Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

egentligen behöver man väl bara toner i högtalarläget. Har för mig att telefonernas ton de gamla iaf var A (den tonen du får innan du slår numret)

Någon som har tips på bra app till iPhonen?

Tackar för bra tips

Annons
Postat

Har för mig att det finns en app som stänger av telefonen automatiskt och tvingar en att lyssna på respektive stämskruv i stället. Annars kan jag rekommendera drumdial. Nu även digital f.ö.

Postat (redigerat)

Har för mig att det finns en app som stänger av telefonen automatiskt och tvingar en att lyssna på respektive stämskruv i stället. Annars kan jag rekommendera drumdial. Nu även digital f.ö.

Tack. Cleartune hittade jag men inte köpt det ännu. Testar Drumdial, inte för dyr hoppas jag... ska kolla nu.

EDIT;

Det blev Cleartune,

Cleartune verkar bra & kostade 28 kr

Redigerat av skogsmulle101
Postat

Dummyfråga; funkar verkligen en vanlig kromatisk (gitarr-)stämapparat till trummor? Isf rekommenderar jag PolyTune (även om den du skaffat - cleartune - säkert gör jobbet bra oxå).

tjing

Bengan

• 1 år senare...
Postat

Vill du en något mer avancerad trumstämmare...så kan jag rekommendera...http://www.tune-bot.com/

Det är ingen iphone/ipad app...men vill du stämma trummorna kromatiskt etc...this is the shit!!

helt grym liten maskin...jag blir helt tårögd...

Anders.

• 2 veckor senare...
Postat

Vill du en något mer avancerad trumstämmare...så kan jag rekommendera...http://www.tune-bot.com/

Det är ingen iphone/ipad app...men vill du stämma trummorna kromatiskt etc...this is the shit!!

helt grym liten maskin...jag blir helt tårögd...

Anders.

Har du egen erfarenhet av den? Är den lättanvänd? Kan den användas till bastrumman?

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.