Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Gick en liten sväng och försökte tänka på var jag hade min tyngdpunkt. Upptäckte att den ligger på en ganska begränsad yta på hälens insida. Balanserade upp hållningen lite med skinkan och magen, så att tyngdpunkten hamnade lite mer mitt på foten. Kändes ganska bra.

Sen provade jag att springa en sväng på det sättet. Kändes också ganska bra. Lite tröttsamt bara, eftersom jag inte använt de där musklerna så mycket tidigare.

Sen provade jag att gå normalt lite igen. Kändes jättekonstigt och jättestötigt. Speciellt mot knänas insida*! 😮

*där jag haft ont sedan 2006 ungefär

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick en liten sväng och försökte tänka på var jag hade min tyngdpunkt. Upptäckte att den ligger på en ganska begränsad yta på hälens insida. Balanserade upp hållningen lite med skinkan och magen, så att tyngdpunkten hamnade lite mer mitt på foten. Kändes ganska bra.

Sen provade jag att springa en sväng på det sättet. Kändes också ganska bra. Lite tröttsamt bara, eftersom jag inte använt de där musklerna så mycket tidigare.

Sen provade jag att gå normalt lite igen. Kändes jättekonstigt och jättestötigt. Speciellt mot knänas insida*! 😮

*där jag haft ont sedan 2006 ungefär

😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick en liten sväng och försökte tänka på var jag hade min tyngdpunkt. Upptäckte att den ligger på en ganska begränsad yta på hälens insida. Balanserade upp hållningen lite med skinkan och magen, så att tyngdpunkten hamnade lite mer mitt på foten. Kändes ganska bra.

Sen provade jag att springa en sväng på det sättet. Kändes också ganska bra. Lite tröttsamt bara, eftersom jag inte använt de där musklerna så mycket tidigare.

Sen provade jag att gå normalt lite igen. Kändes jättekonstigt och jättestötigt. Speciellt mot knänas insida*! 😮

*där jag haft ont sedan 2006 ungefär

Vem behöver debatt när du är här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen provade jag att göra armhävningar med tyngdpunkten på händernas insida, för att simulera fot/benbelastning vid felaktig tyngdpunkt. Kändes ansträngande både på armbågens insida och underarmens utsida. Det förstnämnda kändes ganska likt känslan i knät, vilket stärkte min tes ytterligare.

Det som är än mer intressant är att spänningen i underarmens utsida kändes ganska likt en smarta i smalbenets utsida som jag trott varit benhinneinflammation men som kanske också hör samman med min felbalans i foten. Den smärtan har nämligen inte känts som beskrivningarna jag läst om benhinneinflammation. Mycket lindrigare liksom.

Så nu har jag övertygat mig själv om att det hela handlar om hållning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag började mitt seriösa liv igen så idag har jag pluggat och varit ute och sprungit. Fick skoskav efter 2,5 km dock så fick knyta upp skorna och gå långsamt resterande biten. Sen kom jag iofs till en lång sträcka med gräsmatta bredvid gångvägen så då sprang jag där i strumplästen och kände mig som ett mongo en härlig sommardag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kom jag iofs till en lång sträcka med gräsmatta bredvid gångvägen så då sprang jag där i strumplästen och kände mig som ett mongo en härlig sommardag.

Den bästa av känslor. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...