Vallhagen Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Halloj En viss 9-åring fyller snart 10. Presenttanke: Handhållen elektronisk spelmaskin typ Nintendo. Vad finns det för alternativ? Vilken konsol ska man ha? Varför? Jag gissar att det finns lite olika, men det kanske bara är Nintendo och Sony's psp (heter den så?) som är seriösa alternativ? Marknadsundersökning börjar NU, mata gärna på med tips. Och nej, tanken "avancerad mobiltelefon" går bort. tjing Bengan
debatt Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Sonys Playvariant kom jag att tänka på det första. Känns mer rock'n roll över den, Nintendo mer leksak. Även om den kostar apa den med. Tjong!
Dingbats Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Nintendo DS känns instinktivt mer poppis, baserat på vad jag sett folk spela på på tunnelbanan.
Jetblack Postat 25 juni 2011 Postat 25 juni 2011 Tror att en Nintendo 3DS skulle göra din 10-åring allra gladast. Men en Nintendo DS eller PSP (PlayStation Portable) är förstås inte heller fel.
Vallhagen Postat 26 juni 2011 Trådstartare Postat 26 juni 2011 Hej hopp o tackar för kommentarer. ...det ligger farligt nära att slå till på ett 3DS som du skriver, Jetblack. Verkar häftigast. tjing
Vallhagen Postat 27 juli 2011 Trådstartare Postat 27 juli 2011 Tjena! Tackar som frågar. Det blev en Nintendo 3DS. Alldeles för dyr tycker jag som prismedveten tråkgubbe, men ibland får en present vara det:) Jag är inte tokmycket för just dataspel, men fan, den här lilla burken fascinerar mig. Man kan ta en bild på sitt eget (ja, eller nån annans) ansikte med den inbyggda kameran och sedan sätts ansiktet in i nåt pangpangspel där det morphas till olika ansiktsuttryck under spelets gång. Samtidigt flyter det aktuella ansiktet/gubben omkring i det rum man befinner sig i mha den inbyggda kameran... och det sker i 3D som liksom funkar (!) utan glasögon. Om inte annat fascinerande hightech. tjing
debatt Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 Jahaa... det går på Nintendot. Det var snack om det till Playstation ett tag. Att ha en käft i FIFA t.ex.
svante Postat 2 september 2011 Postat 2 september 2011 Hej hopp! Jag är en snart 40-årig fantönt till Nintendo och måste tipsa dig om en grej. Om du anslöt till Nintendos e-shop innan ett visst datum så får du ladda ner 10 spel nu och 10 spel senare i år. Dock oldschool-spel men ändå värt. Lite gratis spelhistoria till lillparveln m.a.o. Om ni inte gjort detta så ska det visst gå att få gratisspelen iaf. Checka länken. http://3dsvc.nintendolife.com/news/2011/08/nintendo_europe_offers_new_way_into_3ds_ambassador_program Mvh Svante
Vallhagen Postat 11 september 2011 Trådstartare Postat 11 september 2011 Hej hopp! Jag är en snart 40-årig fantönt till Nintendo och måste tipsa dig om en grej. Om du anslöt till Nintendos e-shop innan ett visst datum så får du ladda ner 10 spel nu och 10 spel senare i år. Dock oldschool-spel men ändå värt. Lite gratis spelhistoria till lillparveln m.a.o. Om ni inte gjort detta så ska det visst gå att få gratisspelen iaf. Checka länken. http://3dsvc.nintendolife.com/news/2011/08/nintendo_europe_offers_new_way_into_3ds_ambassador_program Mvh Svante Tjena! Drygt 40-årigt ickefan här, men vaffan... nån viss 10-åring i närheten kan nog vara intresserad:) Jättetack för tipset! /Bengan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.