Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Doktor CHAE. Seriös fråga: ALLT jag äter smakar bly i munnen. Vad beror det på?

Trodde det "bara" var nåt "fel" med mazarinen för två dagar sedan, men allt,

stekt, kokt, mackor vad som helst... smakar bly. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Doktor CHAE. Seriös fråga: ALLT jag äter smakar bly i munnen. Vad beror det på?

Trodde det "bara" var nåt "fel" med mazarinen för två dagar sedan, men allt,

stekt, kokt, mackor vad som helst... smakar bly. :/

Hmm, "bly"... Inte metall då'rå? (jag tänker: blodsmak). Du har inga småsår i munnen? Blåsor? Ingen parodontit? Hur ser tandköttet ut? Snusar/röker du?

Ta en kik i spegeln, gapa så jävla mycket du kan och ta en koll. Gärna med en sådan där tandläkarspegel (finns på Apotektet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in Neil Youngs konsert inatt mellan 2-4 och sedan kunde jag inte somna direkt efter så jag är lite seeg...

Det var väl 6 reklamavbrott så jag satt redo med pauseknappen.

Det stod att det var en dokumentär med en del konsertinslag, men det var ju f*n en hel konsert.

Grannen knackade i golvet.

Han trodde nog det var jag som spelade akustisk gitarr själv.

Grannen knackar bara på ensam akustisk gitarr, ingen annan slags musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, "bly"... Inte metall då'rå? (jag tänker: blodsmak). Du har inga småsår i munnen? Blåsor? Ingen parodontit? Hur ser tandköttet ut? Snusar/röker du?

Ta en kik i spegeln, gapa så jävla mycket du kan och ta en koll. Gärna med en sådan där tandläkarspegel (finns på Apotektet).

Nej, inte blodsmak. Bly, metall, whatever.

Ska ta fram min Revox bandspelarrengöringsspegel nu.

Hold on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ta fram min Revox bandspelarrengöringsspegel nu.

Hold on!

⚠️ OK lugn och fin nu.. SE för fan till att det inte är några kemikalier på den där spegeln, typ Isopropanol... Då är du fucked for life alltså.. Gör inget dumt nu, debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn! Åsele måste ju vara världens lugnaste plats vanligtvis. Men fan under marknadsdagarna verkar det ju inte finnas någon hejd på galenskaperna? Har reagerat på det där tidigare år också. Alkohol, knark, våldtäkter, kniv och glasflaskeslagsmål osv. Och då är det tydligen ändå 35 poliser i tjänst samt en helikopeter som flaxar runt. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

dont do it! Alltså ha henne som kk. Leta rätt på nåt nytt spännande istället isåfall.

Hade jag haft lätt för att träffa tjejer hade jag haft mer än en seriös flickvän i mitt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

⚠️ OK lugn och fin nu.. SE för fan till att det inte är några kemikalier på den där spegeln, typ Isopropanol... Då är du fucked for life alltså.. Gör inget dumt nu, debatt

Klar. Inga blödningar från ett rosa tandkött. Ingen gammal amalgamlösning verkar sitta lös och ingen tandlossning, men jag har druckit en del varm dryck senaste tiden och ätit kokhet nudelsoppa och småpizzor med brännskaderisk, så jag antar att det är en av de tre amalgamfyllningarna jag fick i yngre tonåren som osynligt läcker?

Alternativtanke är annars att wokgrönsaker och sånt jag handlat lite annorlunda senaste tiden bott för nära kärnrektorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag haft lätt för att träffa tjejer hade jag haft mer än en seriös flickvän i mitt liv.

Micke H, såg att jag hade en intervju med Malou och Tom Jones på hårddisken av någon anledning.

Hörde igenom halvtimmen och de pratade om passion hos unga. Tänkte på dig och henne igen.

Förälskelse/passion är inget evigt tillstånd.

Få in det smidigt hos henne.

Smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke H, såg att jag hade en intervju med Malou och Tom Jones på hårddisken av någon anledning.

Hörde igenom halvtimmen och de pratade om passion hos unga. Tänkte på dig och henne igen.

Förälskelse/passion är inget evigt tillstånd.

Få in det smidigt hos henne.

Smidigt.

Hon kommer inte tillbaka. Och jag vore en ännu större idiot än jag redan är om jag trodde det. Vi har pratat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn! Åsele måste ju vara världens lugnaste plats vanligtvis. Men fan under marknadsdagarna verkar det ju inte finnas någon hejd på galenskaperna? Har reagerat på det där tidigare år också. Alkohol, knark, våldtäkter, kniv och glasflaskeslagsmål osv. Och då är det tydligen ändå 35 poliser i tjänst samt en helikopeter som flaxar runt. xD

Låter ju som en vanlig helg i Västervik 😑

Klar. Inga blödningar från ett rosa tandkött. Ingen gammal amalgamlösning verkar sitta lös och ingen tandlossning, men jag har druckit en del varm dryck senaste tiden och ätit kokhet nudelsoppa och småpizzor med brännskaderisk, så jag antar att det är en av de tre amalgamfyllningarna jag fick i yngre tonåren som osynligt läcker?

Alternativtanke är annars att wokgrönsaker och sånt jag handlat lite annorlunda senaste tiden bott för nära kärnrektorn.

Tycker att du borde ta och kolla upp det där.

Förresten, har du magsår eller magkatarr eller så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det tror jag inte.

OK, note-to-debatt:

boka

1 st tandtekniker-besök

Skulle det här metall/blysmaken fortsätta och bli värre så skriver du en s k "egenremiss" och skickar till din lokala vårdcentral, m'kay.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, note-to-debatt:

boka

1 st tandtekniker-besök

Skulle det här metall/blysmaken fortsätta och bli värre så skriver du en s k "egenremiss" och skickar till din lokala vårdcentral, m'kay.

Synd att inte sanering av käften ingår i avtalet - dvs byte från amalgam till plastlagningar.

Nåväl, tar säkerligen snarast upp det med vårdcentralen eftersom jag har ärenden dit å det snaraste.

Rösten är bättre nu sedan ett par veckor iaf.

Efter att ha varit kass på det området sedan mars 2010.

Halleluja!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

100-10-17569.jpg

I övermorgon är denna TV-bänk min. Och senare idag beställer jag ny gura.

Yeeeehaaaa.

Hårt snyck!

Är det samma finish som på bilden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att inte sanering av käften ingår i avtalet - dvs byte från amalgam till plastlagningar.

Nåväl, tar säkerligen snarast upp det med vårdcentralen eftersom jag har ärenden dit å det snaraste.

Rösten är bättre nu sedan ett par veckor iaf.

Efter att ha varit kass på det området sedan mars 2010.

Halleluja!

😆

Bra debatt, braaaa!

OK, då förväntar vi oss en sånginsats snart. Fanvabravisägerså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt samma. Den är betydligt större än min nuvarande (2 meter lång) så alla mina filmer och spel kommer få skitbra plats i lådorna.

Fiiiiiiiiiiiiiint!

Jag har mina filmer prydligt och autistiskt ordnade i genreordning här i bokhyllan 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Fiiiiiiiiiiiiiint!

Jag har mina filmer prydligt och autistiskt ordnade i genreordning här i bokhyllan 🙂

Nice.

Just nu har jag Nintendo 8-bitars, Playstation3, Playstation2 samt förstärkare som samsas tillsammans med diverse filmer och spel. Ska bli skönt att få lite ordning på eländet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice.

Just nu har jag Nintendo 8-bitars, Playstation3, Playstation2 samt förstärkare som samsas tillsammans med diverse filmer och spel. Ska bli skönt att få lite ordning på eländet.

Jag har bara en PS2:a som jag (ytterst sällan) spelar WWII-FPS på ☺️ SEdan så har jag en stor portion humor också men det är det (ytterst sällan) någon som märker 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...