Jump to content
Annons

Heavens On Your Side

Vad tycks  

7 röster

1. 1. Vad tycks

• 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      1
    • 5
      0

Recommended Posts

denton (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Heavens On Your Side

ATIST/GRUPP: Adam´s Apple

LÅTLÄNGD: 5,17

KOMPOSITÖR:Pettersson/Edin/Lutteman

PRODUCENT: Andreas Lutteman

MEDVERKANDE:Jörgen larsson/Christer Pettersson/Pär Edin/Andreas Lutteman

INSPELNINGSÅR:1994

FORMAT: MP3

STORLEK:4,82 Mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Annons
denton (oregistrerad)
Postat

Ska tilläggas att det här är från första gången jag var i studio.

Postat

Skön låt.

Men... det är alltid ett men. Jag tycker sången är lite klen i vissa lägen, sen var solot lite knasigt på sina ställen...

The Mr...

Postat

Tycker låten är skön, men visst tusan händer det något med takten efter varje "heavens on your side" åsså ett litet fills, och takten förskjuts? Ska det vara på det viset som gamle Sverker skulle sagt?

Tycker också att splaschar (små splattcymbaler) är förbjudna på såna här låtar.

Det lirar inte ihop med ljudbilden pch låten, som är stor och pampig, så kommer en liten splasch då och då. Man spärrar upp ögonen och tänker; WHAT?

Kören skulle jag vilja ha lite tajtare och i stämmor.

fixa det här och en femma kommer med posten! 😛

denton (oregistrerad)
Postat
Tycker låten är skön, men visst tusan händer det något med takten efter varje "heavens on your side" åsså ett litet fills, och takten förskjuts? Ska det vara på det viset som gamle Sverker skulle sagt?

Tycker också att splaschar (små splattcymbaler) är förbjudna på såna här låtar.

Det lirar inte ihop med ljudbilden pch låten, som är stor och pampig, så kommer en liten splasch då och då. Man spärrar upp ögonen och tänker; WHAT?

Kören skulle jag vilja ha lite tajtare och i stämmor.

fixa det här och en femma kommer med posten! 😆

Tyvärr så kan jag inte göra något mer på låtan för det enda jag har kvar är master tapen men tapen med spåren på har tråkit nog blivigt förstörda, vi funderade ett tag på att gå in i studio och göra nya inspelningar men sångaren har en del personliga problem att ta itu med först.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.