wallraff Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Jag ska hjälpa en yogainstruktör at göra en instruktionsvideo och skulle behöva någon form av synth som kan ge behagliga meditativa ljudmattor som ett bakgrundsljud till yogaövningar som är runt 10 minuter styck. Ovanpå det kommer det ibland att finnas en speaker. Jag är nybörjare i musik men har Logic express och har tillgång till Ableton live på mac Någon som har ett tips på vad jag ska använda eller hur jag annars kan gå till väga för att få fram en sådan ljudbild. Jag har testat runt en del och hittat massor av elektroniska ljud med mycket diskant som sticker. Några förslag? Har kollat på att köpa loss royalty free musik men det blir alldeles för dyrt tycker jag.
D200 Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Kolla om du hittar en pad eller nåt bland Logics syntar bara och lägg ackord eller enstaka toner uppepå? Om du har pengarna och håller på med musik mer än hobby så kanske Omnisphere från Spectrasonics vore nåt...där finns det en del ljud som du söker...men den är inte direkt billig.
Fertan Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Kör en pianoplugg eller liknande, kör sedan på en hel drös med effekter och komprimera... Fungerar dunder på gitarr för att göra padsljud av! Piano(eller annan plugg) > Chorus > Reverb > Compressor (komprimera så du spricker) > Chorus > Flanger > Delay > Compressor Går att hålla på i en evighet, men så länge du komprimerar hårt och använder reverb/delay/chorus/flanger om vartannat bör du kunna få till en ordentlig ljudmatta som brukar låta rätt mysig! Prova EQ och att spela i olika oktaver för att hitta något som funkar! Annars bör du säkert kunna hitta en fungerande pad i nästan vilken medföljande synthplugg som helst, eller kanske att komplettera med.