Jump to content
Annons

Dont miss The Big 4 den 3 juli.


spaceman

Recommended Posts

Med start söndag den 3 juli kl 18:00 på SVT2 till 21:00 zappa till SVT1 21:00 till 23:45.

Då bjuds det på livesändningen från konserten med Metallica, Slayer,

Megadeath och Anthrax på Ullevi i Göteborg.

Se trailer här:

http://svtplay.se/t/160729/the_big_4

Mer om detta här:

http://psl.svt.se/psl/2011/6/29/vi-sitter-i-en-bunker-och-bokar-gaster-till-big-4/

Det här ska tom jag kolla på som inte ens har hår över öronen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Jag är ett stort fan av metal av det hårdare slaget men dom här fyra stora bryr jag mej inte så värst mycket om nuförtiden.

Men kul att SVT sänder det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anvil dokumentären går väl ikväll så svt också....

Har aldrig varit något fan av Anvil men jag förstår varför den har fått en massa priser, var kul och underhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Har aldrig varit något fan av Anvil men jag förstår varför den har fått en massa priser, var kul och underhållande.

Samma här...., man lider ju med dom, men om Metal on metal är deras bästa låt så ska det inte gå bra för dom....

Link to comment
Dela på andra sajter

Med start söndag den 3 juli kl 18:00 på SVT2 till 21:00 zappa till SVT1 21:00 till 23:45.

Då bjuds det på livesändningen från konserten med Metallica, Slayer,

Megadeath och Anthrax på Ullevi i Göteborg.

Tack för tipset 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses! Anthrax är nog det sämsta skit jag nånsin hört! Jag visste att dom var kassa, men så här jävla dåligt? Aja. Märks att man valt bort dom tidigare!

Sen slås jag av Megadeath som jag heller inte gillar. Men här är det lite mer skills bakom instrumenten. Men Dave måste vara den svagaste metalsångaren i historien. Han har mer kraft i mellansnacken än när han "sjunger"... Förställer rösten till nån arg moppetonåring.

Aja ska inte såga allt för mkt. Finns dom som följt dessa sen barnsben och för dom är detta heligt.

Ser fram emot Slayer och lombardo, låtarna skiter jag i.Men dave är en rolig trummis.

Sen får man väl se hur Metallica är då. Hetfield är ju kungen. Blir väl som vanligt en sjukt mkt snubblande i det sk trumspelet oxå 😉

Är otrolig tacksam att SVT gör en sån här grej då & då. Och har verkligen förstått att hårdrocken är sjukt stort!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses! Anthrax är nog det sämsta skit jag nånsin hört! Jag visste att dom var kassa, men så här jävla dåligt? Aja. Märks att man valt bort dom tidigare!

Sen slås jag av Megadeath som jag heller inte gillar. Men här är det lite mer skills bakom instrumenten. Men Dave måste vara den svagaste metalsångaren i historien. Han har mer kraft i mellansnacken än när han "sjunger"... Förställer rösten till nån arg moppetonåring.

+1 ha ha, kunde inte sagt det bättre själv.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Färstör man inte stämningen att göra detta på ljusa dan? ...några timmar senare skulle nog ine skadat !

megadeath var otroligt färglöst ...fy fan va ointresant !

Slayer va ok !

...inte min musik men den va ju igång på alla fester förr så man har ju iaf minnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Metallicaframträdandet jag sett! Kirk var inte alls lika sloppy som han brukar och var ett jävla tryck på hela altet, bra setlist med.

Megadeth som varit ett av mina favoritband har jag helt tappat respekten för efter detta.

Måste varit kortaste setlisten i historien av korta setlists. Och sen sjunger han ju som han hade strupcancer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade sporadiskt på det hela... Anthrax var inte roliga alls, tycker de har gjort ett par bra album men spelningen var inte något att ha. Megadeath, musiken var kanske ok men sången! Hjälp! Mustains kraxande påminner mig av någon anledning om Axl Rose, lika kass! Slayer hoppade jag helt o hållet. Metallica var riktigt bra och med det sagt kan man väl tillägga att det är inte ett band som jag brukar lyssna på. Eller rättare sagt, jag slutade lyssna på dem efter deras första album. 🙂 Men deras spelning höll betydligt högre klass än de övrigas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt vad hårdrockare är okritiska, det var ju fruktansvärt alltihop!

Nja, min erfarenhet är snarare att det är tvärtom. Man tycker att en spelning är helt fantastiskt, men ändå kan en hårdrockare säga typ "Fan vad ruttet trummisen spelade ikväll!" Kan aldrig tänka mig ett popsnöre säga något liknande. Hårdrockare är riktiga finsmakare (även om man inte kan tro det).

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bara lite nyfiken, varför har Kirk tejpade knogar på högerhanden?

När han dämpar så mycket så får han sår på handen, (hände en gång att det började blöda mitt under en låt.) så han tejpar för att slippa såren och blodet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...