Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag har en dejt! Visserligen förbaskat långt in i framtiden (runt början på oktober) men iallafall. ^^

Varför denna framförhållning? Iofs, du får ju möjligheten att planera klädval över en lång tid 😛

edith: grattis förresten 🥰

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, era duktiga små svin. Jag skulle behöva lite vägledning:

Jag har fastnat i två meningar som jag inte riktigt kan bestämma mig för huruvida de är "korrekta".

1. "Han bytte ut [ölen|ölet] mot Drambuie"

2. "Vi hade [underbar|underbart] sex"

Vilken skulle ni läsa utan att reagera?

Och, förresten: Vad fan var det för flipp som Jetblack drabbades av ovan (#134818)? Jag har fan ingen aning vad han bubblar om...

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, era duktiga små svin. Jag skulle behöva lite vägledning:

Jag har fastnat i två meningar som jag inte riktigt kan bestämma mig för huruvida de är "korrekta".

1. "Han bytte ut [ölen|ölet] mot Drambuie"

2. "Vi hade [underbar|underbart] sex"

Vilken skulle ni läsa utan att reagera?

1. För mig har det lite olika innebörd. Om man byter ut ölen, byter man ut ölglaset med öl som man fått. Byter man ölet byter man ölsort, kanske hela fatet.

2. sexet var underbart, så jag antar att ni hade underbart sex.

men grammatisk har aldrig varit min stark sidor

Link to comment
Dela på andra sajter

Både ölen och ölet fungerar. Jag tror det är vanligare i västra Sverige att säga ölen. En Stockholmare väljer nog hellre ölet.

Underbart sex, eftersom man säger det sexet och inte den sexen. Men vissa i västra Sverige skulle ändå av motvilja mot 't' använda

uttrycket underbar sex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, båda!

Det där med ölglas/ölsort kändes ju lite fiffigt. Men ändå lite som en personlig preferens...

Det där med "underbarT sex"... Ibland chockar man sig själv när man reagerar och kollar upp. Jag lovar och svär att jag i hela mitt liv har sagt "underbar sex". Jag har fan aldrig tänkt på sex i bestämd form. Man bara boinkar på, liksom 😉

Och -- *host* -- det var inte jag som hade sex... 😄 Ser nu att meningarna ovan kan tolkas som att de hade koppling till varandra; som att jag raggade upp en man och sedan hade lite myspys med. Jag är hetero. Inte för att det är något fel på bögar. Jag har blivit uppraggad av "er" några gånger...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför denna framförhållning? Iofs, du får ju möjligheten att planera klädval över en lång tid 😛

edith: grattis förresten 🥰

Därför att hon bor rätt så långt borta från Stockholm, men ska hit en vecka i oktober.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, era duktiga små svin. Jag skulle behöva lite vägledning:

Jag har fastnat i två meningar som jag inte riktigt kan bestämma mig för huruvida de är "korrekta".

1. "Han bytte ut [ölen|ölet] mot Drambuie"

2. "Vi hade [underbar|underbart] sex"

Vilken skulle ni läsa utan att reagera?

Och, förresten: Vad fan var det för flipp som Jetblack drabbades av ovan (#134818)? Jag har fan ingen aning vad han bubblar om...

1. Ölen.

2. Vi hade ett skönt knull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, båda!

Det där med ölglas/ölsort kändes ju lite fiffigt. Men ändå lite som en personlig preferens...

Det där med "underbarT sex"... Ibland chockar man sig själv när man reagerar och kollar upp. Jag lovar och svär att jag i hela mitt liv har sagt "underbar sex". Jag har fan aldrig tänkt på sex i bestämd form. Man bara boinkar på, liksom 😉

Och -- *host* -- det var inte jag som hade sex... 😄 Ser nu att meningarna ovan kan tolkas som att de hade koppling till varandra; som att jag raggade upp en man och sedan hade lite myspys med. Jag är hetero. Inte för att det är något fel på bögar. Jag har blivit uppraggad av "er" några gånger...

Så hur känns det att komma ut ur garderoben?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och -- *host* -- det var inte jag som hade sex... 😄 Ser nu att meningarna ovan kan tolkas som att de hade koppling till varandra; som att jag raggade upp en man och sedan hade lite myspys med. Jag är hetero. Inte för att det är något fel på bögar. Jag har blivit uppraggad av "er" några gånger...

Försöker du bevisa något?

För övrigt stämmer jag in i "ölen" respektive "underbart".

Link to comment
Dela på andra sajter

Och med bara där under menar jag "bara där under" (i betydelsen utan heltäckande kläder just där) och inte "bara där under" (i betydelsen det var just där som plats betraktat som vi agerade). Även om jag nu inser att bägge "bara där under" skulle fungera.

🤪

Ninjad x4 - det är nästan nytt världsrekord!

😱😱😱😱

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Och med bara där under menar jag "bara där under" (i betydelsen utan heltäckande kläder just där) och inte "bara där under" (i betydelsen det var just där som plats betraktat som vi agerade). Även om jag nu inser att bägge "bara där under" skulle fungera.

🤪

Ninjad x4 - det är nästan nytt världsrekord!

😱😱😱😱

du får vara bar i en bar om du vill, bara du dricker upp ölen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev väl ungefär så bra som det kunde bli för mff.

Ja.

AZ Alkmaar lär vinna gruppen, även om många tror på Metalist.

MFF kan knipa en plats och gå vidare. Austria Wien känner jag

inte till alls, men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hur känns det att komma ut ur garderoben?

Har aldrig varit där.

Försöker du bevisa något?

Tänkte spontant på en situation (fler faktiskt) jag råkade ut för för ett antal år sedan som blev riktigt pinsam för mig (och för den stackars bögen som försökte ragga upp mig) -- blev en snackis för ett tag i mina kretsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit där.

Tänkte spontant på en situation (fler faktiskt) jag råkade ut för för ett antal år sedan som blev riktigt pinsam för mig (och för den stackars bögen som försökte ragga upp mig) -- blev en snackis för ett tag i mina kretsar.

och nu för tiden är det mest en rolig anekdot som du använder för att förklara hur fantastiskt straight du är 😛

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte spontant på en situation (fler faktiskt) jag råkade ut för för ett antal år sedan som blev riktigt pinsam för mig (och för den stackars bögen som försökte ragga upp mig) -- blev en snackis för ett tag i mina kretsar.

Jaha, den gången ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...