JMM Postat 26 juni 2011 Postat 26 juni 2011 Jag har gjort en rocklåt och söker en textskrivare. Musiken är typ melodiös rock, inte hårdrock. Jag är själv lite slö på att skriva texter och fokuserar helst på musiken. Någon som är intresserad?
trillan Postat 10 juli 2011 Postat 10 juli 2011 Hej kanske har någon låt som passar har några rocktexter på lager, men sjunger gör jag inte. skicka ett medelande om du är intresserad.
JMM Postat 11 juli 2011 Trådstartare Postat 11 juli 2011 Tack för svaren. Håller själv på att försöka skriva en text. Jag återkommer om det inte fungerar.
JMM Postat 11 maj 2012 Trådstartare Postat 11 maj 2012 Ja frågan är fortfarande aktuell. Någon som eventuellt vill samarbeta lite med mig och skriva en text till en rocklåt?
Valle Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 Annars är mitt tips för dem med textinnehållstorka: Skriv om hur jävla bäst, sexigast och coolast du är. Du skulle bli oerhört förvånad om du visste hur mycket sådant man vet om sig själv när man väl lägger manken till. Jag lider nästan av konstant torka...
JMM Postat 11 maj 2012 Trådstartare Postat 11 maj 2012 Annars är mitt tips för dem med textinnehållstorka: Skriv om hur jävla bäst, sexigast och coolast du är. Du skulle bli oerhört förvånad om du visste hur mycket sådant man vet om sig själv när man väl lägger manken till. Jag lider nästan av konstant torka... Ha ha. Ja det kanske är en bra ide. Helst undviker jag att skriva text. Det tar nog mycket tid bara att göra musik. Skulle inte ha någe emot att dela på bördan men tack för svaret 🙂
Berg Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 Finns det en färdig melodi att hålla sig efter eller vill du först ha en text och hitta på en melodi efter den?
SadamJR Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 Finns det en färdig melodi att hålla sig efter eller vill du först ha en text och hitta på en melodi efter den? Finns det ingen melodi så finns det ingen låt.
Zakyath Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 Finns det ingen melodi så finns det ingen låt. du lyssnar på för lite konstmusik
SadamJR Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 du lyssnar på för lite konstmusik Nu var det melodiös rock det handlade om, blir svårt utan melodi.
SadamJR Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 du skriver för generellt 🙁 Det kan du inte säga, ingen av oss har ju hört låten än.
Valle Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 jag menade ditt inlägg jag först citerade! OK, berätta... utveckla "du lyssnar på för lite konstmusik".
Zakyath Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 det var inte särskilt seriöst här är ett exempel på en postmodernistisk "låt"
JMM Postat 12 maj 2012 Trådstartare Postat 12 maj 2012 Kan man lägga upp låten någonstans utan att någon kan kopiera den?
Zakyath Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Kan vi höra den, kan vi kopiera den. Men jag tror inte du behöver vara orolig
Valle Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Kan man lägga upp låten någonstans utan att någon kan kopiera den? Om du lägger upp den kommer jag att sno den direkt!
SadamJR Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Om du lägger upp den kommer jag att sno den direkt! Bra idé. Du kan behöva en bra melodi till Helvallas nästa projekt. 1
Valle Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Bra idé. Du kan behöva en bra melodi till Helvallas nästa projekt. Precis min tanke! Fast egentligen snodde jag som en korp även till de tidigare Hellvalla Burn-projekten.
JMM Postat 26 maj 2012 Trådstartare Postat 26 maj 2012 Finns det en färdig melodi att hålla sig efter eller vill du först ha en text och hitta på en melodi efter den? Om det finns melodi? Både ja och nej. Jag har en melodi men det är inget måste att följa den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.