Jump to content
Annons

behringer fca202 i 64bit osx?

Recommended Posts

bogii1 (oregistrerad)
Postat

Hej, funderar på ett fca202 firewire interface, men efter lite forskning verkar det som att dessa endast funkar i 32bit i windows.

Hittar dock inget om mac, är det någon som vet?

Om det finns användare, berätta gärna lite om kortet och hur det funkar för er. Hur är latencyn?

Annons
Postat

Fungerar 64-bit OSX, men inte så mycket mer.

Om jag seriekopplar den efter min TC Control Impact Twin så får den mitt TC-interface att spöka. Har även haft hur många problem som helst med den under Windows (det tog 2 år innan support för Vista kom).

Så, visst det fungerar, men köp hellre något annat.

Postat

Jag har haft det ljudkortet både till PC (XP) och Mac (Os X 10.5).

Jag skulle inte ens rekommendera det till min värsta fiende...

Det är skyhög latency, finns knappt några möjligheter alls.

Jag hade det tillsammans med en mixer och det försämrade nästan läget, så snälla köp det inte

du kommer bli missnöjd.

//Marcus Bader

Postat

Varför är du intresserad av just det ljudkortet?

Ljudkvalitet? Du får inte bättre ljud än vad du redan har inbyggt i Macen.

Ingångar? Du får en stereokanal in (eller två mono), inte mer än du redan har inbyggt i Macen.

Latency? Med CoreAudio i OS X så kommer du få den bästa latencyn med, återigen, det du redan har inbyggt i Macen.

Om du hade behövt in-/utgångar, mikförstärkare etc. hade jag förstått att du söker efter ljudkort men det här verkar onödigt och sämre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.