Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Nej.

Om du vill ha möjligheten att spela in på det sättet du vill föreslår jag att du inhandlar ett multikanalsljudkort. Ja, det innebär alltså att du plockar ur mixern helt ur ekvationen. om du nu inte bara måstemåstemåste ha en mixer

Jag rekommenderar Focusrite's grejer. Stabil mjukvara, pålitliga (både i studio och live) och otroligt bra pre-amps. Dessutom farligt enkelt att förstå sig på. Både hårdvaran och mjukvaran 🙂 Om det finns något speciellt kort jag rekommenderar till just dig för dina inspelningar?

Saffire Pro 14.

Vänligen,

CHAE

EDIT: lade till lite...

Redigerat av CHAE
Postat

Okej, Tackar !

Det ser ju riktigt bra ut, perfekt om det är lätt att förstå sig på, för jag har ju inte det största huvudet inom sånt här 🙂

Postat (redigerat)

Det finns ju såklart en uppsjö av olika ljudkort (FW, USB, internt etc). Tips: kolla upp ljudkorts-tråden här på forumet. Där finns en uppsjö av tips på olika osrters ljudkort i diverse prisklasser, pros/cons och allmänna åsikter om ämnet i fråga.

Är det bara gitarr och sång som gäller eller hade du tänkt att spela in trummor också?

Redigerat av CHAE
Postat

Ja jag ska kika runt lite, men jag tyckte att det där såg bra ut.

Trummor är inte aktuellt just nu.

Vad kör du för OS?

Postat

Nej.

Om du vill ha möjligheten att spela in på det sättet du vill föreslår jag att du inhandlar ett multikanalsljudkort. Ja, det innebär alltså att du plockar ur mixern helt ur ekvationen. om du nu inte bara måstemåstemåste ha en mixer

?

Exempel: Jag spelar in sång och gitarr samtidigt,kommer jag då ha det på varsin kanal i datorn?
The Alesis MultiMix 8 USB 2.0 mixer provides USB 2.0 technology for ultra–fast, low–latency, 24–bit/44.1–96kHz (with high–end A/D and D/A conversion) multi–channel audio recording straight to your computer.

vadå "nej"?

Postat

Tog på den där mixerns lillebror idag (Multimix 4) och det var ingen direkt fascinerande upplevelse. Helt plötsligt var det som att man hade riktigt bra känsla i Behringer grejer 😉

Köp hellre ett "riktigt" ljudkort.

• 1 år senare...
Postat

Tjenare.

Har en fråga angående http://www.thomann.d...ix_8_usb_fx.htm

Kommer jag få separata kanaler i datorn?

Exempel: Jag spelar in sång och gitarr samtidigt,kommer jag då ha det på varsin kanal i datorn?

Detta mixerbord selar in på 10 kanaler samtidigt. man kan välja att spela in huvudljudet, eller bara en kanal eller två. jag använder detta mixerbord i min hemstudio och det fungerar utmärk. det är ett kombinerat multikanalsljudkort och mixerbord i ett.

//Mathias

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.