Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gör lite småjobb online. I det här fallet har kund skickat stereofil i mp3format

där vederbörande vill tona ned, alternativt helt ta bort, en rätt genomträngande

walking bass som ligger över en a capella beat-grupp (typ).

Mig veterligen kan jag knappast ta bort basen från stereofilen helt, då

absolut allt är centrerat. Hade kanske funkat om rösterna varit panorerade

genom split mono, phase inversion och lite HP, men i det här fallet?

Det enda jag kan göra som jag ser det är high-pass, sedan multiband-comp

upp till runt 200 HZ, bredbandcomp, innan jag plockar bort lite andra

irriterande frekvenser jag tyckte mig snappa upp.

Eller hur hade ni gjort?

Annons
Postat
Eller hur hade ni gjort?

går inte att få bort som sagt

jag hade nog lokaliserat så exakt som möjligt vad det genomträngande ligger i för register å multibandskomprimerat bort så mycket som går

det blir förstås en halvmesyr eftersom det kommer påverka allt i samma område åtminstone när kompressorn jobbar

är det jobbiga frekvenser han vill ha bort kan det funka bra - är det själva basen han stör sig på funkar det bara halvbra

Postat

går inte att få bort som sagt

jag hade nog lokaliserat så exakt som möjligt vad det genomträngande ligger i för register å multibandskomprimerat bort så mycket som går

det blir förstås en halvmesyr eftersom det kommer påverka allt i samma område åtminstone när kompressorn jobbar

är det jobbiga frekvenser han vill ha bort kan det funka bra - är det själva basen han stör sig på funkar det bara halvbra

Tack. Precis som jag tänke m.a.o. I värsta fall får jag be kundjäveln att vända sig

annorstädes. Men det vore ju trevligt att ha en nöjd sådan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.