Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Här kommer den andra singeln från mitt kommande album. Fullt med analoga syntar här också:

http://www.youtube.com/watch?v=gXsvhXRdh74

http://soundcloud.com/kebu/kebu-pulsar

Låten spelades in igen på gammalt vis enbart med MIDI, CV/Gate och bandmaskiner samt mixades med en analog mixer (AAD som det hette förr i tiden).

Låten spelades in med följande utrustning: Hohner String Performer, Roland Alpha Juno, Roland Juno 60, Korg Mono/Poly, Korg Poly-61, Moog Prodigy, Logan String Melody, Arp Axxe, Touched by Sound DRM1, Vermona DRM1 MkIII, Roland TR-808 (snare attack only), Electro Harmonix Small Stone, Lexicon MPX500, Allen&Heath GS1, Yamaha MT4x. Cubase & Live användes enbart som MIDI sequencers med bandsynk uppkopplat till MT4xan via en Roland TR-626.

Feedback mottages återigen gärna!

• Gilla 1
Annons
Postat

All hail the mighty Kebu! 😄

Fan va detta är härligt! Jag köper skivan, t-shirts och går på konserten...när som helst.

Mycket bra gjort Kebu! Jag är ett fan!

/

Anders

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Helt fantastiskt bra.....

Postat

Verkar som om folk har redan börjat åka på semester... :rolleyes:

Folk vet inte vad de missar när de bestämmer sig för att fly så här mitt i sommaren. ☺️

Postat

Missade alla andra detta totalt?

Inte alls! Vi är bara fullt upptagna med att - knäckta - sälja av all vår musikutrustning 😉

Postat

Underbart, måste lyssna en ggn till !

Postat

Ja vad säger man. Återigen helgrymt på alla plan. Kul att du fått tag i så mäktigt ljus! Skulle va kul att få över dig hit och köra en dubbelkonsert med dig någon gång, frågan är bara hur stor lastbil du skulle behöva för all utrustning... 😉

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

JÄVLAR vilket grym musik du skapar! Helt otroligt 😮 Videon är ju också fan så bra.

Två tummar upp från Västerviks-juryn 🙂

När vi får vi se dig på Ullevi?

/CHAE

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.