Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Kollade in lite musik som jag hört folk snacka om men inte fattat vad det var. Först moohmbatho - sådant som Pazo o Overkill ibland sysslar med? Det var gött. Sedan genren witch house, som kidsen på kollot snackar om hela tiden. Sedan chillwave. Och därefter kollade jag in en hel del crystal castles. Och wow, jag har nog blivit gammal. Bland youtubekommentarerna för crystal castles låtar var det typ mest "this song changes the color of my heart." och "My soul has been searching for this music for 8 million years and now i found it. Perfection!" osv. Folk som utropade musiken till det bästa som hänt dom. Försökte sätta mig in och förstå det sinnelaget men det gick inte.

†‡† ( band som tydligen ska vara grundare eller nåt för genren witch house ) var rätt bra men känns mest som folk gillar de för myten? Hade en del gött sväng i sina låtar:

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

haha shit. Aldrig hört talats om Witch house faktiskt. Men crystal castles gillar man ju!

Annars så heter det faktiskt Moombahton 😑

Haha sry, Moombahton då.

Samma sak händer varje år på kollot. När vi delar in ungdomarna i grupper där de ska jobba i band brukar vi be dom lista tre-fyra favoritartister eller nån musikgenre de gillar så de kan hamna med andra som gillar samma musik. Det slutar alltid med att vi ledare sitter och lägger pannan i veck. Man får tillbaks lapparna med helt obegripliga bandnamn och genres man inte hört om, typ witch house, chillwave, psychominimal osv.

EDIT: Och alla möjliga former av dubstep.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...