Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3

debatt

Recommended Posts

Annons

Kul! Hoppas du får det. Då är vi ju fem längstaindianer inom ett litet område. Inte för att det betyder så mycket, vi hade kunnat bo i samma trappuppgång och ändå inte fått till en IRL.

Edit: Ja, jag tycker det viktigaste med ett nytt jobb är den geografiska placeringen i förhållande till folk i längsta.

Redigerat av Overkill
Dela på andra sajter

Kul! Hoppas du får det. Då är vi ju fem längstaindianer inom ett litet område. Inte för att det betyder så mycket, vi hade kunnat bo i samma trappuppgång och ändå inte fått till en IRL.

Vi kunde bott i samma lägenhet och inte fått till en IRL.

Dela på andra sajter

Jag är lite arg på min ljumske!

Här har jag sprungit mesigt i över ett år i tron att ljumsken inte ska göra ont å ha sig!... Idag kände jag inte för det så jag sprang stenhårt 5km... kände inte ett piss i ljumsken! 😏

Kör du någon annan benträning?

Dela på andra sajter

Hoppas det är välbetalt och att det blev någon bugg på jobbannonssidan efter du läste annonsen så ingen annan söker jobbet.

Det vore roligare om jag snor det framför 3000 andra sökande 😛

Dela på andra sajter

Kör ju Crosstrainer 1h om dagen när jag inte springer

min sjukgymnast tipsade mig om att om man inte tränar upp styrkan i ben och bål rent generellt, så får man lätt problem med belastningsskador när man löptränat ett tag, som typ dina ljumskproblem. Viktigt att stabilisera liksom.

Sen vet man ju aldrig om det hjälper, men ändå.

Dela på andra sajter

min sjukgymnast tipsade mig om att om man inte tränar upp styrkan i ben och bål rent generellt, så får man lätt problem med belastningsskador när man löptränat ett tag, som typ dina ljumskproblem. Viktigt att stabilisera liksom.

Sen vet man ju aldrig om det hjälper, men ändå.

Fett! Då ska jag inte lägga av med tränandet! 😄

Dela på andra sajter

Idag när jag skulle hämta upp något ur min necesär så råkade jag göra mig illa. Det låg nämligen en liten sjukt spetsig nagelsax där i med spetsen uppåt.

Sagda spets trängde in mellan min nagel och mitt nagelband.

Demostrativ bild:

2pqq843.png

(Handen i bilden är ej min)

Dela på andra sajter

woho! Spännande bok kom hem idag jag väntat länge på. Islamic design. Innehåller bilder från olika mellanösternmotiv från runt 1000-talet och framåt. Så sjukt spännande bilder.. enligt koranen får man ju inte syssla med avbildande konst. Konstnärer sysslade istället med mönster och jääävligt spejsiga sådana. En del är uträknade efter talföljder, avancerad geometri och andra är textblock. Tycker bilderna trycker på nån slags undermedveten knapp.. kolla den här från Nekropolisen Shah-i Zindah i Samarand:

112_06.png

Det är egentligen en text, kufisk skrift, man ska läsa den i en spiral utifrån och in. ( eller ibland zick-zack och ibland motsols.. )Originalbilden:

karahisari.png

Eller denna ( bättre bild i boken, den är lurig som fan när man ser den rakt framifrån ):

iran-isfahan-islamic-or-timurid-tile-mosaic-ii-from-jezand_rani-on-flickr-300x225.jpg

Skitkul! Nu ska mattebarnen få nåt att bita i när de kommer till bildsalen. Den nedersta bilden är alltså uträknad enligt överlappande geometriska former. Tänk att göra det med verktyg från 1000-talet.

EDIT: Psykedeliskt så det förslår är det också.

Redigerat av laxlaxlax
Dela på andra sajter

Idag när jag skulle hämta upp något ur min necesär så råkade jag göra mig illa. Det låg nämligen en liten sjukt spetsig nagelsax där i med spetsen uppåt.

Sagda spets trängde in mellan min nagel och mitt nagelband.

Demostrativ bild:

2pqq843.png

(Handen i bilden är ej min)

crying_baby.jpg

Dela på andra sajter

woho! Spännande bok kom hem idag jag väntat länge på. Islamic design. Innehåller bilder från olika mellanösternmotiv från runt 1000-talet och framåt. Så sjukt spännande bilder.. enligt koranen får man ju inte syssla med avbildande konst. Konstnärer sysslade istället med mönster och jääävligt spejsiga sådana. En del är uträknade efter talföljder, avancerad geometri och andra är textblock. Tycker bilderna trycker på nån slags undermedveten knapp.. kolla den här från Nekropolisen Shah-i Zindah i Samarand:

112_06.png

Det är egentligen en text, kufisk skrift, man ska läsa den i en spiral utifrån och in. ( eller ibland zick-zack och ibland motsols.. )Originalbilden:

karahisari.png

Eller denna ( bättre bild i boken, den är lurig som fan när man ser den rakt framifrån ):

iran-isfahan-islamic-or-timurid-tile-mosaic-ii-from-jezand_rani-on-flickr-300x225.jpg

Skitkul! Nu ska mattebarnen få nåt att bita i när de kommer till bildsalen.

ISBN?

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.