst foto av detalj) :

oddnerdrum.JPG

Då brassade jag på, för egentligen tyckte jag han var obehaglig och jobbig. Sjutusen! "Ja. Bra, bra!" och så ville han stå och prata.Brr. Och en gång gav jag han dumt nog mitt mobilnummer. Klippte kontakten efter det.

EDIT: En annan gång på ett öppet hus var det nån som ville en nakenstudie av en kvinna jag hade gjort, bara överkroppen, olja på duk. Han var lastbilschaffis och det var så svårt att fatta vad han gjorde där bland alla kulturtanter i färgglada kläder. Han fick den för några hundringar, tog den under armen och gick.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag fattar inte hur folk kan betala pengar för moddade samplingar.

Ngt speciellt du tänker på?

Btw, asgrym tavla! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Sånt gör mig förbannad! 😠

http://www.youtube.com/watch?v=kuJOr4qprAU

Men Grahn, det är klart att det gör dig förbannad. Men om du inte super till det en vanlig tisdag kl. 14 så blir det bättre ska du se 😛

Sånt gör mig glad! ☺️

http://www.youtube.com/watch?v=LNKqhC2ne14

(känner du honom, Chae?)

Hahaa, nä. Ingen känner väl din mamma bättre än du själv 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte ladda kaffebryggarn för flera timmar sedan... 🤪

Då gör vi det tillsammans. Har inte druckit java på flera timmar 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagarnas skum - Boris Vian : en smått surrealistisk berättelse från kärlekens, fattigdomens och sjukdomarnas Paris, vår tids kärleksroman ibland kallad.

Mörkrets hjärta - Joseph Conrad : om en ångbåt på Kongofloden och om hur moraliska värderingar omformas till depraverade tillstånd.

Personliga pronomen [en melodroman] - Daniel Sjölin : om en familj Sunesohn i Sollentuna som inte är du med varandra. Ett nästan outhärdligt bildspråk.

Om konceptuella metaforer - George Lakoff : kognitiv lingvistik

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Mörkrets hjärta - Joseph Conrad : om en ångbåt på Kongofloden och om hur moraliska värderingar omformas till depraverade tillstånd.

😳

Bra skit

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag fattar inte hur folk kan betala pengar för moddade samplingar. Vad kan man inte hitta gratis på nätet liksom?

Det är bättre att sampla själv!

Gratis leder bara till att det blir dyrare i slutändan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte skriva skitbok efter just den. Utan att ha läst den. 😆

Din mamma!

HE DA!

Fopoll om 55 min.

Bäst att du skyndar på då'rå 😑

Spring

Lite så... 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...