Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3

debatt

Recommended Posts

Annons

Mailade ordermusic igår (eller typ tidigt i morse) och förväntade mig att det skulle bli aslång väntetid från sE: serviceverkstad etc men...

För att förenkla processen skickar jag dig en ny mikrofon idag. I en plastficka utanpå lägger jag en fraktsedel som du använder för att returnera den trasiga mikrofonen. Tacksam om du får iväg den samtidigt som du hämtar den nya. OBS! Skicka den i originalemballage om du kan.

Det är såhär det ska vara: inget jidder, inget härj och inga problem. Snabbt, smidigt och allt känns bra igen 🙂

Dela på andra sajter

Eller hur mycket av knackandet som man hör.

Mm, det e klart. Fast jag har märkt en grej. Det är när man upprepar samma grej hela tiden som de störs, mer än vilket instrument det handlar om.

Det märkte jag när jag spelade samma ackordvändning på akustiska guran i sju timmar för att öva in det.

Inte en människa oavsett var jag bott har sagt något om jag spelat in orgel, bas, elgitarr med förstärkare ut om jag bara hållit på en kvart t.ex.

Man kan ju inte göra ett rum som replokal men för ett pålägg på en låt som man övat in med lurar innan i en timme funkar vad som helst!

Andra erfarenheter?

Dela på andra sajter

Mailade ordermusic igår (eller typ tidigt i morse) och förväntade mig att det skulle bli aslång väntetid från sE: serviceverkstad etc men...

Det är såhär det ska vara: inget jidder, inget härj och inga problem. Snabbt, smidigt och allt känns bra igen 🙂

Kanske skulle anlita dem om det blev aktuellt.

Dela på andra sajter

säg efter mig:

Jag har redan allt jag behöver för att göra asgrymm musik.

😄

Du har givetvis en poäng där, men det är ju alltid kul att se om det finns något kul/spännande/obskyrt i Säljes. Dessutom är det skojigt att se hur en del personer vill ha nypris för en 3 år gammal pryl.

EDIT: jag har iofs ingen talang men den kommer väl på köpet när jag nått 1000+ inlägg 😕😉

Redigerat av CHAE
Dela på andra sajter

😄

Du har givetvis en poäng där, men det är ju alltid kul att se om det finns något kul/spännande/obskyrt i Säljes.

Okej. Men bara så du vet så är vi här och tar emot när prylkicken sinat. Och du minns att musik brukade handla om nåt annat.

Dela på andra sajter

Okej. Men bara så du vet så är vi här och tar emot när prylkicken sinat. Och du minns att musik brukade handla om nåt annat.

Fast jag har aldrig köpt någonting som jag sedan bara låtit bli liggande. Inte heller har jag köpt någonting bara "för att". Eller "jo": VXP:n var ett sådant spontanköp 😊 Annars så har jag köpt varit otroligt nödvändigt (eller för att förenkla vardagen) för mitt musikskapande.

Dela på andra sajter

Jag impulsköpte två trummaskiner. Den ena var tvungen att repareras också å det gjorde jag med... använder dom typ aldrig men dom är så grymma att jag "MÅSTE" ha dom! 😊

Visst byggde du om en trummaskin oxå? Eller minns jag fel.. 😱

Dela på andra sajter

Fast någonting jag kan "störa" mig på är all märkeshysteri: en (hårdvaru)kompressor är en kompressor och även om den kostar 600kr eller 60 000 kr så gör den ju samma sak. Okej, färgning men orka lägga ut mycket pengar på någonting. Då åker jag hellre till Köpenhamn med tjejen och har en grym helg 🙂

Dela på andra sajter

Då var det någon annan.. 😄

Det kanske var lax...eller jag menar Memphan... Nej, Laxen var det... nej fan, Memphan...eller...vänta här nu... Laxen målar...och Memphan han.. 😕😛

Dela på andra sajter

Grahn, såg du att mietek säljer ett par single coil Duncisar?

EDIT: för en Strata såg jag nu...my bad 😊

Redigerat av CHAE
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.