Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Idag ansökte jag om en veckas extra semester. Nästa vecka. VD ska tydligen ha sagt att det ska gå bra, för jag är "en sån bra kille".

Nu skäms jag lite över att jag sökt ett annat jobb xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ansökte jag om en veckas extra semester. Nästa vecka. VD ska tydligen ha sagt att det ska gå bra, för jag är "en sån bra kille".

Nu skäms jag lite över att jag sökt ett annat jobb xD

Tror du att du kommer få det nya jobbet? (ej menat som en dryg kommentar utan uppriktig fråga)

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, här är dealen (för den som bryr sig)

Steg 1: börja lägga undan cash. I dagsläget har jag lagt undan 3500.

Steg 2: att försöka lägga undan 4000 (vilekt kan bli lite svårt under augusti månad då jag ahr lite större utgifter (typ CSN 3000+ kr)

Steg 3: köpa en ny...

Fender_Jaguar_Classic.jpg

🥰

Alternativet är ju en såklart beggad. Det måste ju inte vara tip top condition på den och det måste inte var en på-riktigt-vintage (eftersom att de går loss mellan 13-17k 😮

Scanna vend, blocket etc kontinuerligt och se om det dyker upp något. Det här är alltså mitt projekt för några månader framöver.

Prylen är att jag har velat ha den här guran sedan jag var typ 14-15 och såg (och hörde) den första gången i händerna på Carl Wilson. Nu, så här 100 år senare så har jag (nästan) pengarna och disciplinen att faktiskt köpa den. Det är därför som jag härjar om det. Det plus at tdet är ett underbart instrument att spela på som låter guld 😑

Jag ser drömmen vid horisonten och jag kan nästan ta på den...

EDIT: sorry om jag jiddrar på om det här men ingen av mina vänner ser tjusningen i att investera 8k ("på en gitarr") 😏

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, lycka till!

MÄH! Nu skulle jag öppna en burk makrill, men så drog jag locket för långt innan jag började jucka på det, så det liksom sprätte bort. Fick makrill på hela magen. Tur att jag inte hade några kläder på mig xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, lycka till!

MÄH! Nu skulle jag öppna en burk makrill, men så drog jag locket för långt innan jag började jucka på det, så det liksom sprätte bort. Fick makrill på hela magen. Tur att jag inte hade några kläder på mig xD

Tack!

Jag VET! Det är jävligt jobbigt när/om det händer 😏

Jucka kanske är fel ord.. Runka kanske är rätt. Eller vicka menar jag.

Kommentar överflödig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs man kunde ju sälja av lite pryttlar man aldrig använder (typ B3:an, TSM-småkondingarna och de gamla monitorerna)...

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...