Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Fattar inte varför några dumb-asses envisas med att stänga dörren när jag ställt upp den. 🤪 Imorse skrev jag en lapp till och med och ÄNDÅ, när jag var nere alldeles nyss, hade någon stängt den. 😠 Folk är dumma i huvudet.

De kanske tycker att deras egna lägenheter och kanske någon bortrest grannes är viktigare än din gitarr.

Jag är ett sånt där dumb-ass, i min förra lägenhet var det någon raketforskare som stoppade in fimpar i låsanordningen bara för att han skulle kunna gå ut och röka utan att ta med sig sin nyckel. Jag var tvungen att ta med mig verktyg varje gång för att kunna stänga ute honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följer egentligen ingenting på tv slaviskt, men följande program händer det att jag tittar på:

Wife swap (Hustrubytet) <-> Om när två familjer byter mamma med varandra för att se hur barnuppfostran, organisation, matlagning etc fungerar olika i olika familjer.

Dragon's den (Draknästet) <-> Snuskigt rika investerare ska dra nytta av företagares lånebehov för att bli ännu rikare. Att låta pengarna jobba för en är mottot.

Seinfeld (Seinfeld) <-> Det händer. Fast nu har väl alla säsonger repriserats 11 gånger känns det som. Vanderlay och No soup for you har etsat sig fast.

Fotboll (Fotboll, olika kanaler) <-> Såna matcher speciellt där Sverige eller ens favoritlag är inblandat eller om man har tippat.

How clean is your house? (Hur rent är ditt hem?) <-> Två tanter går hem och städar i extremtskitiga hem, med mögel och bajs på golven.

Uppdrag granskning (Uppdrag granskning) <-> Det händer då och då. Särskilt om det gäller ekonomi.

Komedier och Deckare. Fast nu verkar det vara repriser mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kanske tycker att deras egna lägenheter och kanske någon bortrest grannes är viktigare än din gitarr.

Jag är ett sånt där dumb-ass, i min förra lägenhet var det någon raketforskare som stoppade in fimpar i låsanordningen bara för att han skulle kunna gå ut och röka utan att ta med sig sin nyckel. Jag var tvungen att ta med mig verktyg varje gång för att kunna stänga ute honom.

Jag kommer ALDRIG in... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som fattat kopplingen mellan gräs och tamburiner? Som i excuse me while i play my green tambourine och hey mr tambourine man och många fler?

Var det inte i ngn film som de lade fram att Mr Tambourine Man är en pusher 🙂

Saxar glatt här:

Left me blindly here to stand but still not sleeping

My weariness amazes me

...

Take me on a trip upon your magic swirlin’ ship

My senses have been stripped, my hands can’t feel to grip

My toes too numb to step

= skönt rus.

Playing my green tambourine = röka fet.

När vi ändå pratar om det; kolla in texten till Little green bag. Lär också vara fluddertext.

http://www.youtube.com/watch?v=0L1hD5OlPtw&feature=player_detailpage

* * *

Dagen bo-ho wä blir:

... att mina föräldrar inte kunde komma och hälsa på. Farsan hade fått alldeles überjävligt värk i sina leder igen och kunde inte ta sig någonstans. Synd om honom men fan, jag vart riktigt besviken... 🙁

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagstråden är alltså: "vilket redigeringprogram ska jag använda mig av?"

Jag står vid entrén och delar ut gratis popcorn, ostbågar och öl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

* * *

Dagen bo-ho wä blir:

... att mina föräldrar inte kunde komma och hälsa på. Farsan hade fått alldeles überjävligt värk i sina leder igen och kunde inte ta sig någonstans. Synd om honom men fan, jag vart riktigt besviken... 🙁

Synd! Aldrig kul att bli besviken.

Morsan ville att hon och jag ska dra på strupsångkurs om några veckor. Ser fram emot det som tusan. Hon är rolig hon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Little green bag förklarar ju sig själv. Jo mr tambourine man kan ju vara en pusher men det förklarar fortfarande inte kopplingen till tamburin.

Det här har sökt mig i några år..

Green Tambourine = en holk helt enkelt

Ensam i längsta!

SHrlalalalalal! *Dansar på bordet* *ollar grahns kaffekopp*

LALALALALA! Weeeeeeeeeeeeeeeeh! hohohoho

WTF!!! 😠

Unge man. ta på dig byxorna omedelbart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest poäng totalt

Rank 	Spelare 	Poäng
1	Freudrik 	641 poäng
2	UlrikeMeinhof 	479 poäng
3	laxlaxlax 	439 poäng
4 	lowlifezzz 	179 poäng
5 	Memphis 	8 poäng


Bäst streak totalt

Rank 	Spelare 	Streak

1	laxlaxlax 	5 rätt i rad!
2	Freudrik 	5 rätt i rad!
3	UlrikeMeinhof 	5 rätt i rad!
4 	lowlifezzz 	3 rätt i rad!
5 	Memphis 	1 rätt i rad!


Mest online totalt

Rank 	Spelare 	Online-tid

1	Freudrik 	1.1 dag
2	laxlaxlax 	16.4 tim
3	UlrikeMeinhof 	11.6 tim
4 	lowlifezzz 	8.1 tim
5 	Memphis 	6.0 tim

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hjälpte en att välja gitarr.

Jag hjälpte en PM-ledes, med sitt nya Focusrite Saffire-kort. Det visade sig att han hade ett dåligt FW-kort. Har alldeles nyss klampat runt i E-MU 0202-tråden av dotnet 🙂

Längstaianerna gör sitt bästa även i den riktiga forumdelen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...