Jump to content
Annons

Folk med hörlurar som läcker.


spaceman

Recommended Posts

Är det någon mer som störs av personer på tricken eller bussen

som har hörlurar som läcker pga hög volym så man blir irriterad av att sitta

eller stå i närheten ?

Ibland önskar man att man kunde dra av lurarna på personen

på golvet och bara stampa sönder skiten.

Det är ta mej f-n värre än mobilblottare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som av en händelse hade jag den här sidan uppe i en annan tab:

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2011/06/20/ljudfrihet/

Som svar på vad du skrev, ja, det stör mig. Fast det är ännu mer störande när folk spelar musik med mobilen utan hörlurar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Hellpig.. Störs mest av det fånar som INTE har lurarna instoppade.. häromdagen satt jag på bussen och att var tvungen höra nån slags deathmetall med totalt odynamiska och hysteriskt programmerade trummor.. Vad är nöjet att lyssna på sådant i en liten pyttehögtalare? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Hellpig.. Störs mest av det fånar som INTE har lurarna instoppade.. häromdagen satt jag på bussen och att var tvungen höra nån slags deathmetall med totalt odynamiska och hysteriskt programmerade trummor.. Vad är nöjet att lyssna på sådant i en liten pyttehögtalare? 🤪

slipper skada sin hörsel låter som en trolig orsak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon mer som störs av personer på tricken eller bussen

som har hörlurar som läcker pga hög volym så man blir irriterad av att sitta

eller stå i närheten ?

Ibland önskar man att man kunde dra av lurarna på personen

på golvet och bara stampa sönder skiten.

Det är ta mej f-n värre än mobilblottare.

Jo nog sjutton har man störts av det ett antal gånger. Men det är ju åtminstone musik. I min värld finns inget som är värre än mobilblottare! (Alltså när det gäller sånt man riskerar att råka ut för i kollektivtrafiken.) Mobilblottaren tror alltid att ingen hör vad han/hon säger, fastän det hörs över hela bussen! Har man riktig otur hörs även den som är "i andra änden". Har faktiskt varit med om att busschaufförer på långfärdsbussar har sagt att "tänk på vad ni säger i mobilen, för hela bussen hör det och alla är inte lika intresserade som ni själva". Då väljer jag hellre musiken, även om det är Beatles, Håkan Hellström, hip-hop/r'n'b eller musik från melodifestivalen :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon mer som störs av personer på tricken eller bussen

som har hörlurar som läcker pga hög volym så man blir irriterad av att sitta

eller stå i närheten ?

Ibland önskar man att man kunde dra av lurarna på personen

på golvet och bara stampa sönder skiten.

Det är ta mej f-n värre än mobilblottare.

Nej.

Tycker mest synd om dem om de har för högt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde f.ö. att denna tråden skulle handla om hur man gör med hörlurar som läcker under inspelning. Jag har sett You Tube-klipp från inspelningar i studios med kända väletablerade artister och förvånansvärt många gånger hör man musiken samtidigt från deras uppenbarligen öppna hörlurar och/eller att de vridit bort ena sidan av hörluren och bara medhör med den andra.

HUR får man bort sådana läckage sedan i mixningen, masteringen, produktionen???

😳

😐

🤪

😏

😕

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon mer som störs av personer på tricken eller bussen

som har hörlurar som läcker pga hög volym så man blir irriterad av att sitta

eller stå i närheten ?

Det kan ju vara jobbigt.

Fast en gång satt killen framför och lyssnade på mitt band. Bakom satt jag med basen på väg hem från repning. Det var ett av ytterst få tillfällen då jag känt mig som en rockstjärna.

I övrigt anser jag som de flesta andra att de som kör mobilens högtalare på högsta skränande volym är än värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mobilblottare är alltså folk som pratar högt i mobiltfn om jag förstått det rätt? Och jag är fan ändå purung fortfarande, så borde känna till detta. Det störs jag iaf inte av alls. De hade pratat lika högt om personen suttit bredvid dem i bussen så skit samma.

Däremot vill man gladeligen slå alla parvlar som prompt måste visa andra vilken jävla subkultur de tillhör genom att sätta gainen på elva när de lyssnar i lurar(eller ännu värre på just en tfn). Tror inte ett ögonblick att några av dessa tänker på sin hörsel, som ändå går åt helvete inom fem-tio år om de kör på duktigt i samma anda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mobilblottare är alltså folk som pratar högt i mobiltfn om jag förstått det rätt? Och jag är fan ändå purung fortfarande, så borde känna till detta. Det störs jag iaf inte av alls. De hade pratat lika högt om personen suttit bredvid dem i bussen så skit samma.

Däremot vill man gladeligen slå alla parvlar som prompt måste visa andra vilken jävla subkultur de tillhör genom att sätta gainen på elva när de lyssnar i lurar(eller ännu värre på just en tfn). Tror inte ett ögonblick att några av dessa tänker på sin hörsel, som ändå går åt helvete inom fem-tio år om de kör på duktigt i samma anda.

jag visste inte att risig glad-trance var en subkultur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är jobbigt och pinsamt är människor som inte törs säga ifrån när de blir störda.

Om man gör det så fattar dom ingenting. Det enda man kan göra är att själv sätta på sig

lurar och lyssna själv.

Värst är dom där Koss lurarna som väsnas även på låga volymer. Och dom som kör med proppar

som väsnas och läcker säger jag bara en sak en vacker dag så är propparna öronapparater eller

tjutande tinitus.

När det gäller mobilblottare så blir personer som utför det bara en parodi på sig själva

inför andra. Särskillt dom som ska skryta om sitt levene, party party, brudar och ragg etc.

Sen finns det dom man hör värsta "min livs nåväl" eller kärleksbekymmer svek

och skvaller. Det kan vara rätt spännande i vissa fall att snappa upp en del i smyg och

låtsas som ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nog sjutton har man störts av det ett antal gånger. Men det är ju åtminstone musik. I min värld finns inget som är värre än mobilblottare! (Alltså när det gäller sånt man riskerar att råka ut för i kollektivtrafiken.) Mobilblottaren tror alltid att ingen hör vad han/hon säger, fastän det hörs över hela bussen! Har man riktig otur hörs även den som är "i andra änden". Har faktiskt varit med om att busschaufförer på långfärdsbussar har sagt att "tänk på vad ni säger i mobilen, för hela bussen hör det och alla är inte lika intresserade som ni själva". Då väljer jag hellre musiken, även om det är Beatles, Håkan Hellström, hip-hop/r'n'b eller musik från melodifestivalen :S

Skval är inte musik mer än gnissel och motorbrum är musik. Det krävs att man lyssnar på det som musik för att det ska vara meningsfullt att kalla det musik. Mobilblotteri kan ju i alla fall vara lite intressant att sitta och lyssna på, och försöka fantisera ihop sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att folk med läckande hörlurar kan förpassas till helvetet! Jag har sagt ifrån ett par gånger men det känns som en strid som inte går att vinna men det stör mig oerhört.

Något som jag dock funderar över är om jag t.ex. har större rätt att lukta vitlök, vilket jag nog gör rätt ofta eftersom jag är matlagningsintresserad 🙂, än någon annan har rätt att läcka musik i ett väldigt smalt frekvensband?

I England var jag på en långfärdsbuss med om att busschauffören talade om i högtalaren, bland annan info, att man inte fick ha sin iPod på så högt att det stör ngn annan. Rätt vad det var tvärnitade han bussen och skällde ut en passagerare som ändå hade det 😄 Har dock svårt att tro att problemet skulle ta en sådan vändning här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag dock funderar över är om jag t.ex. har större rätt att lukta vitlök, vilket jag nog gör rätt ofta eftersom jag är matlagningsintresserad 🙂, än någon annan har rätt att läcka musik i ett väldigt smalt frekvensband?

Synd man inte är rörmokare.

Link to comment
Dela på andra sajter

.... är det i så fall inte lite värre med dem som tar med en stor bärbar mastodontanläggning i 8-kilosklassen med biffiga högtalare och sätter på högsta volym mitt i bussen?

😕

Jag har nog sett någon sån, fast det var 1996. Är de så vanliga nuförtiden...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dötråkigt. Halva poängen med kollektivtrafiken är ju att det är socialt.

Jag hamnade bredvid en kille på tåget en gång som satt och pratade trumpeter (!) hela vägen mellan Örebro och Falun. Hade du velat vara med om det...? ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är värre med folk som röker på ställen där man måste gå förbi för att komma till något speciellt ställe, t.ex. vid portar eller köer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är värre med folk som röker på ställen där man måste gå förbi för att komma till något speciellt ställe, t.ex. vid portar eller köer...

Det här med att rökningen är ett så stort problem tycker jag har gått till överdrift. Är själv allergiker och asmatiker och har aldrig rökt, men jag tycker att med dagens regler för var det är förbjudet att röka finns det inte mycket att klaga över. Dessutom verkar det som om de som gnäller mest är de som själva har rökt tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hamnade bredvid en kille på tåget en gång som satt och pratade trumpeter (!) hela vägen mellan Örebro och Falun. Hade du velat vara med om det...? ;P

Gärna, om jag inte var jättetrött eller på dåligt humör. Men oavsett omständigheterna i det enskilda fallet är det principen som gäller. Hellre att det är lite liv och rörelse i kollektivtrafiken än att alla sitter i givakt och håller truten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...