Anders F Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 (redigerat) Hejsan HAde några minuter över idag att göra lite eget igen och kom fram till ett riff som jag haft i skallen ett tag och som nu satt som handen i handsken. Detta kändes direkt hur jag ville ha det och behöver i så fall någon som har samma idé och kapaciteten att leverera det sångmässigt till den. Idé till melodi finns men inget klart. Tänker blandning av skrik och rent. Spelade lite snabbt in riffet med plugg till färdiga trummor för att ge idén om det och om någon blir taggad så hör gärna av dig med lite smakprov på vad du gjort innan osv 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: Just det, tanken e väll att dra igång efter sommaren med detta då jag kommer utnyttja lite semester nu emellanåt 🙂 MVH Anders Redigerat 30 juni 2011 av Gizmozis
Unicron Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Skulle vara intresserad. Bor ju bara 6 mil från Västervik och är där titt som tätt eftersom jag har bandet där. Men jag growlar mest och jag får mer känslan av lite ralf-sång (mustasch) än köttigt growl. Jag har influenser åt Åkerfeldt (Opeth), Tomi Joutsen (Amorphis) och Peter Tägtgren. Men vad för referenser har du till skriket?
Anders F Postat 30 juni 2011 Trådstartare Postat 30 juni 2011 Det va ju jäkla smidigt! Det jag tänkt med skriket är väll att det bara ska vara några små instick av det här och var. Lite om jag tänkt mig både med det rena och det skrikiga kan kanske vara låten poem med bandet taproot exempelvis. MVH Anders
Anders F Postat 30 juni 2011 Trådstartare Postat 30 juni 2011 (redigerat) Ska förresten ta och lyssna lite på de olika skriken/growl som du nämner då det inte är något jag är jättehemma på 🙂 Vad heter ert band förresten, kanske något man känner till. MVH Anders Redigerat 30 juni 2011 av Gizmozis
Unicron Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Okay, rensång är kanske inte min starkaste sida. Fattar vad du menar nu med skriket. Är inte helt hundra på att jag kan leverera det du vill ha. Men kan ju suga på det under semestern så får man se sen 🙂
Unicron Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Precis, karaktären är mer åt det mörkare old-schoolhållet. Men försöker göra något eget av det. Men som sagt, kanske inte passar i ditt fall. Bandet heter Planets Align, repar nere på Mejeriet.
Anders F Postat 30 juni 2011 Trådstartare Postat 30 juni 2011 Det är som sagt ingen brådska då jag själv inte ens kommer ta i det mer under sommaren. Så sug på karamellen 🙂 MVH Anders
Anders F Postat 1 juli 2011 Trådstartare Postat 1 juli 2011 Förresten, om det finns folk i närheten av västervik som skulle vilja spela denna typ av musik så är jag intresserad av att lira lite ihop 🙂 Tänker mig klassisk sättning i så fall som en till gitarr, trummor, bas och sång ungefär i åldern 25-35 MVH Anders
Anders F Postat 1 juli 2011 Trådstartare Postat 1 juli 2011 Kan ju slänga i stone sour som ett av referensbanden också. Just det melodiska i sången skrik när det behövs 🙂 MVH Anders
Anders F Postat 1 juli 2011 Trådstartare Postat 1 juli 2011 (redigerat) Kan även slänga in creed som referens för rena sången. Nu tror jag nog de flesta förstår vart jag vill komma 🙂 MVH Anders Redigerat 1 juli 2011 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.