Jump to content
Annons

Recommended Posts

Bystah (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Varje gång jag startar mitt Cubase 5 så får jag alltid blue screen efter ett tag och datorn startas om. Detta hände inte på min förra laptop och har nyss börjat hända då jag har köpt en ny.

Det är en Acer aspire 5750 g med windows 7 home premium.

Problemsignatur:

Problemhändelsens namn: BlueScreen

OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:

BCCode: d1

BCP1: FFFFFA800FA57203

BCP2: 0000000000000002

BCP3: 0000000000000001

BCP4: FFFFF8800904A0B9

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:

C:\Windows\Minidump\062011-26083-01.dmp

C:\Users\Bystah\AppData\Local\Temp\WER-44538-0.sysdata.xml

Tack på förhand!/Buster

Annons
Postat

Vad har du för ljudkort? Gogggla ljudkortets namn + crash eller bluescreen, testa det

Bystah (oregistrerad)
Postat

Jag använder inget externt ljudkort till cubase, programmerar bara trummor där i. Tror du det kan vara pga det interna ljudkortet?

• 4 veckor senare...
Bystah (oregistrerad)
Postat

Det funkade inte bättre även om jag updaterade BIOS.

Fler förslag?

Postat

Alltid när Cubase kraschar (händer inte ofta) så brukar jag börja med att döpa om mappen med VSTPlugins, för att kunna starta Cubase utan att programmet läser in pluggarna. Pluggar kan ställa till med en del.

Du kan ju kolla om det funkar.

Postat

Det kan vara någon plugin som inte trivs med W7. Är det något speciellt som händer eller verkar det helt slumpmässigt? Det kan förstås också vara fel någonstans i en minnemodul, så att det strular när minnet fylls upp?

Glöm förresten inte att stänga av alla sorters energisparlägen - och trådlöst nätverkskort. Det är typiska saker som brukar ställa till problem. inte denna typen av problem kanske, men ändå... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.