Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

En djembetrumma har man ju alltid velat ha. Nu hittade jag precis en i soprummet, med trasigt skinn.

Är hela trumman bara skrot om skinnet är pajat, eller kan det vara motiverat att låta någon fixa till det? Vad kan det kosta i så fall? Är det någon här som är duktig (och dessutom kunnig) på Djembetrumma, eller kan ni rekommendera någon som är det? Gärna i linköpingstrakten.

Jag har förstås inte heller någon aning om just denna trummas ursprung eller kvalitet. Jag kan ta bilder om ngn är nyfiken.

tjing

Annons
Postat (redigerat)

Med tanke på priser för att byta skinn så kanske man skall fundera på om det är smartare att hitta en begagnad med skinn eftersom du aldrig vet om den kommer låta bra efter att ha reparerat den.

Jag köpte en helt ok på en marknad här i Sverige för 500:- men sålde den sen vidare (med vinst) då jag istället hade köpt en bättre under en sistaminutenresa till Gambia. På den stora marknaden i huvudstaden hittade jag en försäljare med en diger samling trummor. Jag testade de flesta och efter ett tag kände man sig lite iakttagen. När jag vände mig fanns där en stor folksamling som skulle kolla in den vita killen som spelade Djembe. Köpte till slut (efter lite prutande) en Djembe i mediumstorlek för 325kr inkl handsydd väska. Hade man bara kunnat ta med fler på flyget hade man kunnat tjänat in lite på resan dit.

Redigerat av Audiorent
Postat

Tack för svar. Lite att tänka på blev det visst.

Men det är klart att bargainpris på torget i Gambia, det kan man knappast räkna med här i svedala. Jag har känslan av att en ny djembetrumma kostar ungefär 2000 och uppåt härhemmas?

tjing

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.