Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Men vad krångligt sätt att räkna. På tolv kort får man alltså åtta baskort och ett av varje specialkort. På åtta kort får man alltså i snitt 5 1/3 baskort och 2 2/3 specialkort.

På elva pokémonkort får man ett stjärnkort, vet ej hur många rombkort och flest cirkelkort. Oifylld stjärna är superovanligt, jag har bara ett.

Eller nä det blir nog per åtta kort totalt. För per paket får man 3-4 hits (bra kort, dvs inte baskort) och då är det 8 kort per paket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller nä det blir nog per åtta kort totalt. För per paket får man 3-4 hits (bra kort, dvs inte baskort) och då är det 8 kort per paket.

Nästan lite för bra odds för att det ska bli spännande. Bättre med 2-3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan lite för bra odds för att det ska bli spännande. Bättre med 2-3.

Ja, fast som sagt, oddsen för att du ska få något bra speciellt kort är höga. Får du en autograf med en nolla i Minnesota så är det inte riktigt samma sak som att få autograf med Sidney Crosby som är NHLs störste stjärna. Många samlar ju på hela serier så då är det ju intressant för dom men i övrigt är det inte många som bryr sig om dom okända även fast dom är på bra kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast som sagt, oddsen för att du ska få något bra speciellt kort är höga. Får du en autograf med en nolla i Minnesota så är det inte riktigt samma sak som att få autograf med Sidney Crosby som är NHLs störste stjärna. Många samlar ju på hela serier så då är det ju intressant för dom men i övrigt är det inte många som bryr sig om dom okända även fast dom är på bra kort.

Jo okej iofs. Är det någon som byter in sina "kommer snart"-lappar, eller går de alltid för mer än själva korten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det postas länkar på facebook också. Alltid lika kul att se hur alla försöker vara först med att säga det.

edit: likadant igår med oslo.

Jag har så många dolda så jag ser lyckligtvis inget. Fast jag minns Michael Jackson, det var kul. "It's close to midnight, and you see a sight that actually stops your heart"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo okej iofs. Är det någon som byter in sina "kommer snart"-lappar, eller går de alltid för mer än själva korten?

Nä jag vet inte, men tror nog dom flesta byter in. Här är auktionen: http://cgi.ebay.com/2010-11-ULTIMATE-ROOKIE-SHIELD-JACOB-MARKSTROM-AUTO-1-1-/250859470584?pt=US_Hockey_Trading_Cards&hash=item3a6863bef8#ht_500wt_1413

Det var visst inget bud men man kan köpa det för $1449. Men som du ser så är det ett 1/1-kort, dvs av den typen av kort (Autographed Ultimate Rookies NHL Shield) finns det bara ett i hela världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag vet inte, men tror nog dom flesta byter in. Här är auktionen: http://cgi.ebay.com/2010-11-ULTIMATE-ROOKIE-SHIELD-JACOB-MARKSTROM-AUTO-1-1-/250859470584?pt=US_Hockey_Trading_Cards&hash=item3a6863bef8#ht_500wt_1413

Det var visst inget bud men man kan köpa det för $1449. Men som du ser så är det ett 1/1-kort, dvs av den typen av kort (Autographed Ultimate Rookies NHL Shield) finns det bara ett i hela världen.

Kan vara värt. Ska nog köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...