Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Noter då.

Dom har jag på stället.

...eller ja, jag har inget ställ.

Ja alltså eller nej jag har inga noter heller.

Så detta inlägg var heeelt onödigt. 😑

Åka å handla kanske? 😕

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

NHL antar jag. Inte Brynäs och sånt.

Ja, precis. Är med på ett hockeykortsforum och en del är fan helt sjuka. Typ nån som har 1511 kort av jarmoir jagr. Och då snackar vi inte bara vanliga kort utan även dyra patch- och autografkort. Typ massvis med parallellkort (baskort fast med typ nån annan detalj eller färg) och sånt också. Imponerande och jävligt värdefulla samlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, precis. Är med på ett hockeykortsforum och en del är fan helt sjuka. Typ nån som har 1511 kort av jarmoir jagr. Och då snackar vi inte bara vanliga kort utan även dyra patch- och autografkort. Typ massvis med parallellkort (baskort fast med typ nån annan detalj eller färg) och sånt också. Imponerande och jävligt värdefulla samlingar.

Haha men shit. Är du intresserad av hockey då? Länka gärna forumet. Är det gamla kort som gäller eller är det fortfarande en aktiv grej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha men shit. Är du intresserad av hockey då? Länka gärna forumet. Är det gamla kort som gäller eller är det fortfarande en aktiv grej?

Det är fortfarande aktivt! Jättemycket så. Upper Deck hade ensamrättigheter på NHL i fem år men blev nyligen av med det så nu är det fler serier och sånt igen. Här är en rätt fin samling på Chris Osgood: http://www.hockeykort.se/forum/viewtopic.php?f=33&t=3029

Kolla runt i den kategorin för det är där folk visar upp sina samlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fortfarande aktivt! Jättemycket så. Upper Deck hade ensamrättigheter på NHL i fem år men blev nyligen av med det så nu är det fler serier och sånt igen. Här är en rätt fin samling på Chris Osgood: http://www.hockeykort.se/forum/viewtopic.php?f=33&t=3029

Kolla runt i den kategorin för det är där folk visar upp sina samlingar.

Men fy helvete! Vad seriösa folk är då. Vad är det för kort du har fått tag på nu då?

Annars tycker jag pokémonkort är tuffare (fast bara första 150).

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fy helvete! Vad seriösa folk är då. Vad är det för kort du har fått tag på nu då?

Annars tycker jag pokémonkort är tuffare (fast bara första 150).

Jag köpte 4 på tradera. Har tänkt samla på en målvakt som heter Tim Thomas. Det kostar ju sjukt mycket om man ska vara seriös men kan vara kul ha nått att hålla på med lite sådär och så kan man ju ta det rätt så chill. Kommer ju inte sitta och buda på grejer på ebay, men tradera iaf och så nån box ibland kanske och sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte 4 på tradera. Har tänkt samla på en målvakt som heter Tim Thomas. Det kostar ju sjukt mycket om man ska vara seriös men kan vara kul ha nått att hålla på med lite sådär och så kan man ju ta det rätt så chill. Kommer ju inte sitta och buda på grejer på ebay, men tradera iaf och så nån box ibland kanske och sådär.

Du tror inte att du kommer tröttna?

Jag gillar själv samlingar väldigt mycket i teorin, men i praktiken känns det ofta rätt oinspirerande. Jag samlar lite slött på frimärken, men bara såna jag själv får på posten, det skulle kännas på låtsas att köpa på Tradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga! Men det står ju inte Tim Thomas på något av dem.

Nej jag vet. Men jag budade på det när jag först tänkte samla på Tomas Vokoun men sen kom jag på att han bara spelat i soplag som aldrig varit i slutspel och än mindre vunnit stanley cup.

Kommer väl säkert tröttna men vad gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Fast varför?

Hur kommer de om man köper dem i affär nya, är det typ som med pokémon att det är elva slumpmässiga kort bara, eller är det bara samma spelare, eller hur är det?

Antalet kort i varierar men är väl 8 vanligtvis. Några har 5. Det är slumpmässigt. Sen står det odds också för att man ska få speciella kort. Till exempel har serien between the pipes (bara målisar) oddsen:

- Memorabiliakort - 1:8

- Autografkort 1:8

- Inserts (Utan memorabilia eller autograf) - 1:8

- Masked Men III - 1:8

Och så är det 8 kort i varje paket. Sen varierar det ju ganska mycket vem man får med också, autografkort med stora stjärnor är ju så klart mer värt än med andra okända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antalet kort i varierar men är väl 8 vanligtvis. Några har 5. Det är slumpmässigt. Sen står det odds också för att man ska få speciella kort. Till exempel har serien between the pipes (bara målisar) oddsen:

- Memorabiliakort - 1:8

- Autografkort 1:8

- Inserts (Utan memorabilia eller autograf) - 1:8

- Masked Men III - 1:8

Och så är det 8 kort i varje paket. Sen varierar det ju ganska mycket vem man får med också, autografkort med stora stjärnor är ju så klart mer värt än med andra okända.

Så alla är lika vanliga i den serien? Ovärt. Man vill ju att vissa ska vara sjukt sällsynta.

Jag skulle hellre köpa nya än beggade, mer spännande ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så alla är lika vanliga i den serien? Ovärt. Man vill ju att vissa ska vara sjukt sällsynta.

Jag skulle hellre köpa nya än beggade, mer spännande ju.

Njae, man får ju baskort också. En del är ju sjukt sällsynta, många av insertsen (icke baskort) har numrering. Kolla här t.ex:

IMG_7072.jpg

Sen kan man få typ en lapp istället för kort som säger att kortet inte tryckts än men man får det senare. På ebay finns ett sånt kort med Markström som ligger på $1500.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du får åtta kort. Oddset är 1:8, alltså per 8 baskort bör du få 1 memorabilia, 1 auto, 1 insert och 1 masked.

Men vad krångligt sätt att räkna. På tolv kort får man alltså åtta baskort och ett av varje specialkort. På åtta kort får man alltså i snitt 5 1/3 baskort och 2 2/3 specialkort.

På elva pokémonkort får man ett stjärnkort, vet ej hur många rombkort och flest cirkelkort. Oifylld stjärna är superovanligt, jag har bara ett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...