Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Nu ska jag okynnesäta en macka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kommer bli tjock (dvs. väga mer än 60 kg)

123000! Grattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså, imho.

Becel säger att de har en massa omega3-fetter i sitt smör, och att det är ett bra smör därför. Det är en stor jävla lögn.

De har en jävla massa omega6-fetter i sitt smör, och det är ju bra i och för sig, för det är ju ett essentiellt fett, men det man har sett spelar en viktig roll för folks hälsa är förhållandet omega 3 vs omega 6. Omega 6 finns i nästan all mat. Det finns typ INGEN i västvärlden som har brist på omega 6. Omega-3 brist är däremot vanligare. Omega3 hittar man i fet fisk osv.

Becels lösning på det problemet är att tillsätta en lika mängd omega 6 som omega 3, dvs de påverkar inte förhållandet mellan de två. De tillsätter de båda för att folk som inte förstår bättre ska köpa skiten. Det är modernt kvacksalveri och jag vill att ni slutar köpa skiten. Allvarligt alltså. Jag blir uppriktigt upprörd av att folk köper skitsaker som försämrar deras hälsa, när de vill köpa något som gör det motsatta. Om någonting märkts med typ "rikt på omega6", ska man i 10 fall av 10 undvika produkten.

Blir så jävla förbannad.

I all välmening /full fidden.

Sånt gillar jag också!.. eller kanske ska säga ogillar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, imho.

Becel säger att de har en massa omega3-fetter i sitt smör, och att det är ett bra smör därför. Det är en stor jävla lögn.

De har en jävla massa omega6-fetter i sitt smör, och det är ju bra i och för sig, för det är ju ett essentiellt fett, men det man har sett spelar en viktig roll för folks hälsa är förhållandet omega 3 vs omega 6. Omega 6 finns i nästan all mat. Det finns typ INGEN i västvärlden som har brist på omega 6. Omega-3 brist är däremot vanligare. Omega3 hittar man i fet fisk osv.

Becels lösning på det problemet är att tillsätta en lika mängd omega 6 som omega 3, dvs de påverkar inte förhållandet mellan de två. De tillsätter de båda för att folk som inte förstår bättre ska köpa skiten. Det är modernt kvacksalveri och jag vill att ni slutar köpa skiten. Allvarligt alltså. Jag blir uppriktigt upprörd av att folk köper skitsaker som försämrar deras hälsa, när de vill köpa något som gör det motsatta. Om någonting märkts med typ "rikt på omega6", ska man i 10 fall av 10 undvika produkten.

Blir så jävla förbannad.

I all välmening /full fidden.

Fint. Fast varför utgår du från att vi äter Becel för att det skulle vara extra nyttigt?

Och jag har absolut ingenting med smörvalet i familjen att göra, mer än att det fan inte får vara Bregott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att bregott inte är att ha! Är ju så jävla hårt också att man bara förstör mackorna man ska försöka bre

80% också tror jag va?!

Anna sa till mig att egentligen är Smör bäst, även om folk drar sig för att köpa det pga fetthalten, men det innehåller smörsyror som kroppen behöver.

Becel är det inget fel på, men man får ju kombinera med ål eller lax på mackan om man är rädd för förhållandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligt ändå hur tv t.ex. rangordnar människors värde.

Ett par döda politiker står överst,

x antal döda ungdomar får slåss om sistaplatsen på samma

text-tv-sida, märkte ni det?

Om Kungen dog skulle det stå överst på sidan 100,

medan ett helt utplånat Arboga skulle stå längst ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...