Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

En puckad fråga kanske men i alla fall

Till längstas Logic-användare: hur kommer det sig att man ibland sätter en gainplugg på vissa kanaler man upplever som starka? Varför inte greja med fadern istället? 😕

För man kanske har automatiserat volymen och det är lättare att bara dra på en plugg än att gå in och pula i kurvan. Det är det jag kan komma på i alla fall.

Stenungsund.

Link to comment
Dela på andra sajter

För man kanske har automatiserat volymen och det är lättare att bara dra på en plugg än att gå in och pula i kurvan. Det är det jag kan komma på i alla fall.

Stenungsund.

OK

Läpplands-Väsby

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vahettere har en stark signal redan från början så ska man vahettere dra ner på gainen eller ljudkällan så att det inte distar.. men vahetttere om det inte distar och det låter bra fast för stark så vahettere är det enkelt att bara typ vahettere sänka volymen med...eeeeh...fadern på kanalen såatte vahettere. Är det däremot för svagt så ska man typ höja ljudkällan tills den kommer nära nollan och då därefter sänka med fadern om det är för starkt fast om det ändå är för svagt fast man har ändå nästan maxat volymen från ljudkällan så ska man typ vahettere höja på gainen därför att det blir minst brus då....såatte.

Fattar ni? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vahettere har en stark signal redan från början så ska man vahettere dra ner på gainen eller ljudkällan så att det inte distar.. men vahetttere om det inte distar och det låter bra fast för stark så vahettere är det enkelt att bara typ vahettere sänka volymen med...eeeeh...fadern på kanalen såatte vahettere. Är det däremot för svagt så ska man typ höja ljudkällan tills den kommer nära nollan och då därefter sänka med fadern om det är för starkt fast om det ändå är för svagt fast man har ändå nästan maxat volymen från ljudkällan så ska man typ vahettere höja på gainen därför att det blir minst brus då....såatte.

Fattar ni? 😳

Alltså Grahn... WTF? 😄 Har du fått en stroke?

Drick kaffe omedelbart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan du inte bara göra som man ska nån gång?

Spara disk. Pallar inte behöva diska både kastrull och stekpanna.

typ 10 min?

Så jävla länge? Okej, jag provar att ha i dem ett tag innan jag slänger i nudlarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla länge? Okej, jag provar att ha i dem ett tag innan jag slänger i nudlarna.

😄 Är det akut?

Iofs skönt när de är lite crunchy

Edit: inte nudlarna dock 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att jag råkade "bestämma" mig att inte köpa Jagmastern så vill jag ha den asmycket nu 😏

Drar till Norpan och porvlirar den en gång till och bestämmer mig då istället 🙂

Såatteeeeh...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att jag råkade "bestämma" mig att inte köpa Jagmastern så vill jag ha den asmycket nu 😏

Drar till Norpan och porvlirar den en gång till och bestämmer mig då istället 🙂

Såatteeeeh...

Heheh... Jo. Går ju alltid att sjustera till den sen och greja på om man inte e helt hundra.

Går ju att prova andra gitarrer oxå... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Spara disk. Pallar inte behöva diska både kastrull och stekpanna.

Så jävla länge? Okej, jag provar att ha i dem ett tag innan jag slänger i nudlarna.

Jag kör med engångstallrikar och bestick. Jag diskar nästan aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heheh... Jo. Går ju alltid att sjustera till den sen och greja på om man inte e helt hundra.

Går ju att prova andra gitarrer oxå... 😕

Jåh

😑

NEJ Grahn 😠 Det går absolut inte!

Jag funderar på att skita i att byta mickar på min och handla entill gitarr. 😕

Gör't!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...