Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

låt mig gissa... det blir en skiva med elgitarr, akustiska trummor, elbas och sång? nytt och fräscht...

nu får jag skit från forumets. hårdrockskollektiv. let the flames burn! 😉

• Gilla 1
Postat

Det är lugnt-det där med synth och sampling är inte vidare nytt heller.

😉

• Gilla 1
  • 2 veckor senare...
Postat

Det är lugnt-det där med synth och sampling är inte vidare nytt heller.

😉

Glömt att svara på det här 😉

Nä, det är inte heller nytt. Men det finns fler instrument än synth, sampler, (el-)gitarr, elbas och akustiska trummor 😑

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Ja lite näsflöjt och mungiga gör ju susen....

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Låter häftigt som fan ska bli spännande att höra vad det bidde av det.

Postat

Glömt att svara på det här 😉

Nä, det är inte heller nytt. Men det finns fler instrument än synth, sampler, (el-)gitarr, elbas och akustiska trummor 😑

Metallica gör nytt album med dragbasun, mungiga och nyckelharpa...oj, vad det blir tuuuungt!😆

Postat

Metallica gör nytt album med dragbasun, mungiga och nyckelharpa...oj, vad det blir tuuuungt!😆

.. och mitt i låten kommer ljudet av en vinkelslip mot metall, medan tiotusen studsande fotbollar ompitchade ger en basgång.. sen kommer en barnkör in och åkallar något ont medan en cello spelad med en träpinne ger värme till mixen.

Skulle vara fett!

Postat

Metallica har nog fortfarande inte kommit över det besvärande faktum att RMS:en på "Death magnetic" beskrivs med ett minustecken framför. Gissningsvis blir det nya friska tag på nya plattan.

Postat

.. och mitt i låten kommer ljudet av en vinkelslip mot metall, medan tiotusen studsande fotbollar ompitchade ger en basgång.. sen kommer en barnkör in och åkallar något ont medan en cello spelad med en träpinne ger värme till mixen.

Skulle vara fett!

Och det skulle Metallica ro iland som inte ens kan få den mest simpla rocklåt "Sweet Jane" med Mott the Hoople att svänga tillsammans med Lou Reed...Skulle inte tro det!?😲

Postat

Satans va dåligt de spelade sweet Jane, det trodde jag aldrig. jaja...man får väll se och höra hur nästa platta blir. Har inte lyssnat på dem sedan singeln the memory remains.

MVH

Anders

Postat

låt mig gissa... det blir en skiva med elgitarr, akustiska trummor, elbas och sång? nytt och fräscht...

nu får jag skit från forumets. hårdrockskollektiv. let the flames burn! 😉

Ja, riktiga instrument med talangfulla människor bakom.

Grymt ointressant att se en elektronisk konsert, 1 kille med en synth och en kille med en bärbar dator, kan man lika gärna gå på en nattklubb.

Nattklubbsmusik är enligt mina definitioner den mest omusikaliska musiken som finns - musik som inte är till för att lyssnas till, utan dansas till.

Postat

Ja, riktiga instrument med talangfulla människor bakom.

Grymt ointressant att se en elektronisk konsert, 1 kille med en synth och en kille med en bärbar dator, kan man lika gärna gå på en nattklubb.

Nattklubbsmusik är enligt mina definitioner den mest omusikaliska musiken som finns - musik som inte är till för att lyssnas till, utan dansas till.

okej 🙂

• 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
Postat

läste en kort recension i Metro där den sågades vid fotknölarna.. Nu blev jag sugen på att lyssna på den 🙂

Får starta upp Spotify vid något tillfälle.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.